وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

ژولیت بینوش بهترین بازیگر زن كن 2010

ژولیت بینوش بهترین بازیگر زن كن 2010
ژولیت بینوش، بازیگر فرانسوی فیلم رونوشت برابر با اصل، تازه ترین ساخته عباس کیارستمی، فیلمساز ایرانی برنده جایزه بهترین بازیگر زن در شصت و سومین دوره فستیوال فیلم کن شد. مراسم اهدای جوایز و اختتامیه فستیوال كن یكشنبه شب 23 مه برگزار شد.

نخل طلا که مهمترین جایزه این فستیوال معتبر جهانی است، امسال به فیلم تایلندی "عمو بونمی که زندگی های سابقش را به یاد می آورد" ساخته آپیچات پونگ ویراستاکول اعطا شد.

این فیلم داستانی مردی در حال احتضار است که روح همسر مرده و پسر گمشده اش را که تبدیل به میمون شده است را می بیند.
این کارگردان تقریبا ناشناخته توانست در رقابت با کارگردانان مشهوری چون مایک لی، کن لوچ، برتران تاورنیه و نیکیتا میخالکوف به نخل طلا دست یابد.
در بخش بهترین بازیگر مرد، خاویر باردم، بازیگر اسپانیایی برای فیلم بیوتیفول ساخته الخاندرو گونزالس ایناریتو، کارگردان مکزیکی جایزه این بخش را گرفت.
او در این فیلم نقش پلیس فاسدی را بازی کرده که پی می برد به سرطان مبتلا شده است.
خاویر باردم این جایزه را به طور مشترک با الیو جرمانو، بازیگر ایتالیایی فیلم زندگی ما به دست آورد.
در بخش های دیگر این فستیوال ماتیو آمالریک، بازیگر و کارگردان فرانسوی، برای ساخت کمدی در سفر جایزه بهترین کارگردانی را گرفت و لی چانگ دونگ از کره جنوبی جایزه بهترین فیلمنامه را برای فیلم شعر که خود کارگردانی که بود، دریافت کرد.
ریاست هیئت داوران امسال بر عهده تیم برتون، کارگردان آمریکایی فیلم هایی چون ادوارد دست قیچی و بتمن بود و افرادی از جمله بنیسیو دل تورو بازیگر پورتوریکویی الاصل سینمای آمریکا و برنده جایزه بهترین بازیگر مرد برای فیلم چه در دوره پیش فستیوال کن و شکار کاپور، کارگردان هندی از جمله داوران این دوره بودند.
شنبه شب، 22 مه جوایز بخش نوعی نگاه کن که بعد از بخش مسابقه رسمی (نخل طلا)، مهم ترین بخش فستیوال کن است، به بهترین فیلم های این بخش اهدا شد.
جایزه اصلی این بخش به فیلم هاهاها ساخته هونگ سانگ سو از کره جنوبی تعلق گرفت.