وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

نحوه دوخت دامن پر چین با آستر پفی

نحوه دوخت دامن پر چین با آستر پفی
دامن های پر چین در دهه های 50 و 60 با " ظاهر جدید "  Christian Dior معروف شدند . دامن پرچین با یک بند کامل بیرون زده از کمر ،  با  کمک یک آستری پفی ، فقط به یک کمر بند باریک متصل است . امروزه این دامن های حجیم در حال بازگشت هستند .
 
دامن پرچین با آستر پفی ، در اصل ، دو دامن کامل است ، یکی بر روی دیگری ، که در کمر به هم متصل می شوند . لایه آستر پفی شبیه به زیر پیراهنی  یا  زیر پوش زنانه است که به عنوان نگهدارنده لایه خارجی ، همان دامن اصلی ، در یک حالت باز و گسترده ( پهن شده ) عمل می کند .

بخش 1 : دامن کامل :

مرحله 1 : پارچه دامنی را تهیه کنید . از خط کمر ، قد مورد نظر دامن را اندازه بگیرید . برای درز و لبه به این عدد ،  1 اینچ ( هر اینچ2.54 سانتی متر) اضافه کنید . پارچه دامنی را بر اساس اندازه های خودتان برش بزنید .

مرحله 2 :خط برش پایین دامن به اندازه کمتر از یک چهارم اینچ ، تا کرده و با اتو پرس کنید . پارچه را مجددا به زیر برگردانید و خط اتو را سنجاق کنید و کوک بخیه بزنید .

مرحله 3 : نوار کمر را برش بزنید ، دور کفل را در پهن ترین نقطه اندازه بگیرید . این عدد را دو برابر کنید . یک نوار به پهنای 8 اینچ از پارچه دامنی را بر اساس اندازه های خودتان ببرید و آن را کنار بگذارید .

مرحله 4 : برای ایجاد چین دامن ، طول پارچه را به 4 قسمت مساوی تقسیم کرده و با سنجاق علامت بگذارید . نزدیک به لبه حاشیه دامن دو ردیف کوک موقتی بزنید به طوریکه این کوک ها در نقاط یک چهارم قطع شوند .

مرحله 5 : نوار کمر و قسمت چین دار دامن را به هم وصل کنید . نقاط یک چهارم را روی نوار کمر علامت زده و آنها را با نقاط یک چهارم دامن هم تراز کنید . از سمت راست هر دو ،  نوار کمر را به دامن سنجاق کنید . نخ های انتهایی کوک ها را برای چین دادن به دامن بکشید . چین ها  باید در امتداد طول دامن به یک اندازه پراکنده شده باشند . دامن را به نوار کمر سنجاق کنید کوک بخیه بزنید و درز را به سمت نوار کمر اتو بزنید .

مرحله 6 : درزها را روی هم بگذارید . لبه های کناری دامن را کوک بخیه بزنید ،  (رو به رو ) به هم دوخته می شوند و در جایی که دامن و نوار کمر به هم می رسد بخیه را متوقف کنید . درزها را به وسیله اتو باز کنید .
 

بخش 2 : آستری پفی :

مرحله 1 : برای تعیین قد دامن  ، اندازه از کمر تا قد دامن مورد نظر که برای دامن چین دار استفاده کردید ، را منهای 2 اینچ در نظر بگیرید . این قد آستر پفی شما خواهد بود .

مرحله 2 : پارچه آستری را بر اساس این اندازه ببرید .

مرحله 3 : برای چین دادن قسمت بالای آستری ّبه همان روش دامن چین دار عمل کنید .

مرحله 4 : دامن را چین داده و چین ها را مرتب کرده و یکنواخت کنید و به همین منوال کمر آستری پفی مشابه دامن چین دار است .

مرحله 5 : لبه های کناری آستر پفی را بدوزید .

بخش 3 : وصل کردن دو دامن :

مرحله 1 : دامن چین دار را بر روی آستر پفی قرار دهید . آستری را در درز نوار کمر- دامن  سنجاق کنید . دوخت بخیه را در بالای درز نوار کمر – دامن انجام دهید .

مرحله 2 : نوار کمر را به طور کامل بدوزید . دامن را از زیر انتهای نوار کمر برگردانید می بینید که آنها با درز کمر هم تراز هستند . نوار کمر را از روی خط وسط تا کنید ( پشت به پشت ) .محل نزدیک درز دامن و نوار کمر را سنجاق کنید . بخیه بالای نزدیک به درز کمر را اتو کنید .

مرحله 3 : کش را تهیه کنید . دور کمر خود را اندازه بگیرید . 1 اینچ به این عدد اضافه کنید و کش را بر اساس اندازه خود ببرید .

مرحله 4 : کش را داخل غلاف نوار کمر قرار دهید . یک سنجاق ضامن را به یک انتهای کش وصل کنید . ابتدا سنجاق ضامن و سپس کش را در درون غلاف کمر قرار دهید . همینطور که کش را از داخل غلاف رد می کنید دقت کنید که چه وقت انتهای کش به لبه غلاف می رسد . وقتی که انتهای کش را دیدید ، آن را با سنجاق به غلاف متصل کنید . سنجاق ضامن را از انتهای دیگر غلاف بیرون بکشید . دو انتهای کش یک دوم اینچ را روی هم قرار دهید و آنها را  با بخیه به هم بدوزید . چین های دامن چین دار و آستری را پفی اطراف نوار کمر را مرتب کنید .

مرحله 5 : تمام نخ های اضافی را بچینید .