وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

10 عادت بد خود را تغییر دهید

10 عادت بد خود را تغییر دهید
با تغییر دادن عادت‌هایتان می‌توانید به آسانی به استرستان خاتمه دهید! زیرا برخی از عادت‌ها هیچ تأثیری در حالت احساسی شما ندارند و اضطرابتان را افزایش می‌دهند
در اینجا فهرستی از دشمنان خوشبختی‌ را در اختیارتان قرار می‌دهیم.

1- دیر از خواب برخاستن
آیا وقتی كه باید ساعت 8 ‌سر كارتان باشید، یك ربع به 8 از خواب بلند می‌شوید؟ زمانی‌كه ساعت‌تان زنگ می‌زند، قبل از برخاستن دست كم آن‌را 3 بار خاموش می‌كنید؟ در نتیجه در كمتر از 7‌دقیقه آماده می‌شوید… دست از این كار بردارید! پریدن از تختخواب شما را عصبانی كرده و موجب استرس شدید و مضر می‌شود!

توصیه‌: برای آنكه روزتان را با آرامش شروع كنید، صبح‌ها وقت بیشتری را به‌خودتان اختصاص دهید. چنانچه مربوط به مسئله روحی روانی می‌شود و اینكه نمی‌توانید زودتر از خواب بیدار شوید، ساعت زنگ‌دار را یك ربع جلو بكشید!

2- عصبانی شدن در راه‌بندان
هر روز صبح، زمانی كه پشت فرمان هستید به راننده‌های ناشی بد و بیراه می‌گویید و در راه بندانی كه تمامی ندارد عصبانی می‌شوید، درحالی‌كه امروز كار مهمی دارید، دیر به سر كار خواهید رسید!

توصیه‌: چرا ماشین‌تان را در پاركینگ نمی‌گذارید و از وسایل نقلیه عمومی استفاده نمی‌كنید؟ به این ترتیب قادر خواهید بود در طول مسیر در آرامش كامل به مطالعه بپردازید و وقت‌تان تا حدودی حفظ شود. چنانچه به‌شدت به ماشین وابسته هستید، از صندلی‌های راحت استفاده كنید و ایستگاه رادیویی اتومبیلتان را روی یك شبكه آرام‌بخش و مورد علاقه تنظیم كنید یا بهتر است به نوار كاستی كه در آن صداهای طبیعت ضبط شده است گوش دهید. جیك‌جیك پرندگان، آوای آبشار، هیاهوی جنگل و صدای امواج برای آرامش مناسب هستند. فراموش نكنید در راه بندان راننده‌ای كه جلوی شماست(و فردی هم كه جلوی او قرار دارد)در یك شرایط قرار دارند! فایده‌ای ندارد كه به رانندگان دیگر بد و بیراه بگویید.

3- مرد ساندویچی
در ساعت ناهار، آن‌قدر كار روی سرتان ریخته كه به سرعت یك ساندویچ می‌خرید و آن‌را جلوی كامپیوتر می‌خورید. علاوه بر مشكلات تغذیه‌ای كه این عمل برایتان به همراه دارد، هیچ‌گاه وقتی برای یك استراحت واقعی برای خودتان درنظر نمی‌گیرید.

توصیه‌: به‌خودتان یك زنگ تفریح بدهید! از محل كارتان دور شوید و یك غذای كامل بخورید. اگر از تنها غذا خوردن هراس دارید، با خودتان یك مجله بردارید. این عمل برای كاهش فشار، ایده آل است. فراموش نكنید كه طی روز 5 تا 10 دقیقه دست از كار بكشید.

4- به دوش كشیدن همه كارها
زمانی كه از شما می‌خواهند كاری انجام دهید، بلد نیستید دست رد به سینه آنان بزنید درحالی‌كه خودتان كارهای زیادی برای انجام دادن دارید. در نتیجه باید بدوید تا به همه كارها برسید.

توصیه‌: نه گفتن را یاد بگیرید! مطمئنا با پذیرفتن همه كارها باید بار مسئولیت آن‌را به دوش بكشید و با این عمل نشان می‌دهید فردی هستید كه همه می‌توانند روی شما حساب كنند. اما دیگر وقتی برای خودتان ندارید. درك كنید كه سوپرمن نیستید و در دراز مدت از پا در می‌آیید!

5- نوشیدن روزی 10‌فنجان چای
هر ساعت موجب آزار و اذیت مسئول آبدارخانه می‌شوید. احساس می‌كنید كه اگر یك فنجان چای در كنارتان نباشد نمی‌توانید كار كنید.

توصیه‌: مطمئنا چای به شما كمك می‌كند كه تمركز داشته باشید. اما استفاده زیاد آن فقط موجب عصبانیت شما می‌شود! سعی كنید به‌تدریج مصرفتان را كاهش دهید و در عین حال چنانچه سیگاری هستید از این فرصت استفاده كرده و تعداد سیگارهایتان را كم كنید.

6- عصبانی شدن از تكنیك
قبول است، این چهارمین باری است كه كامپیوترتان هنگ می‌كند و برنامه‌ای كه روی آن كار می‌كنید از كار می‌افتد و ناگهان عصبانی می‌شوید و اول از همه به مانیتور، به مهندسان كامپیوتر و در نهایت به زمین و زمان بد و بیراه می‌گویید!

توصیه‌: غر زدن، كامپیوتر شما را دوباره به راه نمی‌اندازد. به علاوه، هنگ كردن كامپیوتر اجتناب‌ناپذیر است. زمانی كه با كامپیوتر مشغول به كار هستید، هر 5‌دقیقه همه كارهایتان را در كامپیوتر ثبت كنید. این عمل تا حدودی به شما آرامش خاطر می‌بخشد.

7- دیر خوابیدن
شب‌ها مدت زیادی را جلوی تلویزیون می‌گذرانید. تصمیم ندارید به خواب عمیقی فرو روید. بدتر از آن این است كه می‌دانید خسته هستید و روز بعد به سختی از خواب بلند می‌شوید.

توصیه‌: قبل از خواب وقت‌تان را به بطالت نگذرانید! ساعت 10‌با یك كتاب خوب به رختخواب بروید.

8- همیشه بانی مهربانی بودن
هر بار به هنگام تعطیلات آخر هفته یا تعطیلات تابستانی همان داستان همیشگی اتفاق می‌افتد: این شما هستید كه باید تصمیم بگیرید به كجا بروید، برای سفر برنامه‌ریزی كنید و چمدان‌ها را ببندید و زمانی كه به محل مورد نظر رسیدید، یك لحظه هم برای خودتان وقت ندارید! همه از شما می‌خواهند كه منقل كباب را راه بیندازید یا به‌دنبال نان بروید.

توصیه‌: 2ماه قبل از حركت وظایف را به‌طور مساوی بین همه تقسیم كنید.

9- نگرانی برای بچه‌ها
به محض آنكه بچه‌ها دیگر جلوی چشمانتان نباشند، نگران می‌شوید. راه آسان آن است كه شب‌هایی كه قصد دارید به میهمانی بروید یك پرستار بچه بگیرید.

توصیه‌: فرزندانتان چه نزد پدر و مادرتان باشند یا نزد معلم‌شان، در جای امنی قرار دارند! بی‌دلیل خود را نگران نكنید! در ضمن، آنها باید یاد بگیرند كه روی پای خودشان بایستند! نباید از شدت مراقبت و رسیدگی زیاد به آنها فشار آورید.

10- ترس از خانواده همسر
به محض آنكه برای ناهار یا شام باید نزد پدر و مادر همسرتان بروید، همان داستان همیشگی اتفاق می‌افتد! از 15‌روز قبل دچار استرس می‌شوید و 15‌روز هم طول می‌كشد تا خودتان را آرام كنید زیرا پدر یا مادر همسرتان شما را مضطرب می‌كنند.

توصیه‌: آیا بهتر نبود به جای «خیال‌بافی» و سرهم كردن رنجی واهی واقعیت را ببینید. والدین همسرتان نمی‌خواهند شما را زنده‌زنده بخورند و غذا خوردن با آنها آنطور كه شما فكر می‌كنید ناخوشایند نیست. مطمئنا گاه ممكن است تنشی به‌وجود آید. اما بزرگسالان مسئول و بالغ نباید سماجت كنند. بنابراین، دفعه بعد با خوشبینی و دید مثبت نزد آنان بروید و خواهید دید كه همه چیز بهبود یافته و به‌خوبی پیش خواهد رفت.