وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

چگونه میتوان با ورود به دانشگاه های روسیه تابعیت این کشور را اخذ کرد؟

چگونه میتوان با ورود به دانشگاه های روسیه تابعیت این کشور را اخذ کرد؟

چگونه میتوان با ورود به دانشگاه های روسیه تابعیت این کشور را اخذ کرد؟

 

اگر شما هم می‌خواهید تحصیل خود را در یکی از کشورهای خارجی و با استفاده از بورسیه‌های تحصیلی ادامه دهید، کشور روسیه گزینه‌ای ایده‌آل برای شماست.

 

با توجه به روابط خوب ایران و روسیه، این کشور بورسیه‌های مختلفی را به دانشجویان بین‌المللی خصوصاً دانشجویان ایرانی ارائه می‌کند.

 

چگونه میتوان با ورود به دانشگاه های روسیه تابعیت این کشور را اخذ کرد؟

 

شما می‌توانید در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در کشور روسیه به ادامه تحصیل بپردازید.

 

اما سؤال اینجاست که چگونه می‌توان با ورود به دانشگاه‌های روسیه تابعیت این کشور را اخذ کرد؟ در این مطلب قصد داریم تا پاسخی مناسب به این پرسش بدهیم.

 

معرفی انواع اقامت در کشور روسیه

اگر شما هم دوست دارید که در کشور روسیه اقامت کنید باید ابتدا شرایط آب‌وهوایی این کشور را بپذیرید.

 

آب‌وهوای سرد و همچنین مردمانی با خلق‌وخوی سرد ممکن است شما را آزار دهد به همین دلیل باید قبل از هر چیز روحیات خود را با شرایط کشور روسیه وفق دهید. اگر تصمیم خود را برای اقامت در این کشور گرفته‌اید، دو راه پیش روی شماست:

 

• اخذ اقامت موقت: با دریافت این مجوز که به TRP معروف شده است، می‌توانید به صورت موقت در کشور روسیه اقامت کنید. مدت اعتبار این مجوز از ۶ ماه تا ۳ سال است. شما باید سالانه مراحل احراز هویت خود را انجام دهید. کسانی که به صورت موقت در روسیه اقامت دارند باید برای هر بار ورود و خروج خود از کشور، ویزا دریافت نمایند. همچنین نباید بیشتر از سه ماه را خارج از خاک روسیه بگذرانند.

 

• اخذ اقامت دائم: تمام کسانی که یک سال از زمان دریافت اقامت موقت آن‌ها در روسیه می‌گذرد می‌توانند درخواست اقامت دائم خود را به این کشور بدهند. البته این کار را باید شش ماه قبل از انقضای اعتبار اقامت موقت انجام داد. با وجود اینکه مجوزهای اقامت دائم به صورت ۵ ساله صادر می‌شود اما می‌توانید آن را به صورت نامحدود تمدید کنید. کسانی که در این کشور به صورت دائمی اقامت می‌کنند می‌توانند به سفرهای خارج از کشور بپردازند و برای این کار نیازی به دریافت ویزا نخواهند داشت. این افراد نباید بیشتر از سه ماه از خاک کشور روسیه دور باشند.

 

مزایای تحصیل در کشور روسیه چیست؟

اگر شما هم تمایل دارید برای تحصیل به کشور روسیه مهاجرت کنید باید با مزایای تحصیل در این کشور آشنا شوید. توجه داشته باشید که برای دریافت بورسیه‌های تحصیلی در کشور روسیه به راهنمایی یک شرکت حقوقی احتیاج دارید.

 

ما پس از تحقیقات گسترده به این نتیجه رسیده‌ایم که مؤسسه مهاجرتی اصطهباناتی می‌تواند در این زمینه به خوبی شما را راهنمایی کند. این مؤسسه تجربیات موفق بسیار زیادی برای دریافت ویزا‌های تحصیلی در کشورهای مختلف دارد. برخی از مزایای تحصیل در روسیه به شرح زیر است:

 

• آموزش باکیفیت و متنوع: فرقی نمی‌کند که شما قصد تحصیل در کدام رشته تحصیلی را دارید، تمامی دانشگاه‌های این کشور از نظر جهانی معتبر بوده و آموزش‌های باکیفیتی را به شما ارائه می‌دهند.

 

• هزینه تحصیل پایین: با وجود اینکه بورسیه‌های مختلفی به دانشجویان بین‌المللی تعلق می‌گیرد اما اگر نتوانید بورسیه دریافت کنید، باز هم نیازی نیست هزینه هنگفتی را برای تحصیل در این کشور بپردازید. شهریه دانشگاه‌های روسیه در مقایسه با کیفیتی که به دانشجویان ارائه می‌دهند، بسیار پایین است. پس اگر قصد تحصیل دندانپزشکی در روسیه را دارید، نیازی نیست هزینه بسیار بالایی پرداخت کنید.

 

• فرصت‌های تحقیقاتی: از آنجایی که کیفیت آموزش در دانشگاه روسیه بسیار بالاست، فرصت‌های بسیار زیادی در اختیار دانشجویان تحصیلات تکمیلی قرار دارد. بدین ترتیب شما می‌توانید پس از تحصیل بلافاصله مشغول کار شده و پروژه‌های تحقیقاتی زیادی را انجام دهید.

 

• مدرک معتبر: اگر از دانشگاه‌های روسیه فارغ‌التحصیل شوید، مدرک تحصیلی معتبری را کسب کرده‌اید. این مدرک در تمام کشورهای اروپایی، آمریکایی و ایران معتبر است.

 

مراحل اخذ ویزای تحصیلی روسیه

 

مراحل اخذ ویزای تحصیلی روسیه

اگر شما هم متقاعد شده‌اید که تحصیل در روسیه برای شما مناسب است باید مراحل زیر را برای دریافت پذیرش در دانشگاه‌های این کشور و اخذ اقامت موقت انجام دهید:

 

• در مرحله اول باید رشته موردنظر و دانشگاه معتبری را انتخاب نمایید.

• پس از آن باید بررسی کنید که آیا در دانشگاه موردنظر، بورسیه تحصیلی برای دانشجویان بین‌المللی وجود دارد یا خیر.

• در مرحله سوم باید تمامی مدارک موردنیاز برای پذیرش و اخذ بورسیه تحصیلی را تهیه و به دانشگاه ارائه دهید.

• در صورت نیاز باید در آزمون‌های مربوط به دانشگاه موفق شوید.

• پس از آن ویزای تحصیلی شما صادر شده و می‌توانید به صورت موقت در این کشور اقامت کنید.

 

توجه داشته باشید که تمامی دوره‌های تحصیلی در کشور روسیه به زبان‌های بین‌المللی و زبان روسی تدریس می‌شوند.

 

اگر در دوره آموزش زبان روسی که به آن پادفک گفته می‌شود، شرکت کنید شهریه کمتری برای شرکت در دوره‌های آموزشی می‌پردازید.

 

در غیر این صورت می‌توانید با پرداخت هزینه‌ای بالاتر، در دوره‌های آموزش به زبان انگلیسی دانشگاه‌های معتبر روسیه شرکت کنید.

 

هزینه تحصیل در روسیه چقدر است؟

یکی از اصلی‌ترین دلایلی که دانشجویان بین‌المللی تمایل دارند در دانشگاه‌های کشور روسیه به ادامه تحصیل بپردازند، هزینه‌های بسیار پایین آموزش در این کشور است.

 

با وجود اینکه هزینه تحصیل در روسیه با توجه به رشته تحصیلی شما تعیین می‌شود اما شهریه همه رشته‌ها در مقایسه با کیفیت آموزش بسیار کم است.

 

اگر در دانشگاه‌های دولتی این کشور پذیرش شوید، شهریه کمتری نسبت به دانشجویان دانشگاه‌های خصوصی پرداخت می‌کنید. به طور مثال تحصیل پزشکی در روسیه هزینه‌های بیشتری از تحصیل در رشته‌های علوم و فناوری دارد.

 

یکی از مزایای تحصیل در کشور روسیه این است که به راحتی می‌توانید از بورسیه‌های تحصیلی این کشور استفاده کنید. برای این کار بهتر است به زبان روسی تسلط داشته تا شانس بیشتری برای دریافت بورسیه داشته باشید.

 

چگونه با ورود به دانشگاه‌های روسیه، تابعیت این کشور را دریافت کنیم؟

در ابتدا باید این نکته را به شما گوشزد کنیم که تحصیل در کشور روسیه الزامی برای دریافت اقامت دائم شما یا تابعیت در این کشور به وجود نمی‌آورد.

 

مهم این است که شما در رشته و دانشگاهی معتبر در این کشور به تحصیل بپردازید و پس از پایان دوره تحصیلی خود بتوانید فرصت شغلی مناسبی را به دست آورید.

 

اگر پس از فارغ‌التحصیلی پیشنهاد شغلی مناسب را پیدا کنید، ویزای کاری در کشور روسیه را دریافت خواهید کرد. در این صورت اقامت موقت شما به اقامت دائم ۵ ساله تبدیل می‌شود.

 

پس از آن دریافت تابعیت برای شما ساده‌تر خواهد شد. فقط کافی است تا قوانین کشور روسیه را در هنگام ورود و خروج خود از خاک روسیه رعایت کنید تا در هنگام بررسی شرایط، صلاحیت شما تأیید شده و تابعیت این کشور به شما اعطا گردد.

 

سخن آخر

همان‌طور که به آن اشاره کردیم با تحصیل در این کشور و فارغ‌التحصیل شدن از دانشگاه‌های معتبر آن می‌توانید پیشنهاد کاری مناسبی دریافت کنید.

 

این کار برای فارغ‌التحصیلان تحصیلات تکمیلی راحت‌تر است. در این مسیر باید از یک شرکت حقوقی کمک بگیرید تا روند دریافت تابعیت شما سریع‌تر شود.

 

مؤسسه مهاجرتی اصطهباناتی با تمام قوانین و شرایط تحصیل در روسیه و دریافت تابعیت این کشور آشنایی دارد.

 

این شرکت تا کنون به هزاران متقاضی برای دریافت تابعیت کمک کرده است به همین دلیل به شما توصیه می‌کنیم از خدمات این کشور استفاده نمایید.