وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

شش علامت هشدار دهنده بی آبی بدن

شش علامت هشدار دهنده بی آبی بدن
70درصد بدن ما از آب تشکیل شده است.
اگر این میزان کاهش پیدا کند حتی به اندازه اندک دچار کم‌آبی می‌شویم.
این کم‌آبی سبب اختلال عملکرد دستگاه گوارش و عدم‌تعادل مواد شیمیایی بدن می‌شود.
اما با چه هشدارهایی؟

برای , پیشگیری , از این عارضه به این علائم توجه داشته باشید:

* اگر تشنه‌اید:
 
آب بخورید اگر احساس تشنگی کردید یعنی بدن‌تان کم‌آب شده است.کم‌آبی خفیف به راحتی با جایگزین کردن مایعات درمان می‌شود. برای رفع تشنگی آب بهترین انتخاب است.

* اگر احساس بی‌حالی می‌کنید:

 
هم آب بخورید اگر روزانه در حدود 5/2 لیتر آب از طریق فرآیندهای مثل تعریق از دست می‌دهیم اما باید در تابستان بیشتر آب بخوریم.

* پوست و لب‌های خشک :

خوردن مایعات باعث می‌شود پوست خشک شما به وضعیت طبیعی بر‌گردد سایر مایعات مثل چای هم باید برای پیشگیری از کم بیشتر مفید است.محققان توصیه می‌کنند از مصرف الکل و قهوه برای جلوگیری از کم‌آبی خودداری کنید.

* احساس سبکی سر:

نوشیدن مایعات کافی از ایجاد سردرد و احساس سبکی سر پیشگیری , می‌کند ما دو سوم از مایعات دریافتی را از راه نوشیدن تامین می‌کنیم. سایر نیازهای بدن به مایعات از طریق میوه و سبزی، ماهی و مرغ و غذاها تامین می‌شود.

* ادرار تیره و کاهش ادرار :

کاهش میزان ادرار یکی از علایم کم‌آبی است که بسیار مهم است و باید به آن توجه کرد.همچنین لازم است میزان قند و نمک خون از دست رفته‌تان را هم جبران کنید.مصرف آب , میوه و خوردن مایعات وعده‌های اندک نمکی الکترولیت‌های بدن را تامین می‌کند.

* احساس خالی بودن معده :

این احساس نشان دهنده کم‌آبی بدن است بنابراین سعی کنید روزانه 6 تا 8 لیوان آب در روز مصرف کنید تا آب بدن‌ تامین شود. همچنین وقتی دمای بدن‌تان افزایش پیدا کرد بیشتر آب بخورید.