وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

چه عطری با شما سازگار است؟

چه عطری با شما سازگار است؟
انواع عطر و آنچه درباره عطرها نمی دانستید

هم مردان و هم زنان از عطرها و خوش‌بو کننده‌ها استفاده می‌کنند چون همه می‌خواهند بوی خوبی از بدن‌شان به مشام برسد. زنان به ویژه قدرت انتخاب زیادی دارند چون طیف وسیعی از عطرها و خوش‌بو کننده‌های موجود در بازار، برای زنان تولید می‌شود اما بسیاری از افراد نمی‌دانند که چگونه عطر تهیه کنند.

برای تهیه عطر از فروشگاه، ابتدا بهتر است به معتبر بودن محل عرضه آن توجه کنیم. متاسفانه در کشور ما بسیاری از آقایان و بانوان عطر خود را از مراکز ارزان قیمت و دست فروشی تهیه می‌کنند.

بین خنكی و گرمی عطرها و رنگ بطری های شان رابطه معناداری وجود دارد؛ مثلا عطرهای خنك معمولا در بطری هایی با رنگ سرد آبی،سورمه ای، خاكستری، سبز روشن، سفید یا نقره ای عرضه می شوند و عطرهای گرم در بطری هایی با رنگ گرم قرمز، صورتی، نارنجی و زرد به بازار می آیند.
این یك قاعده كلی نیست، اما در اكثر موارد، مخصوصا محصولات معتبرتر، صدق می كند و شما می توانید قبل از بوییدن یك عطر خنكی و گرمی آن را از رنگ و در بطری اش حدس بزنید.
برای خیلی ها اتفاق افتاده كه از بوی عطر شخص دیگری خوش شان آمده و آن را خریده باشند، اما بعد متوجه شده اند كه بوی عطر كم دوام است یا اصلا آن رایحه ای را كه روی پوست دوست شان داشته، روی پوست خودشان ندارد. این اشتباهی است كه افراد به علت نداشتن اطلاعات كافی راجع به عطرها معمولا مرتكب می شوند.

مراحل تبخیر عطر

۱- رایحه اولیه: چند ثانیه تا چند دقیقه پس از استعمال عطر به مشام می‌رسد و به همین دلیل در فروش آن عطر تاثیر بالایی دارد. ترکیب‌هایی کـه بوی این مرحله را ایجاد می‌کنند بوی تند داشته و بسیار فرار بوده و به سرعت تبخیر می‌شوند.

۲- رایحه ثانوی: حدود ۱۰ دقیقه تا ۱ ساعت بعد از استفاده عطر حس می‌شود و بدنه اصلی عطر را تشکیل می‌دهد. این رایحه به عنوان ملایم کننده بوی تند اولیه به کار می‌رود.

۳- رایحه پایه: ترکیبات این گروه معمولا ثابت کننده هستند. این رایحه حداقل پس از ۳۰ دقیقه احساس خواهد شد.

پس از خرید

پس از تهیه کردن عطر مورد علاقه خود، می‌توانید بیشترین بهره را از آن ببرید به شرطی که نکاتی را در این زمینه رعایت کنید.

 ظرف عطر خود را در برابر حرارت و نور مستقیم خورشید قرار ندهید. در این صورت ممکن است اسانس عطر آسیب دیده و بوی عطر شما تغییر کند.

 ظرف عطر را در نقطه‌ای دور از نور آفتاب در جای خنک قرار دهید.

 اگر می‌توانید، از ژل مخصوص حمام، لوسیون‌های بدن و اسپری‌هایی از همان بوی عطرتان استفاده کنید تا ماندگاری بوی عطر بر بدن شما بیشتر شود و در نهایت می‌توانید عطر را روی مناطقی که نبض وجود دارد، بزنید.

 عطرها باید در فواصل زمانی 3 یا 4 ساعت به طور مکرر استفاده شوند و حتی عطرهای غلیظ و اسانس‌ها نیز نباید فقط یک بار در روز استفاده شوند.

اگر بودجه شما برای تهیه و استفاده عطر کافی است و دغدغه‌ای ندارید، بهتر است براساس روز و شب و خلق و خوی‌تان در هر زمان، از عطر مناسب استفاده کنید.

چند نکته واقعی

• زنان حس بویایی دقیق‌تر و ظریف‌تری در مقایسه با مردان دارند.
• حس بویایی شما ممکن است بر اثر رژیم غذایی، سبک زندگی و داروهایی که استفاده می‌کنید، تغییر کند.
• عطرها در افراد بلوند یا کسانی که موهای قهوه‌ای یا موهای قرمز دارند، به طور متفاوتی استشمام می‌شوند.
• حس بویایی ما در نیمه دوم روز قوی‌تر است.
• هر چه سن‌مان افزایش می‌یابد، قدرت بویایی ما کاهش می‌یابد.
• بوی عطرها متصاعد می‌شود و اگر در مناطقی مانند صورت یا پشت گوش استفاده شود، زودتر و واضح‌تر به مشام می‌رسد.
• پوست‌های چرب، عطرها را بهتر از پوست خشک نگه می‌دارند.
• بوی عطرها پس از اولین استفاده و باز شدن در ظرف‌شان، به مرور زمان کاهش می‌یابد.
• افزایش ارتفاع محل زندگی از سطح دریا موجب کاهش ماندگاری و میزان پراکنده شدن عطرها می‌شود.

 چه کسی؟ چه عطری؟

کارشناسان عطر بر این باورند که عطرها باید متناسب با شخصیت و خصوصیات هر فرد باشد. از سویی دیگر، بسیاری از افراد عطر را به منظور هدیه برای دوستان، آشنایان، بستگان یا همسر و فرزند خود تهیه می‌کنند. در هنگام خرید باید به مشخصات فردی که برای او عطر را به عنوان کادو و هدیه می‌خریم، توجه کنیم. به طور مثال، آیا اهل مهمانی رفتن هست یا چه نوع لباس‌هایی می‌پوشد؟

خانم یا آقا بودن و سن فردی که عطر را برای او تهیه می‌کنیم، اهمیت دارد چون جوانان و سالمندان و میانسالان و دختران و پسران هر کدام نوع خاصی از عطر را استفاده می‌کنند. کسی که بیشتر لباس‌های رسمی می‌پوشد، از عطر متفاوتی در مقایسه با کسی که بیشتر لباس‌های اسپرت می‌پوشد، استفاده می‌کند. عطری که شما برای همسرتان تهیه می‌کنید با عطری که برای پدر یا مادرتان می‌خرید، متفاوت است.

چه فصلی؟ چه عطری؟

مهم این است که حتی براساس فصل و مناسبت‌ها و اتفاقات گوناگون، استفاده از عطرها متفاوت بوده است بهتر است در تابستان از عطرهای لطیف‌تر و در زمستان از عطرهای گرم‌تر و تندتر استفاده شود.
در بهار از عطرهایی با بوی تازگی و شادابی و در پاییز از عطرهایی با بوی آرام‌تر بهره ببرید.