وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

ارزیابی مردم از زنان پر حرف !

ارزیابی مردم از زنان پر حرف !
بنا بر تحقیقات  انجام شده مردم در نگاه خود به زندگی افراد متاهل چنانچه احساس کنند زن نقشی قالب در روایط زناشویی داشته و این تسلط را نیز در کلام خود هویدا میسازند ، این سیستم زناشویی را منفی ارزیابی میکنند . در این پژوهش نشان داده شد که چگونه قضاوت های مردم بر اساس باورهای کلیشه ای آنان شکل میپذیرد و هر چند اکثرا ادعای برابری نقش های جنسی هستند لیکن هنوزدنباله رو برتری نقش جنسی مردانه  هستند و در بر خورد با موقعیت هایی که در آن این باور ها و انتظارات عوض میشود آن شرایط را منفی و غیر طبیعی ارزیابی مینمایند.

آنچه ما در جامعه امروزه انتظار داریم نقش مسلط مرد است در همه موارد و از جمله روابط زناشویی و این انتظار نه تنها در کارکردهای مرد بلکه در ویژگی های کلامی او نیز سایه  گستر است و توقعی که از یک مرد معمولا میرود این است که در رفتار کلامی خود نیز از زن بالاتر و مسلط تر جلوه گر باشد. لیکن اگر شاهد مراودات کلامی زوجینی باشیم که در آن زن زیاد تر از مرد صحبت میکند در سلامت کیفیت ارتباطی آنان مشکوک بوده و آنرا مشکل دار پیش بینی میکنیم .

این واقعیتی  که این پژوهش از آن پرده برداشته است به این گونه تکمیل شد که از آزمودنی ها خواسته شد تا به فرایند مکالمه بین یک زن و مرد گوش فرا دهند و در انتها نظر خود را راجع به کیفیت این رابطه زناشویی اعلام دارند . در کلیه مکالماتی که در آن زن نقش مسلط داشته و پر حرف نیز بودند ارزیابی آزمودنی ها از کم و کیف رابطه زناشویی آنها منفی بود . نکته جالب این تحقیق اینکه زمانیکه همان متن مکالمات عوض میشد و این بار مرد نقش مسلط و پر حرف را به عهده میگرفت ارزیابی آزمودنی ها به یکباره مثبت میشد !