وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

شرایط جدید بخشودگی اضافه خدمت سربازان

شرایط جدید بخشودگی اضافه خدمت سربازان
شرایط جدید بخشودگی اضافه خدمت سربازان ناشی از غیبت اولیه به شرح زیر است:
1- حداقل 6 ماه خدمت سربازان بومی و غیر بومی در مناطق جنگی و عملیاتی که به تناسب نوع منطقه موجب یک تا سه ماه بخشودگی اضافه خدمت می شود. مصادیق و عناوین مناطق مذکور برابر ابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح است و مدت آموزش رزم مقدماتی در این مناطق جزو خدمت قابل محاسبه نیست مگر اینکه کل خدمت در مناطق فوق باشد.
مشمولان با در دست داشتن گواهی معاونت نیروی انسانی یگان خدمتی خود می توانند برای دریافت این بخشودگی اقدام کنند.
2- حداقل 9 ماه خدمت سربازان غیر بومی در مناطق محروم و بد آب و هوا که در گروه 9 و 8 و 7 موجب بخشش دو ماه اضافه خدمت و در گروه 6 و 5 و 4 موجب بخشش یک ماه اضافه خدمت می شود. تعیین گروه مناطق محروم و بد آب و هوا برابر ابلاغیه دولت است و امتیاز پیش بینی شده در این بند صرفا شامل سربازان غیر بومی است.
مشمولان می توانند با در دست داشتن گواهی معاونت نیروی انسانی یگان خدمتی و تعیین محل سکونت در برگه اعزام به مراکز نظام وظیفه مراجعه کنند.
3- ابراز شجاعت و فداکاری قابل ملاحظه در انجام ماموریت های عملیاتی با تایید فرماندهان عالیرتبه نیروهای مسلح که موجب یک ماه بخشودگی اضافه خدمت می شود.
مشمولان برای استفاده از این بخشودگی باید گواهی فرماندهان نیروهای مسلح را داشته باشند.
4- خدمت در مشاغل سخت و زیان آور تعریف شده از سوی ستاد کل نیروهای مسلح که موجب یک ماه بخشودگی اضافه خدمت می شود.
5- سربازانی که بر اساس دستورالعمل نیروهای مسلح به عنوان سرباز نمونه انتخاب می شوند از یک ماه بخشودگی اضافه خدمت برخوردار می شوند.
6- سربازانی که در حین انجام ماموریت جانباز حداقل 5 درصد و یا از کارافتاده حداقل 10 درصد می شوند از یک ماه بخشودگی اضافه خدمت بهره مند می شوند.
7- حداقل 12 ماه خدمت در یگان ها و مراکزی که بیش از 800 کیلومتر با محل سکونت سرباز فاصله داشته باشد موجب 2 ماه بخشودگی اضافه خدمت و اگر فاصله محل خدمت بیش از 400 کیلومتر باشد مدت بخشودگی یک ماه است.
8- نوآوری، ابتکار و خلاقیت سربازان در دوران خدمت برابر مصادیق ابلاغی از سوی ستاد کل نیروهای مسلح که موجب یک ماه بخشودگی اضافه خدمت می شود.
9- حفظ حداقل 10 جزء و یا 5 جزء قرآن کریم که به ترتیب موجب بخشودگی 2 ماه و یک ماه اضافه خدمت می شود.
10- فوت پدر، مادر، همسر و فرزند سرباز در حین خدمت که موجب بخشودگی 2 ماه از خدمت سربازی می شود.
11- فوت یکی از اعضای درجه یک سرباز در زمان مشمولیت که موجب سه ماه تاخیر در ارسال مدارک در زمان تعیین شده و یا سه ماه تاخیر در اعزام به خدمت در زمان مندرج در برگه ثبت شده موجب برخورداری از سه ماه بخشودگی اضافه خدمت می شود.
مشمولان با در دست داشتن اصل گواهی فوت ثبت احوال، اصل شناسنامه ابطال شده و تقاضای تطبیق می توانند به مراکز نظام وظیفه مراجعه کنند.
12- بروز بلایای طبیعی و یا حوادث قهریه که خود یا یکی از اعضای درجه یک خانواده او آسیب دیده و علت غیبت آنان در اثر این موضوع باشد موجب بخشش سه ماه اضافه خدمت می شود.
مشمولان باید برای استفاده از این بخشودگی اصل گواهی فرمانداری محل، اصل گواهی فوت از ثبت احوال در صورت فوت اعضای درجه یک تایید بیمارستان در صورت بستری اعضای درجه یک آسیب دیده، گواهی دادسرا در صورت محکوم شدن به دیه یا حبس و گواهی وقوع تصادف از نیروی انتظامی را همراه داشته باشند.
13- اشکالات اداری وارده بر سایر دستگاههای مرتبط با امور مشمول که موجب تاخیر در حضور مشمول در خدمت شده که با ارائه مدارک مستدل و مستند و در صورت احراز عدم قصور مشمول 3 ماه اضافه خدمت بخشوده می شود.
14- مشمولانی که در طول مدت غیبت یا حین خدمت شرایط معافیت پدر، مادر، برادر، خواهر بیمار یا صغار و یا یکی از معافیت های مقرر در قانون را تحصیل کرده باشند از دو ماه بخشش اضافه خدمت برخوردار می شوند.
15-چنانچه مشمول در زمان غیبت شرایط استفاده از ماده 127 را دارا باشد و به دلیل عدم آگاهی از این امتیاز استفاده نکرده باشد سه ماه اضافه خدمت وی بخشوده می شود.
ماده 127 از دو یا سه برادر واجد شرایط اعزام به خدمت یکی از آنان که سن او از دیگران کمتر است به شرطی که خود و برادری که به خدمت رفته است فاقد غیبت باشند، با ارائه گواهی اشتغال به خدمت برادر یا برادران دیگر می تواند به تاریخ خاتمه خدمت برادر یا یکی از برادران دفترچه آماده به خدمت دریافت کند.
16- مشمولانی که قبل از زمان تعیین شده برای ارسال مدارک و یا قبل از موعد اعزام به دلیل بیماری یا سانحه در بیمارستان بستری و دارای طول درمان بوده و میزان و علت ایجاد غیبت به همین دلیل باشد با ارائه گواهی بستری در بیمارستان با قید دقیق زمان از سه ماه بخشودگی اضافه خدمت بهره مند می شوند.
17- سربازان متاهل که حداکثر با یک سال غیبت به خدمت اعزام شدند و یا سربازان متاهل دارای فرزند که همسر آنان فوت نموده یا مطلقه باشد از 2 ماه بخشودگی اضافه خدمت بهره مند می شود که این مشمولان باید با در دست داشتن اصل عهدنامه، اصل شناسنامه مشمول وهمسر ، اصل گواهی فوت ثبت احوال در صورت فوت همسر مشمول و اصل طلاق نامه و شناسنامه مشمول در صورت طلاق همسر به مراکز نظام وظیفه مراجعه کنند.
بخشودگی اضافه خدمت سربازان صرفا در 6 ماهه آخر خدمت سربازی قابل رسیدگی و انجام است که مشمولان در تمامی این موارد می توانند با در دست داشتن گواهی معاونت نیروی انسانی یگان خدمتی خود از این تسهیلات بهره مند شوند.