وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

هفت روش مفید برای کاهش چین و چروک پوست

هفت روش مفید برای کاهش چین و چروک پوست
پوست ما به دلایل مختلفی دچار چروکیدگی می شود. از سرمای زیاد و خشکی هوا گرفته تا بدی تغذیه و افزایش سن و قرارگیری زیاد در مقابل نور آفتاب. شاید تاکنون شیوه های گوناگونی را برای جلوگیری از چروکیدگی پوستتان امتحان کرده باشید اما برای کاهش چروک های پوست خود این چند نکته را هم به خاطر داشته باشید

1- به پشت بخوابید
انجمن علمی پوست آمریکا هشدار می‌دهد اگر می‌‌خواهید پوست‌تان دچار چروکیدگی نشود به وضعیت صحیحی بخوابید. چرا که بد خوابیدن یا خوابیدن به شکم سبب ایجاد چروکیدگی پوست می‌شود.چروک‌هایی که در اثر خوابیدن به شکم روی پوست ایجاد می‌شود حتی ممکن است مدت‌ها بعد هم از بین نرود.خوابیدن به یک پهلو چروک‌ها را افزایش داده و چین‌های روی گونه‌ها و چانه را بیشتر می‌کند.

2-  بیشتر ماهی بخورید!
مخصوصا سالموننه تنها ماهی سالمون بلکه سایر ماهی‌هایی که در آب‌های سرد زندگی می‌کنند منبع غنی از پروتئین بوده و امگا3 فراوان دارند. پروتئین‌های موجود در ماهی برای ساخت مجدد سلول‌های پوستی لازم هستند. روغن امگا3 یکی از مغذی‌ترین غذاها برای پوست بوده و برای جوانی و شادابی پوست بسیار مفید و موثر هستند و به کاهش چروکیدگی پوستی کمک شایانی می‌کنند.

3- اگر عینک لازم دارید، عینک بزنید!
انجمن پوست آمریکا معتقد است چشمک زدن مداوم و مالش پوست اطراف چشم سبب ایجاد چروک‌هایی در اطراف چشم و تغییر عضلات صورت می‌شود و حتی موجب ایجاد شیارهایی روی سطح پوست می‌شود. این شیارها نهایتا به چروک پوستی منجر می‌شود. بنابراین در صورتی که برای کتاب خواندن نیاز به عینک دارید، حتما عینک بزنید.همچنین وقتی می‌خواهید در هوای آفتابی بیرون بروید از عینک آفتابی استفاده کنید چرا که عینک پوست اطراف چشم شما را از آسیب‌های ناشی از آفتاب و بستن چشم‌ها محافظت می‌کند.

4-  استفاده از آلفاهیدروکسی
اسیدآلفاهیدروکسی‌اسید که نوعی اسید میوه طبیعی است، موجب از بین رفتن لایه مرده سلول‌های پوستی می‌شود و این سبب کاهش خطوط پوست و چین و چروک‌ها مخصوصا در اطراف چشم می‌شود. تازه‌ترین مدارک نشان می‌دهد که این ماده با غلظت بالا به تولید کلاژن‌های پوستی کمک زیادی می‌کند.

5-  کاکائو
در یک مطالعه در نشریه تغذیه منتشر شده است محققان ابراز می‌کنند کوکا حاوی دوفلاونید مهم به نام کاتیشن و اپی‌کاتیشن است که پوست را در مقابل صدمات پوستی ناشی از آفتاب محافظت می‌کند این ماده همچنین گردش خون سلول‌های پوستی را نیز بهبود بخشیده و موجب آب‌رسانی بهتر و صاف‌تر شدن ظاهر پوست می‌شود.

6-  زیاد از حد پوست‌تان را نشویید
براساس مطالعات مرکز پوست دانشگاه میرلند شستشوی مدام پوست صورت با آب شیر سبب از بین رفتن روغن‌های پوستی که نوعی سد محافظتی پوست محسوب می‌شوند می‌شود.همچنین سبب از بین رفتن رطوبت پوست که پوست را در برابر چین و چروک محافظت می‌کند می‌شود. صورت را بشویید اما نباید شستشوی زیاد انجام دهید. مگر اینکه صابون‌های شما حاوی مرطوب‌کننده و محافظ پوست باشد. سعی کنید بیشتر دستمال‌های مرطوب را به جای صابون برای پاک کردن پوست استفاده کنید.

7-  از ویتامین C موضعی استفاده کنید
مطالعات تازه در دانشگاه تولان نشان می‌دهد مصرف ویتامین C می‌تواند موجب تولید کلاژن ‌شود و پوست را از اثرات اشعه UV و UA محافظت می‌کند. استفاده از ویتامین C همچنین بیماری‌های التهابی پوست را برطرف می‌کند و از ایجاد چروکیدگی پوست جلوگیری می‌کند.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره