وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

آخرین اخبار از زمان حذف کنکور

آخرین اخبار از زمان حذف کنکور
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور درباره زمان دقیق حذف کنکور ، عدم تاثیر پیش دانشگاهی در کنکور امسال، تعیین ضریب برای دروس تاثیرگذار در سوابق تحصیلی داوطلبان در کنکور امسال و … توضیحاتی ارائه کرد.

دکتر محمدحسین سرورالدین در گفتگو با مهر با بیان این مطلب افزود: زمان حذف کنکور در جلسه گذشته کمیته کنکور مشخص شده که بر اساس آن کنکور باید در سال 92 یا 93 حذف شود اما قرار شد بررسیها صورت گیرد تا در جلسه آتی کمیته کنکور زمان قطعی حذف کنکور مشخص شود.

وی افزود: در واقع سازمان ها و دستگاه های ذیربط باید راهکارها و طرحهای اجرایی خود را اعلام کنند تا درباره زمان دقیق حذف کنکور تصمیم نهایی اتخاذ شود. اما به هر حال سال 92 یا 93 زمانی است که کنکور به طور کامل حذف خواهد شد.

رئیس سازمان سنجش درباره اعلام نظر یکی از مسئولان آموزش و پرورش درباره تاثیر پیش دانشگاهی در کنکور سال آینده گفت: در کمیته کنکور هم مورد تاکید قرار گرفته است که سخنگوی مصوبات این کمیته تنها سازمان سنجش آموزش کشور است بنابراین داوطلبان تنها باید به اطلاعیه ها و اخباری که از مرجع سازمان سنجش اعلام می شود توجه و بر اساس آن برنامه ریزی کنند.

سرورالدین  درباره میزان تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور سال جاری گفت: در کنکور امسال نیز مانند سال گذشته سوابق تحصیلی 15 درصد در قبولی داوطلبان تاثیرگذار است اما چون سوابق تحصیلی جای معدل را در این زمینه گرفته باید در کمیته کنکور درباره ضرایب هر یک از دروس موثر در سوابق تحصیلی تصمیمگیری شود.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: پیش دانشگاهی در کنکور امسال به هیچ عنوان تاثیرگذار نیست و داوطلبان با خیال راحت در روزهای آتی خود را برای کنکور سراسری آماده و مهیا کنند.

کنکور سراسری در تیر ماه برگزار می شود.