وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

فهرست پردرآمدترین نویسندگان سال

فهرست پردرآمدترین نویسندگان سال
شاید صنعت نشر کتاب روزهای بد و همراه با فروش کمی را پشت سر می‌گذارد، اما تحقیقی جدید خبر از درآمد کلان نویسندگان کتاب‌های پرفروش سال قبل می‌دهد.
به گزارش خبرآنلاین، طبق گزارشی که روز جمعه توسط سایت فوربس منتشر شد جیمز پاترسون نویسنده رمان‌های پرفروش تریلر در صدر جدول پردرآمدترین نویسندگان قرار گرفت.
این نویسنده 70 میلیون دلار درآمد داشت که با احتساب قراردادش برای نوشتن 17 کتاب تا آخر سال 2012 درآمد او حدود 100 میلیون دلار می‌شود.
آمار فوربس براساس درآمد از کتاب، حق فیلم، حق برنامه تلویزیونی، حق بازی ویدیویی و دیگر درآمدهای حاصله از کتاب از اول ژوئن سال 2009 تا اول ژوئن 2010 است.
پاترسون 63 ساله تاکنون بیش از 50 کتاب پرفروش نوشته و بیش از 170 میلیون نسخه از کتاب‌هایش به فروش رفته است. آثار او به هالیوود، تلویزیون، کتاب‌های مصور و بازی‌های ویدیویی نیز راه باز کرده‌ است.
استفانی مایر، نویسنده رمان‌های پرفروش خون‌آشامی که مجموعه «حماسه گرگ و میش» او به فیلم‌های پرفروش سینمایی بدل شده‌اند با درآمد 40 میلیون دلار و به رغم منتشر نشدن کتابی جدید از او در این بازه در رتبه دوم قرار گرفت. آخرین رمان کوتاه او که تنها 192 صفحه است در ماه ژوئن و با فاصله دوساله از آخرین کتاب او منتشر شد.
استفن کینگ، مشهورترین نویسنده کتاب‌های تعلیق و وحشت با 34 میلیون دلار سوم شد. آخرین رمان او با نام «زیر گنبد» در ماه نوامبر منتشر شد و تاکنون 600 هزار نسخه از آن به فروش رفته است.
رتبه چهارم با 32 میلیون دلار درآمد در اختیار دانیل استیل است. پس از او کن فوله، نویسنده بریتانیایی رمان «ستون‌های زمین» – که سال 1989 برایش شهرت به همراه داشت و تبدیل به سریالی کوتاه با همین نام شد – با 20 میلیون دلار در رتبه پنجم ایستاده است.
دین کونتز نویسنده آمریکایی با 18 میلیون دلار ششم شد. او نویسنده رمان پرفروش «شوهر» است که قرار است به فیلم سینمایی تبدیل شود. جنت ایوانوویچ، نویسنده رمان‌های ماجراجویی عاشقانه که با مجموعه رمان «اسفانی پلام» شهرت دارد با 16 میلیون دلار هفتم شد.
جان گریشام، نویسنده رمان‌های پرفروش دادگاهی، نیکلاس اسپارکس، نویسنده رمان‌های عاشقانه و جی.کی.رولینگ نویسنده پرکار مجموعه «هری پاتر» با 10 میلیون دلار درآمد به ترتیب هشتم تا دهم شدند.