وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

برای سفر به استانبول چه چیزهایی لازم است

برای سفر به استانبول چه چیزهایی لازم است

برای سفر به استانبول چه چیزهایی لازم است

 

سفر به استانبول فرصتی برای دیدن یکی از زیباترین شهرهای جهان است. استانبول معماری خیره کننده، غذاهای لذیذ و فرهنگ  جالبی دارد.

 

مسافرت به استانبول از آن دسته تجربه‌هایی است که دوست دارید بارها و بارها تکرار شود.

 

اما اگر برای اولین بار قصد سفر به این شهر را دارید، این مطلب کوتاه می‌تواند برای شناخت بهتری از لوازم ضروری سفر به استانوبل، مدارک شناسایی برای سفر به استانبول و حتی لباس مناسب برای مسافرت به استانبول به شما کمک کند.

 

مدارک شناسایی برای سفر به استانبول

اگر می‌خواهید به استانبول سفر کنید، پاسپورت شما باید حداقل 150 روز اعتبار داشته باشد. جزئیات بیشتر در مورد شرایط ورود به استانبول را می‌توانید در وب سایت وزارت امور خارجه ترکیه مشاهده کنید.

 

سفر به کشور ترکیه نیازی به ویزا ندارد. اگر برای مقاصد توریستی یا تجاری به استانبول سفر می‌کنید، می توانید حداکثر 90 را بدون ویزا در این کشور اقامت داشته باشید.

 

اما اگر قصد دارید برای مدت بیش از 90 روز در استانبول بمانید، باید قبل از سفر برای ویزای ترکیه اقدام کنید یا قبل از سپری شدن 90 روز اقامت خود، از مقامات محلی ترکیه اجازه اقامت دریافت کنید.

 

مدارک شناسایی برای سفر به استانبول

 

اگر قصد کار در استانبول را دارید، مطمئن شوید که مجوزهای لازم را تهیه کرده اید. اطلاعات بیشتر را می توانید در سایت وزارت کشور ترکیه مطالعه کنید.

 

دقت داشته باشید اگر مدارک شناسایی برای سفر به استانبول را همراه نداشته باشید یا شرایط ویزا و مجوز اقامت در ترکیه را رعایت نکنید، ممکن است جریمه شده یا از ورود مجدد به ترکیه منع شوید.

 

اگر از طریق یک مرز زمینی سفر به استانبول را تجربه می‌کنید، مطمئن شوید که پاسپورت شما دارای مهر ورود به ترکیه است.

 

به طور کلی شما برای سفر به استانبول به پاسپورت با تاریخ انقضای بیشتر از 2 ماه، بلیط استانبول و پرداخت عوارض خروج از کشور نیاز دارید.

 

همراه داشتن ارز کافی در سفر به استانبول

واحد پول ترکیه لیر است. بهتر است قبل از ورود به ترکیه مقداری از ارز خود را به لیر تبدیل کنید. البته بانک و صرافی های استانبول در بیشتر نقاط دیدنی، مراکز خرید و حتی در نزدیکی بازار های محلی هم وجود دارند.

 

این موضوع باعث شده تبدیل ارز در استانبول برای ایرانی ها و سایر توریست ها به راحتی امکان پذیر باشد. هرچند بهتر است قبل از سفر به استانبول، ارز ایرانی خود را به لیر تبدیل کنید و این کار را به استانبول موکول نکنید.

 

لباس مناسب فصل مسافرت به استانبول

 

لباس مناسب فصل مسافرت به استانبول

آب و هوای استانبول بسته به مکان‌هایی که بازدید می‌کنید و همچنین بازه سفر، می‌تواند به طرز چشمگیری متفاوت باشد. بهار و پاییز استانبول مطبوع و تا حدودی خنک است.

 

زمستان های این شهر سرد و برفی است و تابستان های گرمی دارد. به همین دلیل انتخاب لباس مناسب برای مسافرت به استانبول تا حد زیادی به بازه سفر شما بستگی دارد. اما به طورکلی برخی لوازم سفر به استانبول که باید همراه داشته باشید، عبارتند از:

 

کفش راحت

استانبول شهر جادویی پر از تاریخ و  مناظر خیره کننده است. این شهر وسعت زیادی دارد.

 

چه بخواهید به مراکز خرید رنگارنگ سر بزنید و چه قصد داشته باشید از جاهای دیدنی استانبول دیدن کنید، باید خودتان را برای ساعت ها پیاده روی آماده کنید.

 

کفش راحتی یکی از لوازم ضروری سفر به استانبول است.

 

لباس مناسب برای ورود به اماکن مذهبی

برای ورود به بعضی از مساجد تاریخی یا ساختمان های عثمانی باید لباس مناسب داشته باشید.

 

اگر قصد دارید از مساجد دیدن کنید، قبل از شروع روز و حرکت این نکته را در نظر داشته باشید.

 

کوله پشتی کوچک

به طور کلی در سفر به کشورهای خارجی یا سفرهایی که قصد دارید بیشتر روز را خارج از خانه باشید، همراه داشتن یک کوله پشتی می تواند مفید باشد.

 

شما می توانید مدارک ضروری، ارز، آب آشامیدنی و سایر لوازم ضروری را در کوله حمل کنید.

 

از طرفی کوله پشتی محل مناسبی برای نگهداری خرید های شما است.

 

نکاتی مهم برای مسافرت به استانبول

 

نکاتی مهم برای مسافرت به استانبول

1. کمی فضای خالی در چمدانتان داشته باشید. در سفر به استانبول فرصت‌های زیادی برای خرید خواهید داشت.

 

2. پاوربانک را فراموش نکنید. استانبول شهر بزرگی است و احتمال اینکه شما ساعت‌ها بیرون از هتل یاخانه باشید، بسیار زیاد است. با توجه به اینکه شما نیاز به بررسی نقشه و سایر موارد دارید، بهتر است از روشن ماندن تلفن همراه خود در طول مسافرت به استانبول مطمئن شوید.

 

3. اگر داروی خاصی مصرف می کنید، حتمآ در مسافرت به استانبول آن را همراه داشته باشید. علاوه بر این، داروهای مسکن یا قرص های سرماخوردگی در صورت بروز مشکل می تواند مفید باشد.

 

سفربه استانبول ارازن تر از همیشه

سایت فلای تودی چند گزینه جالب دارد که به شما کمک می کند ارزان تر سفر کنید:

 

1. تقویم قیمتی فلای تودی، قیمت بلیط های خارجی را تا حداقل شش ماه آینده به شما نشان می‌دهد، با اطلاع از ارازان ترین قیمت بلیط در هر روز و همچنین مقایسه آن ها، انتخاب ارزانترین زمان سفر به استانبول کار سختی نیست.

 

2. فلای تودی فیلترهای متنوعی دارد که انتخاب و خرید بلیط استانبول را برایتان راحت تر از همیشه می‌کند.

 

شما می توانید قیمت مدنظرتان را در این سایت مشخص کنید.

 

ساعت پرواز، تعداد توقف ها و حتی ایرلاین پرواز در این سایت دسته بندی شده است.

 

می توانید گزینه های مورد نظرتان را انتخاب کنید. در این صورت فقط بلیط هایی براتان نمایش داده می شود که با شرایط شما مطابقت داشته باشد.

 

3. اگر اهل خرید بلیط چارتر یا پروازهای لحظه آخری باشید، معمولآ بارها سایت های فروش بلیط را در انتظار پایین آمدن قیمت ها چک می‌کنید.

 

گاهی نیز خرید بلیط را به زمان دیگری موکول می کنید و ناگهان با افزایش ناگهانی قیمت مواجه می‌شوید.

 

سایت فلای تودی گزینه جالبی دارد که این مشکل را به طور کلی حل می کند. شما می توانید گزینه اطلاع از آخرین قیمت بلیط را برای بلیط موردنظرتان فعال کنید.

 

در این صورت اگر قیمت بلیط هواپیما تغییر کند، این سایت تغییر قیمت را در لحظه برایتان پیامک می کند.