وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

ارزان ‌ترین روش تماس حجاج

ارزان ‌ترین روش تماس حجاج
بهترین و ارزان‌ترین روش تماس حجاج با خانواده‌شان در ایران روش تجمیعی و از طریق هماهنگی با اپراتور كشور است كه دقیقه‌ای 170 تومان محاسبه می‌شود.

این امكان در اختیار زائران قرار گرفته تا اگر مایل باشند، تقاضای وقت كنند تا اپراتور در ایران شماره‌ی آن‌ها را در كشور بگیرد و با خانواده‌ها ارتباط برقرار كنند كه هزینه‌ی برقراری این‌گونه ارتباط‌ها روی قبض تلفن ثابت زائران لحاظ خواهد شد.

به گزارش ایسنا زائران خانه خدا می‌توانند با مراجعه به رئیس كاروان خود درخواستشان را ارائه داده و ستاد مخابرات مستقر در مدینه و مكه با اپراتور تهران هماهنگ كرده و آن اپراتور برای ساعت مشخص به كاروان زنگ می‌زند و كاروان را به خانه زائر متصل می‌كند تا امكان صحبت متقاضی با خانواده فراهم شود‌.

همچنین از تمام زائران خواسته شده درصورت مفقود شدن سیم‌كارت‌های خود، موضوع را به سرعت گزارش دهند، چراكه این اتفاق موجب سوءاستفاده می‌شود و سیم‌كارت زائران پس از اطلاع دادن، قطع خواهد شد و اگر زائران تمایل داشته باشند، سیم‌كارت جدید در اختیارشان قرار داده می‌شود و هزینه‌ی صدور سیم‌كارت نیز در قبوض تلفن همراه آن‌ها لحاظ خواهد شد.

برای سهولت كار به سند سیم‌كارت و كارت ملی نیاز نیست و زائران می‌توانند با استفاده از كارت‌های شناسایی كه در اینجا دارند، نسبت به انجام امور خود اقدام كنند. مراحل سوزاندن و صدور سیم‌كارت جدید 20 دقیقه طول می‌كشد.

گفتنی است در استفاده از سیم‌كارت‌های عربی هر دقیقه 1000 تومان هزینه می‌شود و در صورتی كه از سیم‌كارت ایران با ایران تماس برقرار شود، هر دقیقه 2500 تومان لحاظ خواهد ‌شد.

ناصر یوسف‌پور – سرپرست ستاد مخابرات در عربستان – درباره‌ی شایعه‌هایی مبنی هزینه داشتن خاموش و روشن كردن تلفن همراه در عربستان، تأكید كرد: این مسأله صحت ندارد و افراد هرچقدر تلفن خود را خاموش یا روشن كنند، هیچ هزینه‌ای برای آن‌ها نخواهد داشت.

اكنون حدود 18هزار سیم‌كارت در عربستان فعال هستند. هم‌چنین زائران می‌توانند از سیستم پیام كوتاه نیز استفاده كنند. همچنین طی 12 روز ابتدایی آغاز مراسم حج، یک میلیون و 650 هزار دقیقه مکالمه از طریق تلفن همراه و ثابت از ایران به کشور عربستان با موفقیت انجام شده است.

این میزان مکالمه طی 890 هزار تماس گرفته شده از هموطنانمان با عربستان محقق شده است؛ در این مدت، 580 هزار دقیقه مکالمه نیز به واسطه 310 هزار تماس گرفته شده از عربستان با ایران، صورت گرفته است و درواقع یک هزار و 100 کانال مستقیم با دو اپراتور عربستان برقرار شده و کیفیت مکالمات انجام شده طی تماس از ایران به عربستان، 20 درصد بالاتر از مکالمات صورت گرفته از عربستان به ایران است.

اما تاکنون بیش از 70 مراجعه از سوی زائران ایرانی به ستاد مخابرات در مکه و مدینه صورت گرفته، كه از این تعداد 25 عدد مربوط به اعلام مفقودی سیم‌کارت بود که بنا به درخواست مراجعان، 15 سیم‌کارت جدید صادر و به متقاضیان تحویل داده شده است و از تمامی زائران درخواست شده تا درصورت مفقود شدن سیم‌کارت‌هایشان، این موضوع را به سرعت به مسوولان گزارش کنند تا مورد سوء استفاده سودجویان قرار نگیرد.

همچنین یوسف‌پور در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایسنا تاكید كرد: به دلیل شلوغی و تراكم جمعیت زیاد و عملیات حج كه به صورت فشرده است بین 80 تا 85 درصد سیم‌كارت‌های مفقودی و به سرقت رفته در مكه انجام می‌شود.