وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

پیشنهاد مقاصد سفر در تعطیلات

پیشنهاد مقاصد سفر در تعطیلات

پیشنهاد مقاصد سفر در تعطیلات

 

در ایام تعطیلات همیشه دو انتخاب پیش‌روی ما هستند؛ یا می‌توانیم در خانه خود بمانیم و خودمان را به فعالیت‌های تفریحی نظیر دیدن فیلم و سریال یا بازدید از دوستان و آشنایان سرگرم کنیم یا چمدان سفرمان را ببندیم و راهی جاده شویم.

 

پیشنهاد مقاصد سفر در تعطیلات

 

انتخاب شما چیست؟ اگر سفر رفتن را انتخاب می­کنید، بسته به این‌که هدفتان از سفر چیست و چه علایقی دارید و چقدر بودجه کنار گذاشته‌اید، می­توانید شهرهای مختلفی را به‌عنوان مقصد سفرتان انتخاب کنید.

 

ما در این مقاله به شما پیشنهاد مي‌کنیم در هر فصل از سال به کدام مقاصد جذاب داخل ایران سفر کنید تا علاقه‌مندان به طبیعت و تاریخ و فرهنگ ایران‌زمین و کسانی که با رشد نرخ دلار توان سفر خارجی را ندارند، با سفر به این شهرها نهایت لذت را از تعطیلاتشان ببرند.

 

بهترین مقاصد سفر در فصل بهار

با شروع فصل بهار یکی از مهم‌ترین زمان‌های سفر کردن در ایران شروع می‌شود. اگر می‌خواهید خلوتی جاده‌ها و مکان‌های گردشگری شما را اذیت نکند، به شما پیشنهاد می‌کنیم که بعد از تعطیلات نوروز به‌خصوص در فصل اردیبهشت سفر کنید. در ادامه به محبوب‌ترین مقاصد در سفرهای بهاری می‌پردازیم:

 

شیراز

در فصل بهار شهر شیراز حال‌وهوای دیگری دارد. درخشان آن شکوفه داده‌اند و به‌راحتی می‌توانید در فضای باز به گشت‌وگذار بپردازید بدون آن‌که خبری از سرما یا گرمای هوا باشد.

 

به سراغ حمام وکیل، بازار وکیل، باغ عفیف‌آباد بروید. حافظیه و سعدیه را از دست ندهید و باغ نارنجستان قوام را از نزدیک ببینید.

 

بهترین مقاصد سفر در فصل بهار

 

کیش

یکی از بهترین مقاصد برای سفر در فصل بهار جزیره کیش است. در این جزیره آثار تاریخی، مکان‌های تفریحی بازارها و همچنین اقامتگاه‌های مختلفی وجود دارد.

 

می‌توانید چند روز از سفر خود را با تفریحات مهیج آبی و غیرآبی این جزیره بگذرانید. به سراغ اتاق فرار، شهربازی، بولینگ مریم، کارتینگ کیش، باغ پرندگان، دلفیناریوم و دیگر مکان‌های تفریحی این جزیره بروید.

 

رشت

یکی از شهرهای جذاب شمال در می­توانید در فصل بهار به دیدن آن بروید، شهر رشت است. در این زمان آب‌وهوای شهر رشت کمی ‌سرد است و بهتر است با خود لباس گرم همراه داشته باشید.

 

ازجمله جاذبه‌های دیدنی این شهر می‌توان به بازار رشت، سبزه‌میدان و میدان شهرداری است. حتماً به یکی از رستوران‌های این شهر بروید و غذاهای خوش‌مزه گیلانی را سفارش دهید.

 

مشهد

شهر مشهد یکی از جذاب‌ترین شهرهای مذهبی ایران است. فصل بهار زمان مناسبی برای این سفر به این شهر است؛ چراکه آب‌وهوای معتدل به شما این امکان را می‌دهد تا به‌راحتی بتوانید در صحن حرم به عبادت بپردازید بدون آن‌که سرمای هوا شما را اذیت کند.

 

فرقی نمی‌کند از کدام شهر به مشهد می‌روید، ممکن است بلیط قطار کرمان به مشهد را خریداری کنید یا با هواپیما به مشهد بروید، حتماً از جاذبه‌های گردشگری مشهد دیدن کنید. در ادامه نام برخی از آن‌ها را می­بینید:

 

• آرامگاه نادرشاه افشار

• آرامگاه پیر پالان‌دوز

• آرامگاه فردوسی

• برج رادکان

• مسجد گوهرشاد

• طرقبه

• بازار رضا

 

بهترین مقاصد سفر در فصل تابستان

با شروع فصل تابستان تعطیلات مدارس و دانشگاه‌ها شروع می‌شود و فرصت مناسبی است تا خانواده‌ها در کنار فرزندانشان بتوانند از شهرهای دیدنی ایران بازدید کنند. در این فصل شما می‌توانید به شهرهایی که در ادامه معرفی می‌کنیم، بروید.

 

ماسوله

یکی از زیباترین شهرهای گیلان شهر ماسوله است. با شروع فصل تابستان آب‌وهوای این شهر به‌قدری متعادل و مطلوب می‌شود که پیشنهاد می‌کنیم حتماً به آن سفر کنید.

 

معماری پلکانی شهر ماسوله که در دل جنگل‌های شمالی قرار گرفته است، تصاویر زیبایی را به وجود می‌آورد که مي‌توانید با دوربین عکاسی خود آن‌ها را ضبط کنید.

 

آلاشت

در استان مازندران روستایی به نام آلاشت وجود دارد که آب‌وهوا و طبیعت بکر و بی‌نظیرش می‌تواند هوش از سر شما بردارد.

 

در این منطقه کوهستانی جاذبه‌های مختلفی نظیر معبد دختر پاک، رصدخانه آلاشت، خانه صنایع‌دستی و آبشار گزو وجود دارد.

 

چهارمحال و بختیاری

اگر عاشق دیدن طبیعت ایران هستید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که در فصل تابستان به استان چهارمحال و بختیاری بروید.

 

در این استان جاذبه­های طبیعی مختلفی وجود دارد که ازجمله آن‌ها می‌توان به روستای سر آقاسید، دشت لاله‌های واژگون، چشمه کوهرنگ، غار یخی چما، قلعه چالشتر، قلعه تاریخ جونقان و جاذبه‌های دیگر اشاره کرد.

 

کرمانشاه

علاقه‌مندان به تاریخ ایران باستان حتماً باید به شهر کرمانشاه سفر کنند. بهترین زمان برای سفر به این شهر برای بازدید از آثار تاریخی و باستانی آن‌که اکثراً در فضاهای باز قرار دارند، فصل تابستان است.

 

ازجمله این جاذبه‌ها می‌توان به کتیبه بیستون، مجسمه هرکول، گور دخمه صحنه، تکیه بیگلربیگی اشاره کرد.

 

اگر از مشهد راهی کرمانشاه می­شوید، برای مسیر بازگشت می‌توانید بلیط قطار کرمانشاه مشهد را خریداری کنید تا هم در هزینه­های سفرتان صرفه‌جویی شود و هم از جاذبه‌های مسیر بین این دو شهر لذت ببرید.

 

بهترین مقاصد سفر در فصل پاییز

فصل پاییز زیبایی‌های خاص خودش را دارد و تمام نقاط ایران با فرارسیدن این فصل چهره ای دیدنی به خود می‌گیرند؛ بااین‌حال برخی مقاصد جلوه‌ی خاصی پیدا مي‌کنند که پیشنهاد می‌کنیم حتماً دیدن آن‌ها را از یاد نبرید:

 

یزد

یکی از زیباترین شهرهای ایران‌شهر یزد است. این شهر بعد از ونیز ایتالیا به‌عنوان دومین شهر تاریخی جهان به ثبت رسیده است. از لقب‌های آن می‌توان به شهر بادگیرها، شهر دوچرخه‌ها و عروس کویر اشاره کرد.

 

فصل پاییز زمان مناسبی برای گشت‌وگذار در کوچه‌پس‌کوچه‌های شهر یزد است. ازجمله جاذبه‌های این شهر می‌توان به باغ دولت‌آباد، میدان خان، آب‌انبار شش بادگیر، آتشکده بهرام یزد اشاره کرد.

 

اگر از شهر مشهد به یزد سفر کرده‌اید، به سراغ بلیط قطار یزد مشهد بروید و در راه نیز از زیبایی‌های این مسیر لذت ببرید.

 

کویرگردی

کمی که هوا سردتر می‌شود، فرصت مناسبی برای طبیعت دوستان ایجاد می­کند تا بتوانند از کویرهای زیبای ایران دیدن کنند.

 

شما نیز می‌توانید از این فرصت نهایت استفاده را ببرید و در فصل پاییز به دیدن کویرهای جذاب ایران نظیر کویر مصر، کویر زردگاه یا کویر مرنجاب بروید.

 

شمال‌گردی

اگر هم می‌خواهید طبیعت زیبای شمال کشور را در فصل پاییز مشاهده کنید لباس گرم همراه خود داشته باشید و به سراغ شهر ماسال در استان گیلان یا روستای الیمستان در شهر آمل استان مازندران بروید.

 

با سفر به این دو منطقه علاوه بر مشاهده طبیعت زیبا و درختان زردرنگ می‌توانید از آب‌وهوای آن نهایت لذت را ببرید.

 

بهترین مقاصد سفر در فصل زمستان

بهترین مقاصد سفر در فصل زمستان از میان شهرهای جنوبی کشور است. آب‌وهوای معتدل این شهرها فرصت مناسبی را برای گردشگران به وجود می‌آورد تا بتوانند با فراغ بال از طبیعت و جاذبه‌های دیدنی شهرهای جنوبی بازدید کنند.

 

ازجمله این شهرها می‌توان به چابهار، بندرعباس، بندر بوشهر اشاره کرد. همچنین فصل زمستان فرصت مناسبی است تا از جزایر زیبای خلیج‌فارس نظیر جزیره قشم، هرمز، هنگام دیدن کنید.

 

از طرفی هزینه‌های سفر به جزیره کیش در فصل زمستان کاهش می‌یابد و می‌توانید از این فرصت استفاده کنید و به سراغ بلیط هواپیمای کیش بروید.

 

بهترین مقاصد سفر در فصل زمستان

 

کلام آخر

انتخاب مقصد مناسب برای گذراندن تعطیلات یکی از دغدغه‌های افرادی علاقه‌مند به سفر است. در این مقاله سعی کردیم متناسب با ۴ فصل مختلف سال، مقاصدی را به شما معرفی کنیم که ممکن است تابه‌حال به آن‌ها سفر نکرده باشید.

 

البته شهرهای جذاب دیگری بر روی نقشه پهناور ایران وجود دارد که با کمی جستجوی می‌توانید آن‌ها را پیدا کنید و متناسب با بودجه علاقه و زمان سفرتان به آن­ سفر کنید.