وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

ده راز برای داشتن لذت سفر

ده راز برای داشتن لذت سفر
تا حالا به این موضوع فكر كرده اید كه می توانید یك كوچ نشین مدرن و امروزی باشید. رازهایی كه در زیر به آنها اشاره می‌شود گزیده ای از سخنان افرادی است كه به چنین شكلی زندگی كرده اند و شیوه سفر كردن آنها كمی متفاوت ولی با لذتی بی پایان همراه بوده است.

1.بی دلیل سفر نكنید.

بیشتر افرادی كه به سفر كردن علاقه مندند، به دنبال شغلی می گردند كه بتوانند آزادانه و بی قیدو بند سفر كنند. اما خانم "تیفانی اونز و همسرش" كه از كار روزمره خود(ویراستاری روزنامه و نصب كابل تلویزیون) بسیار خسته شده بودند رو به كوچ نشینی نوین آوردند؛ سفر به كشورهای مختلف و مراقبت از خانه ها و باغها. این زوج هر ساله به یك كشور جدید سفر می‌كنند و در آنجا به مراقبت و نگهداری از باغها می پردازند. این است دلیل كوچ نشینی و تغییر شغل .
 
2.فراتر از نور  و با سرعت نور سفر كنید

 این جمله از "جیمی ولز"، بنیانگذار سایت ویكیپدیاست. او در 2 سال گذشته به مانند "ذره معلق " به بیشتر نقاط دنیا ازجمله توكیو، بوینس آیرس و نیویورك سفر كرده و بدون ایجاد وابستگی به پست و جایگاهی خاص و یا جمع آوری بار بیش از حد، به جهانگردی پرداخته است.
 
آقای ولز می گوید:"بار زیادی با خود حمل نكنید،شما می توانید ماه ها با یك كوله ساده سفر كنید."
 
3.صبوری و خوش برخوردی دو ركن اساسی در سفر.

"لیزا هایشا" كه از سن 22 سالگی تمامی زندگی خود را در سفر و جاده های دنیا سپری كرده، معتقد است كه هر فردی در هنگام بر خورد با فرهنگ ها و زبانهای جدید می بایست از این 2 ركن اساسی زندگی استفاده كند .
 
4.مقاصد سفر خود را با دقت انتخاب كنید.

خانم "لی وود وارد"، كه به همراه همسرش در چند دهه اخیر به كوچ نشینی نوین رو آورده است، اماكنی كه توسط گردشگر مورد بازدید قرار می گیرد را به2 دسته تقسیم می كند. او می‌گوید:« اولین گروه، مقاصدی كاری هستند به این معنا كه فرد برای انجام امور روزمره و درآمدزایی خود به آنها مراجعه می‌كند.

گروه دوم مقاصدی هستند كه گردشگر برای بازدید، آنها را بر می گزیند و جنبه درآمد زایی برای فرد ندارد. حال تعادل بین این دو گروه بسیار مهم است.

 تا زمانی به مقاصد كاری سفر كنید كه درآمد روزمره شما را تامین كند و سپس بازدید از مقاصد گردشگری را در برنامه خود قرار دهید.»
 
5.اصول اولیه را همیشه به یاد داشته باشید وآنها رارعایت كنید.

 هنگامی كه همه وسایل سفرتان را در یك یا دو كوله‌پشتی می بندید، سعی كنید زندگی‌تان را هم تا می‌توانید ساده كنید. این كاری است كه "جیل و استیو كافمن" در زندگی‌شان پیش گرفته اند.
 
آنها ماشین ون خود را با كمی تغییرات و مجهز كردن به یك تختخواب و آشپزخانه كوچك و فشرده، به یك خانه متحرك تبدیل كرده اند و زندگی را در جاده ها سپری می‌كنند. این زوج با تبدیل اتومبیل به خانه متحرك در حال تجربه كوچ نشینی نوین هستند.
 
به گفته این زوج جوان، یك خواب راحت شبانه و یك غذای خوب، تنها نیازهای زندگی به سبك كوچ نشینی نوین است.
 
6.آهسته و پیوسته گام بردارید.

"جین دی" كه به همراه همسر و دخترش در حال سفر دور دنیاست، می گوید:« مهمترین اصل برای ذخیره كردن پول و به دست آوردن تجربه سفر، آرام و بدون عجله سفر كردن است. در سفر از مسیرهای هوایی طولانی بپرهیزید. چون برای شما هزینه بر است.»
 
این خانواده در طول 3 سال اول سفر خود تنها یك پرواز بلند مدت داشته اند. این كار نه تنها باعث ذخیره  كردن پول آنها شده است، بلكه موجب شده این خانواده، دنیا را با دقت بیشتری بگردند و دنیای امروز را بهتر درك كنند.
 
7.پای خودتان را از گلیمتان درازتر نكنید.

اگر فكر می‌كنید كه زندگی تنها سفر كردن است، یك تجدید نظر در افكارتان انجام دهید. "ملیسا گراس من" كه با سگ و همسر خود در حال سفرهای كوچ نشینی است، می‌گوید:« گاهی تجربیات شما تنها باید به یك كارت پستال بسنده شود.»
 
او در نوشته‌های خود به سختی ها و مشكلات سفرهای كوچ نشینی اشاره می‌كند و معتقد است كه بعضی افراد تنها با یك كارت پستال به عنوان سوغاتی، سفرنامه خود را مرور می‌كنند. طرفداران این نگرش همواره با تصاویر و نوشته‌های خود به سادگی به دنیایی سفر می‌كنند كه یك گردشگر باید برای دست یافتن به آن، سالها به نقاط مختلف جهان سفر كند.
 
8. همیشه در هرجا یك نشانی، برای دسترسی به خود داشته باشید.

این پیشنهاد از طرف خانم "كیم رایت" مطرح شده كه سالها زندگی خود را در سفر گذرانده است. خانم رایت می گوید:« در هر جایی كه می توانید اطلاعاتی مانند مشخصات اتومبیل خود، شماره تلفن همراه و … را بگذارید. حتی اگر از آن مكان به كلی دور شوید. سعی كنید كه یك صندوق پستی شخصی داشته باشید.»
 
 بیشتر دوستداران سفر و گردشگران، دوست و یا فامیلی در مقاصد مختلف دارند كه شما می‌توانید برای آدرس دادن، نشانی آنها را بدهید.
 
9.همه وقت خود را با دیگران نباشید.

 اگر به صورت گروهی و یا خانوادگی سفر می كنید، اوقاتی را هم تنها باشید.
 
"لی شالمن" كه او نیز با همسر و دختر 4 ساله اش در حال سفر به دور دنیاست،می گوید:« این بسیار ضروری است كه گاهی تنهایی، به كسب تجربه بپردازید. این بدان معناست كه یك گردشگر باید برخی از اوقات، تنها به شهر رفته و به بررسی شهر یا اماكن مورد نظر بپردازد، و اوقات دیگر را با خانواده یا دیگران به بررسی جاذبه ها و فرهنگ‌های مختلف بگذراند. این تنهایی شما را به دنیای خودتان می‌برد و باعث می‌شود شما قدر همسفران خود را بیشتر بدانید.»
 
10. زیباییها را به بهترین نحو توصیف كنید.
 
تا جایی كه می توانید از هر عنصری در سفر، عكس، فیلم و مطلب تهیه كنید. این رمز موفقیت یكی از اولین عشایر مدرن جهان،خانم " لیزا لوبین" است.
 
خانم لوبین یك تهیه كننده برنامه های تلویزیونی است،كه با به تصویر كشیدن مقاصد و جاذبه های سفر دور دنیا، همه را با خود همسفر می كرد. انرژی وصف ناشدنی خانم لوبین و همچنین نحوه به تصویر كشیدن تصاویر ضبط شده از گوشه و كنار جهان، برنامه های این جهانگرد كوچ نشین را مانند یك سفر مجازی، برای مخاطبانش به تصویر می كشید. گویی تمامی مخاطبان در كنار او قرار داشتند.
 
از تمامی این نكات چنین استنباط می شود كه در زندگی امروز ،گردشگری جزء جدا نشدنی از نیازهای انسان است و تا زمانی كه فرد سفر را بر خود سخت بگیرد،مشكلات او نیز چند برابر خواهند شد.
 
پس برای داشتن سفری با لذت بی انتها، می بایست خوب مسافرت كردن و مسافر خوب بودن را تمرین كرد.