وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

صد فیلم برتر دهه اخیر از نگاه تایمز

صد فیلم برتر دهه اخیر از نگاه تایمز
یلم سینمایی "پنهان" ساخته میشائیل هانکه در نظرسنجی روزنامه تایمز از منتقدان، نویسندگان و سینماگران بهترین فیلم به نمایش درآمده در بریتانیا از سال 2000 تا 2009 لقب گرفت.
به گزارش خبرنگار مهر، در آستانه پایان سال 2009 و ورود به دومین دهه از هزاره سوم میلادی سایت اینترنتی روزنامه تایمز لندن در نظرسنجی از منتقدان، نویسندگان و سینماگران بریتانیایی اقدام به انتخاب 100 فیلم برگزیده دهه اول هزاره سوم کرد که در آن "پنهان" با بازی دانیل اوتوی و ژولیت بینوش در صدر قرار گرفت.
دهمین فیلم سینمایی کارنامه فیلمساز شهیر آلمانی ـ اتریشی محصول سال 2005 است و 21 جایزه برده و 22 بار نامزد دریافت جایزه شده است. هانکه با "پنهان" جایزه بهترین کارگردانی جشنواره کن را برد و در جوایز فیلم اروپایی چهار جایزه از جمله بهترین بازیگر مرد، بهترین کارگردان و بهترین فیلم به "پنهان" رسید.
"برتری بورن" و "اولتیماتوم بورن" ساخته پل گرینگرس، "جایی برای پیرمردها نیست" جوئل و ایتن کوئن، "مرد خرس قهوه‌ای" مستند ورنر هرتسوگ، "تیم آمریکا: پلیس جهانی" تری پارکر، "میلیونر زاغه‌نشین" دنی بویل، "آخرین پادشاه اسکاتلند" کوین مکدانلد، "کازینو رویال" مارتین کمبل، "ملکه" استفن فریرز و "گرسنه" استیو مکوئین در این نظرسنجی دوم تا دهم شدند.
"بورات"، "زندگی دیگران"، "این است انگلیس"، "چهار ماه، سه هفته و دو روز"، "سقوط"، "درخشش ابدی یک ذهن پاک"، "کوهستان بروکبک"، "بگذار نفر مناسب وارد شود"، "یونایتد 93"، "دانی دارکو"، "شب خوش و موفق باشید"، "دور از بهشت"، "مرد روی سیم"، "28 روز بعد" و "رقصنده در تاریکی" هم در رده 11 تا 25 ایستادند.
"گزارش اقلیت"، "راههای جانبی"، "زنگ شیرجه و پروانه"، "جان مالکوویچ بودن"، "بازگشت‌ناپذیر"، "عراق تکه‌تکه شده"، "گلادیاتور"، "عروسی موسمی"، "در جستجوی نیمو"، "مادر تو نیز"، "دستگیری فریدمن‌ها"، "در حال و هوای عشق"، "جاده مولهالند"، "گمشده در ترجمه" و "سیریانا" در رده‌بندی تایمز رده 26 تا 40 را از آن خود کردند.
"شوالیه تاریکی" 43، "قاچاق" 46، "ارباب حلقه‌ها: بازگشت پادشاه" 50، "اتاق پسر" 51، "خون بپا می‌شود" 63، "کودک" 64، "گومورا" 67، "یادگاری" 68، "کلاس" 70، "جعبه درد" 72، "بولینگ برای کلمباین" 77، "معلم پیانو" 85، "خانه خنجرهای پرنده" 93، "زندگی سگی" 95 و "تصادف" 98 دیگر فیلم‌های حاضر در این فهرست هستند.
نمایندگان سینمای آسیا در این فهرست از تعداد انگشتان یک دست هم فراتر نمی‌رود و از سینمای ایران هم فیلمی برگزیده نشده است. ضمن اینکه از برخی فیلمسازان بزرگ یک دهه اخیر نام و نشانی در فهرست برترین‌های تایمز دیده نمی‌شود. هانکه امسال با "روبان سفید" نخل طلای کن را برد و نماینده سینمای آلمان در اسکار 2010 است.