وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

شهر و کشورهایی که سفر به آن‌ها را نباید از دست داد

شهر و کشورهایی که سفر به آن‌ها را نباید از دست داد

شهر و کشورهایی که سفر به آن‌ها را نباید از دست داد

 

اگر به دنبال یک وقفه کوتاه‌مدت و دور بودن از فضای کار خود هستید، بدون شک مسافرت می‌تواند کمک زیادی به شما کند، سفر به بهترین شهرها و کشورها بسیار لذت‌بخش است و نمی‌توان منکر آن شد.

 

علایق و سلایق هر شخصی با دیگری فرق می‌کند و نمی‌توان با اطمینان گفت که تک تک شهر‌ها و کشورهای مطرح‌شده در این نوشته، مناسب همه خواهد بود.

 

شهر و کشورهایی که سفر به آن‌ها را نباید از دست داد

 

با این حال، در ادامه، تعدادی از شهرهای داخلی و نیز برخی از شهرها و کشورهای خارجی، به ویژه کشورهای نزدیک ایران را لیست خواهیم کرد تا نگاهی بهتر نسبت به مقصدی که هنوز انتخاب نکرده‌اید، داشته باشید.

 

گرجستان و تفلیس

کشور گرجستان یکی از کشورهایی است که فاصله آنچنان زیادی با کشورمان ندارد و مقصدی ایده آل برای اهالی سفر به کشورهای خارجی محسوب می‌شود، اما واقعیت این است که آیا فاصله کم، به تنهایی دلیلی قانع‌کننده برای سفر به گرجستان و خرید بلیط هواپیما محسوب می‌شود؟

 

قطعا نه. به همین دلیل، برخی ویژگی‌های جالب گرجستان را بررسی می‌کنیم. امنیت حاکم بر سفر شما، از جمله مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر تجربه یک سفر خوب است.

 

در واقع، میزان جرم در کشور گرجستان نسبت به اکثر کشورها بسیار کمتر است و همین موضوع منجر به تجربه سفری آرام و به دور از هر گونه خطر احتمالی می‌شود.

 

همچنین، کنار هم قرار گرفتن مردم مهمان‌نواز در کنار غذاهای خوشمزه و جاذبه‌های دیدنی و مناظر بی‌نظیر، گرجستان را تبدیل به یک گزینه عالی برای سفر کرده است.

 

در صدر این لیست، پایتخت گرجستان یعنی تفلیس قرار دارد که آماده پذیرایی و ارائه یک میزبانی درجه یک به گردشگران خود است.

 

ترکیه

مطمئناً مرسوم‌ترین و رایج‌ترین مقصد برای ایرانی‌ها در طول سال‌های گذشته، کشور ترکیه است. این کشور، نه تنها از ایران بلکه از نقطه به نقطه جهان قادر به جذب گردشگر است.

 

سرمایه گذاری‌های عظیم ترکیه در زمینه جذب گردشگر با ایجاد بهترین جاذبه‌ها و شرایط ممکن، عامل اصلی موفقیت این کشور است که به دنبال آن، تعطیلات جذابی به افراد هدیه می‌دهد.

 

یکی از جنبه‌های مثبت آن، تلفیق جاذبه‌های مدرن و تاریخی است که جلوه و رنگ خاصی به فضای ظاهری ترکیه داده است.

 

کشور ترکیه به دلیل داشتن خاک حاصلخیز، آب و هوای مساعد و بارندگی فراوان، از نظر تولید مواد غذایی یکی از معدود کشورهای خودکفا در جهان است و شاید همین مسئله، از عوامل مهم در وجود انواع خوراکی‌های لذیذ در این کشور است.

 

ترکیه، شهرهای بسیار خوبی دارد که سالانه میزبانی برخی رویدادها و مراسم‌های مهم را نیز به عهده می‌گیرند و کیفیت بالای خود در زمینه‌های مختلف را به رخ می‌کشند.

 

استانبول که پایتخت این کشور است را می‌توان به عنوان بهترین آن‌ها و پرواز تهران استانبول را جز پرتقاضا ترین پرواز به سمت این شهر تلقی کرد.

 

همچنین، سایر شهرهای کشور ترکیه مانند آنکارا، آنتالیا، ازمیر، قونیه و دیگر شهرها با فراهم کردن شرایط ایده آل برای تجربه سفری جذاب، آماده پذیرایی از گردشگران هستند.

 

جهموری آذربایجان و باکو

باکو، پایتخت و همچنین بزرگترین شهر آذربایجان است. این شهر شگفت‌انگیز را در سواحل دریای خزر، درست در ساحل جنوبی شبه‌جزیره آبشرون، در کنار خلیج باکو خواهید دید.

 

اطراف آن را کوه‌های قفقاز احاطه کرده‌اند که به زیبایی آن می‌افزایند. باکو شهری است که سازه‌هایی با حال و هوای قدیم دارد اما در کنار آن زیر ساخت‌های معاصر قرار گرفته است و نتیجه آن، به وجود آمدن فضایی خاص شده است.

 

در واقع، بر خلاف مدرنیزاسیون شهر، از میراث فرهنگی و تاریخی نیز استقبال باشکوهی به عمل آمده است.

 

برای مثال، مقایسه معماری سازه‌های تاریخی مانند برج دختر و ساختمان‌های مدرن مثل آسمان خراش‌های آتش، به نوبه‌ی خود جالب خواهد بود اما جالب‌تر آن است که بدانید، شهر قدیمی باکو به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

 

نکته قابل توجه این است که کشور جمهوری آذربایجان صرفا به باکو محدود نمی‌شود و اگر علاقه‌مند به دیدن سایر شهرهای این کشور هستید، می‌توانید شهرهایی نظیر گنجه، سومقاییت، نخجوان و قوبا را هم مد نظر قرار دهید.

 

دبی

وقتی که حرف از بهترین شهرهای آسیایی برای سفر می‌شود، قرار ندادن اسم دبی در میان این شهرها امری غیرممکن است. نگاهی کلی به تاریخچه دبی حاکی از تغییرات سریع و گسترده این شهر است.

 

تغییراتی که در حال طی کردن روندی مثبت هستند و ارزش بالای آن را نشان می‌دهند. برج‌های متعدد موجود در دبی، نمایی بی‌نظیر از سطح شهر به شما هدیه می‌دهند.

 

علاوه بر این موارد، غذاهایی که در دبی میل می‌کنید، برای همیشه طعم‌شان با شما خواهد ماند. فراموش نکنید که این غذاها فقط به خوراکی‌های عربی محدود نمی‌شوند و به لطف داشتن آشپزهای مجرب در رستوران‌ها، انواع غذاهای بین‌المللی طبخ می‌شود.

 

مطمئناً، جایی که بتوانید در آن، هم از صحراهای عجیب و غریب و هم از ساحل‌های بی‌نظیر دیدن کنید، حس و حال فوق‌العاده‌ای برای شما خواهد داشت. یکی دیگر از نکات مثبت درباره دبی، مراکز خرید لوکس است.

 

برای مثال، دبی مال، مکانی عالی است که می‌توانید ساعات خوشی را در آنجا با انجام دادن کارهای مختلف مانند خرید یا تجربه انواع بازی‌ها در شهربازی مرکز خرید بگذرانید.

 

برج خلیفه، یکی از معروف‌ترین مکان‌های دیدنی در دبی و همچنین بلندترین ساختمان جهان است. به عبارت دیگر، اگر با تور دبی سفرمارکت سفر کردید، به هیچ عنوان نباید آن را فراموش کنید.

 

چشم‌انداز فوق‌العاده‌ای که از شهر ارائه می‌دهد، بسیار جذاب و هیجان‌انگیز است. اگر اهل عکاسی هستید، حتما در شب به آن سر بزنید.

 

دبی ، بهترین مقاصد گردشگری جهان

 

شیراز

حتماً نباید به شهرها و کشورهای خارجی سفر کرد، بلکه در داخل کشور خودمان نیز شهرهایی هستند که احساس خوبی از مسافرت به شما می‌دهند.

 

یکی از این شهرها شیراز است که در همه فصول می‌توانید به آن سفر کنید و از لحظات خود لذت ببرید. شهر نارنج و ترنج، با فراهم کردن شرایط خوب، همواره آماده پذیرایی از مهمانانش بوده است.

 

در شیراز می‌توانید به باغ نارنجستان، باغ عفیف‌آباد، باغ ارم، باغ جهان‌نما، آرامگاه خواجوی کرمانی، مسجد نصیرالملک، حافظیه، سعدیه، دروازه قرآن، مسجد وکیل، حمام وکیل، ارگ کریم‌خان و کلی جاذبه دیدنی بروید.

 

هر کدام از این موارد، ارزش گذراندن ساعاتی طولانی را دارند و قطعاً برای مدت زمان زیادی در ذهن شما خواهند ماند.

 

اصفهان

دیگر شهر ایرانی که در این نوشته به آن می‌پردازیم، شهر تاریخی اصفهان است. اصفهان از جمله شهرهای موفق کشورمان در زمینه جذب مسافر از شهر و کشورهای مختلف است.

 

جاذبه‌های دیدنی، مردم مهمان‌نواز، غذاهای خوشمزه ایرانی و چند مورد دیگر، از عوامل جذب این گردشگران به محسوب می‌شوند.

 

در اصفهان می‌توانید به جاهای مختلفی مانند میدان نقش جهان، کاخ هشت بهشت، چهل ستون، منارجنبان، پل خواجو، پل چوبی، پل مارنان، سی و سه پل، چهارباغ عباسی، پارک کلی قمیشلو، باغ پرندگان و خانه‌های تاریخی بروید و از سفر به اصفهان نهایت لذت را ببرید.

 

کلام آخر

اگر علاقه‌مند به سفر هستید، قطعا می‌دانید که کدام شهر با حال و هوای شما سازگارتر هست و خودتان به راحتی مقصد خود را مشخص می‌کنید.

 

اما اگر خواستار تجربه کردن سفر به شهرهای مختلف هستید، با خواندن این نوشته و نیز مشورت با دوستان و آشنایان می‌توانید به یک نتیجه گیری ایده آل برسید.