وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

هفت فكر و عادتی که زودتر شما را به کشتن می‌دهد!

هفت فكر و عادتی که زودتر شما را به کشتن می‌دهد!
ویژگی‌های شخصیتی ما بسیار بیشتر از تعیین چرخه‌های اجتماعی در زندگی ما تاثیر گذار هستند.
خلق و خوی هر فرد می‌تواند روی سلامت جسمی وی تاثیر بگذارد.
استفن بویل، محقق مركز پزشكی دانشگاه دوك در كارولینای شمالی در این باره اظهار داشت: این ایده كه رفتار یا شخصیت می‌تواند در بلند مدت روی سلامت انسان تاثیر بگذارد موضوع تازه‌ای نیست اما در این مقاله میزان این تاثیرگذاری مورد بررسی قرار گرفته است.
محققان می‌گویند؛ در حالی كه افراد عصبی زودتر تحلیل می‌روند و ممكن است جان خود را به خطر بیاندازند، برخی از افراد نیز به دلیل ویژگی‌های شخصیتی خاص خود ممكن است بیشتر عمر كنند.

در این تحقیق، پژوهشگران هفت نوع تفكر را عنوان كرده‌اند كه سلامت فرد را به خطر می‌اندازد و بر جسم انسان تاثیرات نامطلوبی بر جای می‌گذارند كه عبارتند از:

– استرس: هر كاری می‌كنید اجازه ندهید این فهرست شما را نگران كند چون تحقیقات نشان می‌دهد استرس و نگرانی در طولانی مدت می‌تواند كشنده باشد بویژه استرس‌های محل كار كه احتمال ابتلا به بیماریهای قلبی، آنفلوآنزا، سندرم متابولیك و افزایش فشار خون را تشدید می‌كند.

– غصه و تقدیر: اندوهگین بودن نه تنها از نظر اجتماعی مضر است بلكه تاثیرجسمی نامطلوبی نیز دارد. مطالعات نشان می‌دهد؛ افراد مبتلا به بیماریهای عروقی اگر اندوهگین و غصه دار باشند زودتر می‌میرند. محققان می‌گویند؛ نوع شخصیت روی سیستم ایمنی بدن و هم چنین سیستم واكنش به استرس در انسان تاثیر می‌گذارد.

– اضطراب: محققان می‌گویند؛ بر اساس یافته‌های علمی، نرخ ابتلا به زوال عقل و آلزایمر در افرادی كه كمتر مضطرب می‌شوند،‌ پایین‌تر است. تحقیقات نشان داده است؛ خطر ابتلا به زوال عقل در سالمندانی كه آرام هستند،50 درصد كاهش می‌یابد.

– فقدان خویشتن داری: آیا وقت ملاقاتتان دیر شده و یا نمی‌توانید كارهایتان را منظم كنید و به این خاطر كنترل خود را از دست داده‌اید؟ پس بدانید كه این عدم خویشتن داری می‌تواند به سلامت شما آسیب برساند. محققان می‌گویند انسانهای خود دار نسبت به دیگران عمر طولانی تری دارند.

– دلواپسی: افراد به شدت عصبی كه دائما نگران و مضطرب و مستعد ابتلا به افسردگی هستند به طور متوسط زودتر می‌میرند. بعلاوه این افراد اغلب بیشتر سیگار می‌كشند به امید این كه سیگار اضطراب آنها را كاهش دهد اما متاسفانه با این كار عمر خود را كوتاه می‌كنند.

– بی‌هدفی در زندگی: اگر احساس می‌كنید در زندگی خود هدفی ندارید باید بدانید كه زمان سكونتتان بر روی كره زمین یا به عبارتی عمرتان كوتاه خواهد شد. پژوهش‌ها نشان می‌دهد؛ كسانی كه اهداف بالایی در زندگی دارند به زوال عقل مبتلا نمی‌شوند و دیرتر هم می‌میرند.

– بد بینی: بدبینی و بدگمانی نسبت به دیگران یك ویژگی شخصیتی است كه به گفته دانشمندان به خصومت و دشمنی بازمی‌گردد و خطر ابتلا به بیماریهای قلبی را افزایش می‌دهد. این افراد اغلب در رفتار مردم انگیزش‌های خصمانه پیدا می‌كنند. دكتر بویل در مطالعات خود نشان داده افراد بدبین 25 درصد بیش از دیگران در معرض ابتلا به بیماریهای قلبی هستند و به مراتب استرس بیشتری را در طول زندگی تجربه می‌كنند.

اگر شما هم صادقانه تصور می‌كنید كه هر كدام از این مشكلات را دارید، ‌از همین امروز به خاطر سلامت خوتان هم كه شده برای رفع آن تلاش كنید.