وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

درمان سرطان با حباب

درمان سرطان با حباب
یک عامل بیرونی مانند گرما باعث تشکیل حباب درون مایع می‌شود و قطع آن باعث فروپاشی حباب می‌شود که در نتیجه جریان سوزن‌مانندی به وجود می‌آید. این جریان می‌تواند دارو را مستقیما وارد سلول سرطانی نماید

بهنوش خرم‌روز: وقتی یک پالس گرما یا فراصوت به مایع داده شود، درون آن حباب‌هایی به وجود می آیند که ممکن است قبل از این که با قطع شدن پالس از هم بپاشند، خیلی هم سریع رشد کنند و بزرگ بشوند. خب،‌ این واقعیتی است که محققین از مدت‌ها پیش می‌دانسته‌اند.

محققین دانشگاه دورهام واقع در کارولینای شمالی همچنین می‌دانستند که فروپاشی حباب ها در مایع اطرافشان موجی از فشار به وجود می‌آورد. مجموع این نوسانات در سطح حباب تشکیل یافته، باعث می‌شود که جریان سوزن مانندی تولید شود. اما ‌شدت جهش این جریان و جهت آن قابل کنترل نبود.

بر اساس گزارش نیوساینتیست،‌ این محققین در مطالعه جدید خود پی برده‌اند که وقتی حباب‌ها در نزدیکی هم واقع می‌شوند و در فاصله بسیار نزدیک به هم فرومی‌پاشند، جهت جریانی که تولید می‌کنند قابل پیش‌بینی می‌شود.

آن‌ها در مطالعه خود با استفاده از اشعه لیزر با دو طول موج متفاوت‌ دو حباب در فاصله بسیار نزدیک به هم تولید کردند و سپس اشعه لیزر را قطع کردند. حباب‌ها با سرد شدن شروع به نوسان کردند و در مایع اطراف خود فضایی حلقوی به وجود آوردند. تعامل بین دو حباب که در مجاورت هم تشکیل شده بودند، باعث شد دو جریان در جهت مخالف به وجود بیایند که خب،‌ جهت و شدت آن‌ها با مجموع شرایط و عوامل قابل پیشبینی بود.

بر اساس این گزارش،‌ محققین بسیار امیدوارند که با تکمیل این مطالعه،‌ به روشی تازه برای نفوذ به غشای سلول‌های سرطانی دست یابند. به گفته آن‌ها می‌توان از این روش برای انتقال دارو به درون سلول‌های سرطانی استفاده کرد،‌ به طوری که جریان پرفشار و بسیار ظریف حاصل از فروپاشی حباب‌ها، به درون غشا نفوذ کند و دارو را مستقیما وارد سلول سرطانی نماید.

منبع:خبر انلاین