وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

هشت تستی که نیاز است خانمها انجام دهند

هشت تستی که نیاز است خانمها انجام دهند
اگر می خواهید سالم بمانید این تست ها را انجام دهید. البته این تستها در گرو این است که تمرینات ورزشی انجام دهید، رژیم غذایی مناسب همراه با ویتامین داشته باشید.
  
اما اگر این تستها در لیست رفتارهای سلامتی شما موجود نباشد، شما اشتباه کرده اید. پس مرتبا ورزش کنید به اضافه اینکه تغذیه خوب و سالمی داشته باشید. برای اینکه بدنتان سالم باشد، هرآنچه که به آن نیاز دارید در این مقاله موجود است:

1.تست: پاپ اسمیر
چه کسی آن را می بیند؟ متخصص بیماری های زنان
باید این تست را انجام داد: برداشتن نمونه از سلولهای گردن رحم طی یک تست لگنی بهترین راه برای تشخیص سالم یا ناسالم بودن رحم شماست. چنانچه سلولها تغییر کنند می تواند منجر به سرطان گردن رحم شود.
 
چند وقت یک بار: از سن 21 سالگی شروع کنید. طبق نظر متخصصین دانشگاه آمریکا، اغلب خانم ها نیاز است که هر یک سال یا کمتر از یک سال این تست را انجام دهند. وقتی 30 سالتان شد و تستهای پی در پی منفی داشتید و هیچ تغییر غیرعادی مشاهده نشده بود، می توانید این تست را هر 3 سال یکبار انجام دهید.

2.تست: سرطان سینه(ماموگرافی)
چه کسی آن را می بیند؟ پزشک عمومی

چرا باید این تست را انجام داد: پزشک با انجام این تست، ناهنجاری های سینه، پوست و نوک پستان راکه سرطان سینه را مشخص می کند تشخیص می دهد.
چند وقت یکبار: حداقل هر 3 سال یکبار در سن 20 و 30 سالگی. اما اگر خواستید بیشتر سینه تان را چک کنید، بعد از سن 40 سالگی هرسال آن را انجام دهید.

3.تست: سرطان پوست(معاینه پوست و در صورت لزوم نمونه برداری)
چه کسی آن را می بیند؟ متخصص پوست

چرا باید این تست را انجام داد: پزشک با انجام این تست خالهای روی پوست و حتی خالهای گوشتی را می بیند و تشخیص می دهد که اینها، خالهای سرطانی یا مستعد سرطان پوست هستند یا خیر؟

چندوقت یکبار: چنانچه خال جدیدی را مشاهده کردید یا در سایز آن تغییری مشاهده کردید در اسرع وقت این تست را انجام دهید. اگر با حمام آفتاب خال و لک هایی را روی پوستتان دیدید یا اگر سابقه فامیلی ابتلا به سرطان پوست دارید دوبار در سال این تست را انجام دهید. اگر نه، سالی یک بار برای انجام تست به پزشک مراجعه کنید. 
انجام این تست در تشخیص سرطان پوست بهتر از مراقبتهای اولیه پزشکان است.در واقع هر چه بهتر مراقبت انجام شود میزان طول عمر بیشتر خواهد بود.

4.تست شنوایی
چه کسی آن را می بیند: شنواسنج یا آسیب شناس گفتار سنجی


چرا باید این تست را انجام داد:
گفتن "دوباره تکرار کن" در مکالمات یک مشکل واقعی برای بیشتر از 12 درصد افراد 20 و30 ساله ای است که مشکلات شنوایی دارند.
 
چندوقت یکبار: تا سن 50 سالگی هر 10 سال یکبار سپس هر 3 سال یکبار

5.تست: ایمن سازی
چه کسی آن را می بیند؟ پزشک عمومی

چرا باید این تست را انجام داد: تا زمانی که واکسن ها شما را از ابتلا به بیماری ها محافظت می کنند، شما فکر می کنید که از ابتلا به آن بیماری مثل سیاه سرفه دور شده اید.

چندوقت یکبار: در معاینات بعدی، کارت واکسن تان را با خود ببرید تا پزشک آن را مرور کند. بعضی از واکسن ها بعد از مدتی کم اثر می شوند. بنابراین ممکن است شما به یک تقویت کننده نیاز داشته باشید. برای مثال، تزریق کزاز هر 10 سال یکبار ضروری است.
واقعیت: طبق موسسه ملی بیماری های مسری و عفونی، یک هشتم تحقیقاتی که روی بزرگسالان در آمریکا صورت گرفته نشان داده که آنها برای واکسن زدن فرصت ندارند.

6.تست: فشار خون
چه کسی این تست را ببیند: پزشک عمومی

چرا باید این تست را انجام داد: هرچه فشار خونتان بالاتر باشد شانس بیشتری برای ابتلا به بیماری قلبی، و بیماری های کلیوی دارید.

چندوقت یکبار: اگر فشار خونتان 120 روی 80 یا پایین تر بود هر دو سال یکبار انجام دهید. اگر قبلا هم فشارتان بالا بود یا پزشکتان به شما درمورد احتمال ابتلا به فشار خون هشدار داده بود، فشارتان را مرتبا در منزل بگیرید. ما فشار سنج های مچی دیجیتال را توصیه می کنیم.
واقعیت: در آمریکا، حدود یک هشتم زنانی که بین 20 تا 44 سال سن دارند فشار خونشان بالاست، زیرا به دلیل مصرف قرص، بارداری و وزن بالا، برای ابتلا به این بیماری مستعدتر هستند.

7.تست: کلسترول
چه کسی تست را ببیند: پزشک عمومی

چرا باید این تست را انجام داد: کلسترول بالا به این معنی است که احتمال ابتلا به بیماری قلبی هم زیاد است. کلسترول شما باید زیر 200 میلی گرم باشد. کلسترول بد یا پایین خون زیر 100 ، کلسترول خوب یا بالای خون 60 میلی گرم یا بیشتر است. و تری گلیسیرید باید زیر 150 میلی گرم باشد.

چندوقت یکبار: حداقل هر 5 سال یکبار انجام شود و از سن 20 سالگی شروع شود.

8.تست: وزن یا بی ام آی
چه کسی آن را ببیند: پزشک عمومی

چرا باید این تست را انجام داد: اضافه وزن داشتن خطرهای زیادی هم دارد. شما باید وزن شوید و توده های بدنتان محاسبه شود. مقیاس وزن شما با قد شما در ارتباط است.
چندوقت یکبار: هر سال. اگر شما در حال کاهش وزن هستید هر هفته خودتان را در خانه وزن کنید و ماهی یکبار به پزشک مراجعه کنید تا پیشرفت شما را پیگیری کند.