وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

دلیل بوجود آمدن موهای زیر پوستی

دلیل بوجود آمدن موهای زیر پوستی

دلیل بوجود آمدن موهای زیر پوستی

 

موهای زائد و زیر پوستی معظلی رای همگان اگر گهگاه برآمدگی های عجیبی رو پوست تان می بینید که نه شبیه جوش هستند و نه کهیر، ممکن است این برآمدگی ها به خاطر موهای زیر پوستی به وجود آمده باشند. موهای زیر پوستی گرچه بیشتر روی صورت، پاها، زیربغل یا قسمت بیکینی به وجود می آیند، اما در حقیقت هر جایی از بدن می توانند رشد کنند. با ایران ناز همراه باشید

 

این موها مسلماً خطری برای سلامتی ما ندارند اما آزاردهنده هستند و البته گاهی مشکلات پوستی جزئی ای هم ایجاد می کنند. در ادامه می خواهیم ببینیم علت به وجود آمدن موهای زیر پوستی چیست و چطور می توانیم جلوی به وجود آمدن آن ها را بگیریم.

 

موهای زیر پوستی موهایی هستند که پیچ خورده اند و به جای آنکه به سمت بیرون پوست رشد کنند، به طرف داخل آن برگشته اند. موی زیر پوستی بسیار آزاردهنده است، پوست را تحریک می کند و باعث خارش می شود و گاهی حتی می تواند عفونت کند و تبدیل به یک برآمدگی جوش مانند دردناک شود.

 

استفاده نکردن از فوم اصلاح

اگر قبل از زدن ریش هایتان از فوم اصلاح استفاده نکنید و موهای صورت تان را به صورت خشک بزنید، تیغ ژیلت انتهای موها را تیز می کند و همین مسأله می تواند منجر به رشد موی زیر پوستی شود.

 

راه حل: قبل از اصلاح صورت، از فوم اصلاح و بعد از زدن موهای صورت تان هم از مرطوب کننده استفاده کنید.

 

پوشیدن لباس های تنگ

اگر اغلب اوقات لباس تنگ می پوشید، همین مسأله ممکن است باعث شود موهای بدن تان نتوانند در جهت درست رشد کنند و در عوض، به سمت داخل پوست برگردند.

راه حل: کافی است دیگر لباس های تنگ نپوشید.

 

استفاده از موچین

استفاده از موچین برای کندن موها هم می تواند از دلالیل رشد موهای زیر پوستی باشد. گاهی موچین نمی تواند مو را کاملا بیرون بکشد و فقط باعث می شود مو کش بیاید. در اینصورت، مو پیچ می خورد و ممکن است به سمت داخل پوست برگردد.

 

راه حل: قبل از استفاده از موچین، پوست خود را با کرم مرطوب کننده یا روغن نارگیل مرطوب کنید.یک راه دیگر هم استفاده از موم یا وکس برای خلاص شدن از موی زیر پوستی است. استفاده از لیزر هم احتمالا کمک می کند که برای همیشه جلوی رشد این موها را بگیرید.

 

سطحی تمیز کردن پوست

گاهی سلول های مرده ی پوست هستند که سطح پوست را مسدود می کنند و این مسأله به موهایی که تازه رشد کرده اند فشار می آورد و مو به جای بیرون پوست، به داخل آن رشد می کند.

راه حل: لایه برداری پوست راه حل این مشکل است. برای این کار می توانید از دستکش لایه بردار، اسکراب و ماسک لایه بردار استفاده کنید. البته به خاطر داشته باشید که نباید در این کار زیاد روی کنید چون لایه برداری بیش از اندازه ی پوست به آن صدمه می زند. کارشناسان توصیه می کنند بیشتر از ۲ بار در هفته پوست خود را لایه برداری نکنید.

 

فر یا ضخیم بودن طبیعی موها

اگر موهای بدن شما به طور طبیعی فر هستند، احتمالا بیشتر از دیگران دچار مشکل رشد موهای زیر پوستی می شوید. فر بودن موها به خاطر فر بودن فولیکول های مو است، بنابراین موها پیچ می خورند و به داخل پوست برمی گردند.

 

علاوه بر این اگر موهای ضخیمی داشته باشید، ممکن است انتهای موها به قدری تیز باشد که به داخل پوست نفوذ کند و به جای بیرون، درون پوست رشد کند.

راه حل: مسلم است که شما نمی توانید طبیعت خود را تغییر دهید اما مرطوب کردن مداوم پوست تان می تواند مشکل رشد موی زیر پوستی را کمتر کند.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره