وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

اختلاف ‌میلیونی ‌قیمت‌ قبر برای ‌مرده‌ها و زنده‌ها

اختلاف ‌میلیونی ‌قیمت‌ قبر برای ‌مرده‌ها و زنده‌ها
به گزارش فردا، اسماعیل دانش‌پژوه با بیان اینکه پیش فروش قبور در بهشت‌زهرا وجود دارد، گفت: قبور یک طبقه برای اموات مجانی است و هیچ مبلغی دریافت نمی‌شود و فقط 120 هزار تومان هزینه خدمات دریافت می‌شود.

مدیر امور فرهنگی سازمان بهشت‌زهرا ادامه داد: هزینه خدمات شامل حمل اموات، غسل، نماز، تدفین و غیره است و اگر افراد از قبور یک طبقه استفاده کند؛ خود به‌خود سیستم 50 درصد به آنها تخفیف می‌دهد.

وی به قبور دو طبقه اشاره کرد و گفت: یک طبقه آن رایگان و طبقه دیگر به قیمت 180 هزار تومان به بستگان متوفی فروخته می‌شود و همچنین 120 هزار تومان هزینه خدمات دریافت می‌شود.

دانش پژوه ادامه داد: اگر کسی بگوید که نمی‌تواند 120 هزار تومان هزینه خدمات را بپردازد؛ احتمال تخفیف 50 درصدی در آن وجود دارد.

مدیر امور فرهنگی سازمان بهشت‌زهرا با بیان اینکه روزانه 120 تا 150 متوفی در بهشت‌زهرا پذیرش می‌شوند، گفت: از این تعداد 30 درصد به شهرستان‌های خود منتقل می‌شوند، 10 درصد متوفیان نوزادان هستند که از آنها پول قبر گرفته نمی‌شود و فقط 60 هزار تومان پول خدمات دریافت می‌شود.

دانش پژوه با اشاره به اینکه 90 درصد متوفیان باقی مانده در قبور یک طبقه و 2 طبقه و 10 درصد در قبور متفرقه دفن می‌شوند، اظهار داشت: پیش خرید در تمام قبور وجود دارد.

به گفته دانش‌پژوه، افرادی که میت داشته باشند پیش فروش قبر دو طبقه برای آنها 180 هزار تومان به اضافه 120 هزار تومان هزینه خدمات است و افرادی که میت نداشته باشند پیش فروش قبور برای آنها بین 2 تا 10 میلیون تومان است.