وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

چرا درختان بادام ناگهان خشک می شوند و برگ های آن می ریزد؟

چرا درختان بادام ناگهان خشک می شوند و برگ های آن می ریزد؟

چرا درختان بادام ناگهان خشک می شوند و برگ های آن می ریزد؟

 

“چرا درختان بادام من برگ های خود را از دست می دهند؟”؛ “چرا برگ های درخت بادام من قهوه ای می شوند؟”؛ چرا درختان بادام من ناگهان خشک شده اند؟” و ….

 

این ها مهم ترین سوالاتی است که برای برخی از باغدارانی مطرح می شود که درختان بادام را پرورش می دهند.

 

چرا درختان بادام ناگهان خشک می شوند و برگ های آن می ریزد؟

 

این یک چالش بزرگ می تواند باشد و تأثیر آن به اندازه ای است که می تواند ضررهای نامطلوبی به باغدار بزند.

 

وقتی بادام ها خوب رشد نکنند، محصولی در میان نخواهد بود و قطعاً فروشی اتفاق نمی افتد. پس لازم است که باغدار از نهال های بادام به خوبی مراقبت کند و تمرکز خود را بر روی شرایط رشد درختان بادام معطوف دارد.

 

چرا درخت بادام برگ های خود را از دست می دهد؟

 

چرا درختان بادام ناگهان خشک می شوند و برگ های آن می ریزد؟

 

چرخه زندگی بادام در اواخر ماه فوریه، پس از برداشت، و درست از آخرین فصل شروع می شود.

 

درخت بادام پس از از دست دادن برگ های خود در فصل پاییز هر سال، زمستان را در یک دوره خواب سپری می کند و مواد مغذی و انرژی را برای فصل آینده رشد خود ذخیره می سازد.

 

در این مدت، باغداران باید 4 یا 5 شاخه سالم را نگه دارند و بقیه را هرس کنند، تا وقتی فصل بهار فرا می رسد، آفتاب به برگ های تازه جوانه زده برسد. این یک نیاز و ضرورت برای همه نهال های بادام است.

 

ریزش برگ ممکن است برای تمامی نهال های بادام اتفاق بیوفتد؛ تفاوتی نمی کند شما نهال بادام دیرگل را خریده اید یا نهال بادام اصلاح شده و یا نهال بادام خوشه ای؛ به هر حال، ریزش برگ در تابستان اتفاق می افتد.

 

اگر الگوی ریزش برگ ها در سراسر درخت به خوبی توزیع شده باشد و به طور کلی منجر به نازک شدن برگ ها شود، درخت همچنان سالم در نظر گرفته می شود. در غیر این صورت باید بدانید که ریزش برگ درخت بادام، غیر عادی است و باید به دنبال علل آن باشید.

 

درختان بادام گاهی اوقات در بهار، برگ های بیشتری نسبت به تابستان تولید می کنند. تنش گرمایی و سایر عوامل محیطی مانند سمیت گیاهی باعث می‌شود درخت، برگ‌هایی را که نمی‌توانند رطوبت موجود در خاک را جذب کنند، از دست بدهد.

 

برگ هایی که از روی درخت بر زمین می ریزند اغلب زرد و بدون لکه های بیماری، قابل تشخیص هستند. یک راه خوب برای حفظ سلامت درختان بادام و رفع این مشکل، آبیاری مداوم آن در دوره های خشک سال است.

 

برای خرید نهال بادام اصلاح شده، خرید نهال بادام خوشه ای و نهال بادام دیرگل، حتماً دسترسی به منابع آبیاری را در نظر بگیرید تا درختان تان در باغ، سالم باشند و در اثر کم آبی دچار ریزش برگ ها نشوند.

 

چرا برگ های درخت بادام به رنگ قهوه ای در می آیند؟

 

چرا درختان بادام ناگهان خشک می شوند و برگ های آن می ریزد؟

 

یک درخت سالم بادام گاهی اوقات می تواند برگ های قهوه ای یا شاخه های مرده داشته باشد.

 

اگرچه ممکن است این حالت، طبیعی به نظر برسد، اما می تواند نشان دهنده این باشد که درخت در حال مرگ قرار گرفته است. قهوه ای شدن برگ های درخت بادام ممکن است به دلیل یکی از موارد زیر باشد:

 

● وجود نمک اضافی

نوک قهوه ای در برگ ها، معمولاً نشانه تجمع نمک است. وجود نمک زیاد، حالت سمی را ایجاد می کند و می تواند از انتقال آب جلوگیری نماید؛ همان عاملی که به طور ناخواسته باعث می شود برگ های جدید بمیرند یا قهوه ای شوند.

 

● خسارت ناشی از سرمازدگی

آسیب یخ زدگی و سرمازدگی زمانی رخ می دهد که مایع بین سلولی درون سلول های گیاهی، یخ بزند و کریستال های یخ را تشکیل دهد. سپس کریستال ها دیواره سلولی را پاره می کنند و از داخل به گیاه آسیب می رسانند.

 

به دلیل کاهش فشار، برگ ها پژمرده شده و در نهایت ترد و شکننده می شوند. در حالی که حذف مواد مرده از گیاه، به زمان زیادی نیاز دارد، اما لازم است صبر کنید تا دما گرمتر شود تا بتوانید میزان آسیب را بهتر مشخص کنید.

 

● حشرات و بیماری ها

آفات و بیماری ها بر رشد و تولید مثل گیاهان، و درختان بادام تأثیر منفی می گذارند. شیوع بیماری های بادام در شرایطی که رطوبت، بیش از حد استاندارد باشد، افزایش می یابد.

 

● تراکم خاک

فشردگی خاک زمانی اتفاق می افتد که ذرات خاک به هم فشرده می شوند و فضای منافذ بین آنها کاهش می یابد. خاک به شدت فشرده شده، تراکم بالاتری دارد و زهکشی آن کاهش یافته است.

 

بادام، گیاهانی با ریشه های عمیق هستند، از این رو ریشه های آن باید قدرت بیشتری برای نفوذ به خاک داشته باشند. در این حالت، نفوذ آب و تبادل گاز بین گیاه و خاک مشکل خواهد بود.

 

کمبود مواد مغذی، آب و گاز باعث کاهش رشد گیاه شده و ممکن است منجر به پژمردگی و در نهایت قهوه ای شدن شاخ و برگ نهال های بادام شود.

 

● آبیاری ناکافی

درختان بادام برای تسهیل روند رشد، به آب کافی در زمان مناسب ​​نیاز دارند. هنگامی که نهال های بادام، آب کافی دریافت نمی کنند، فشار داخل ساقه ها و برگ ها کاهش می یابد و پژمرده می شوند. اگر خاک اطراف گیاه خشک باشد، ممکن است به آب بیشتری نیاز داشته باشد.

 

● قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید

ایجاد برگ های قهوه ای در درختان، اغلب مربوط به قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید است، وضعیتی که به آن سوختگی برگ گفته می شود.

 

نهال های بادام به خوبی برای اقلیم گرم و خشک طراحی شده اند و به ندرت با این مشکل مواجه می شوند؛ اما باغداران باید حواسشان به این موضوع نیز باشد.

 

چرا برگ های درختان بادام، زرد می شوند؟

کلروز، شرایطی است که در آن، برگ ها کلروفیل کافی تولید نمی کنند. علل احتمالی کلروز عبارتند از زهکشی ضعیف خاک، ریشه های فشرده، قلیائیت بالا و کمبود مواد مغذی در گیاه.

 

آهن و منگنز دو عنصر مهم هستند و برای تشکیل کلروفیل و فتوسنتز، مورد نیاز می باشند. کمبود این مواد مغذی می تواند باعث کلروز شود.

 

در بیشتر مواقع، اگر برگ های نهال های بادام شما زرد می شود، نشانه آن است که یا بیش از حد آن را آبیاری می کنید، یا ریشه های آسیب دیده دارند؛ چرا که ریشه های آسیب دیده قادر به تامین آب مورد نیاز برای درخت نیستند.

 

خرید نهال بادام باکیفیت از بهترین نهالستان کشور

 

چرا درختان بادام ناگهان خشک می شوند و برگ های آن می ریزد؟

 

برای خرید نهال بادام دیرگل، نهال های اصلاح شده و خوشه ای و یا سایر انواع نهال میوه می توانید با بهترین نهالستان کشور، پالیز نهال تماس حاصل فرمایید.

 

این مجموعه با بیش از 50 سال سابقه درخشان در کنار شما است تا باغ بادام پربار و پربازده داشته باشید.

 

برای خرید عمده نهال بادام شناسنامه دار و ثبت سفارش می‌توانید به وبسایت نهالستان پالیز به آدرس https://paliznahal.ir/  مراجعه نمایید.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر و یا ارتباط با مشاوران ما به صورت رایگان و همه روزه میتوانید از طریق راه‌های ارتباطی با ما تماس بگیرید.

 

شماره تماس: واحد پشتیبانی و فروش نهالستان پالیز ۰۹۱۴۴۵۰۱۰۰۸ – ۰۹۱۴۴۵۰۱۰۰۷

 

آدرس دفتر :آذربایجان غربی، میاندوآب، خیابان ۲۴ متری فرهنگیان شرکت پالیز

 

آدرس گلخانه :آذربایجان غربی، شهرستان میاندوآب، کمربندی شمالی، میدان ولایت، اتوبان ولایت