وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

نکاتی بسیار مهم در خصوص حالت دادن موها

نکاتی بسیار مهم در خصوص حالت دادن موها
تكنیكهای بالا نگاه داشتن موها :
1. موها را در حالیكه خیس هستند حالت داده تنظیم كنید .

2. اصطكاك داخل مویی را  افزایش دهید .

3. موها را در جایگاه‌های خودشان متصل كنید .
 
تنظیمات در حالت خیس و  تغییر شكل تارهای مو :
اغلب مردم برای تغییر شكل و افزایش انحنا موهایشان آنها را در حالت خیس فرم می‌دهند . اساس این پروسه برروی موهای خیس  بواسطه شامپو كردن و یا استایلر‌های خیس  ( مانند خیس كردن مو و سپس خشك كردن مجدد آن با دستگاههای آرایشی ) می‌باشد . بهترین كار، شامپو كردن موها با سورفكتانت است كه به نفوذ  آب بداخل تارهای مو كمك می‌كند . یكبار مو را خیس كرده سپس مجددا آنرا در شكل مورد نظر بوسیله سشوار و یا بابیلیس و یا بیگودی‌های گرم  خشك نمایید.
 
استالینگ گرم :
بابیلیس و اتوهای موج دهنده مو نیز حتی بر روی موی خشك بر همین اساس كار می‌كنند .آب در پیوندهای نمكی و هیدروژنی در اثر حرارت ، پیوند‌های جدیدی تشكیل داده و شكل جدیدی به مو‌ها    می‌دهد .
 
توجه به حملات رطوبت موجود در هوا :
آب موجود درهوا كه بصورت رطوبت وجود دارد، قادر است به داخل تار مو نفوذ كند  و پیوندهای هیدروژنی آنرا بشكند . بدین ترتیب مو نرم و بی حالت می‌شود . بهترین راه برای جلوگیری از حملات رطوبت هوا استفاده از اسپری مو پس از استیل نهایی مو می‌باشد . پلیمر‌های نگهدارنده مو اغلب نسبت به رطوبت هوا مقاوم هستند و این دلیل آن است كه چرا اسپری‌های مو به تنهایی ضد آب هستند . آب تنها زمانی اثر اسپری را ضعیف می‌كند كه با شامپو مخلوط شود .

ایجاد اصطكاك میان موها :
افزایش موقتی اصطكاك میان مو به افزایش حجم مو و پرپشت نشان دادن آن كمك می‌كند .
 
چهار راه برای افزایش موقتی اصطكاك مو وجود دارد :
1. تمیز كردن موها : مو حاوی روغنهای طبیعی و یا سبوم است كه می‌تواند سنگینی ، لیزی ، كاهش  اصطكاك و در نتیجه نرمی مو را به همراه داشته باشد. بنابر این با پاك نمودن این روغنها با استفاده از یك شامپو حجم دهنده ،  می‌توان موها را به حالت طبیعی خود با اصطكاك اولیه اش در آورده  و این بهترین كار برای ایجاد حجم خواهد بود .
 
2. استفاده از استایلرها : استایلرها ی اساسی مانند موس و ژل اصطكاك مو‌ها را بطور موقتی افزایش  داده وكمك می‌كنند تا استیل واقعی برای مدت بیشتری ثابت بماند . آنها مانند یك فیلم نرم بر روی موها نشسته و پس از مدتی كه نیمه خشك شدند، چسبنده شده و موها را به هم می‌چشبانند و در حین خشك شدن كامل، به موها فرم می‌دهند .

3. شانه كردن معكوس  :  شانه كردن معكوس از نوك به  ریشه به راحتی اصطكاك موها را افزایش می‌دهد و تابع آن حجم موها نیز افزایش می‌یابد  .

4. استفاده از اسپریهای حاوی مواد پلیمری : ممكن است برخی از خانمها برای پرپشت بنظر رسیدن  موها آنها را پوش داده و بطور معكوس شانه نمایند. ولیكن بایستی با این نكته توجه نمود كه پوش دادن مكرر، به ساقه مو آسیب جدی  وارد نموده كه معمولا غیر قابل ترمیم نیز می‌باشد .

 
در حالیكه یكی از جایگزینهای مناسب پوش دادن ، استفاده از اسپری‌ها ی مو (  مانند تافت ) است كه همان فوائد افزایش اصطكاك را بهمراه دارد بدون آنكه به كوتیكول مو آسیب جدی وارد شود .حجم ایجاد شده ناشی از این اصطكاك می‌تواند ساعتها مو را در مقابل باد و تكان دادن‌های مكرر سر محافظت كند .

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره