وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

رسوایی‌ اخلاقی افراد مشهور دنیا

رسوایی‌ اخلاقی افراد مشهور دنیا
همه ما در زندگی خصوصی رازهایی برای پنهان‌کردن داریم. در‌عین‌حال، کنجکاوی و سرک‌کشیدن در زندگی خصوصی دیگران در تمام کشورها و فرهنگ‌ها جزو پرطرفدارترین موضوعات سرگرم‌کننده برای مجله‌های زرد و بخش‌های عامه‌پسند شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی هستند.
 
گرچه ضرب‌المثل‌ها و تعبیرهای بسیاری در تقبیح کنجکاوی یا فضولی در زندگی خصوصی دیگران ساخته شده، پی‌بردن به زوایای پنهان زندگی دیگران برای اغلب مردم جذاب است. در میان اقشار مختلف، سیاستمداران، بازیگران سینما و ورزشکاران جذاب‌ترین موضوعات برای حرف‌های در‌گوشی هستند.
تاکنون ماجرای رسوایی‌های اخلاقی فرانک ریبری (بازیکن فرانسوی تیم فوتبال بایرن‌مونیخ)، تایگر وودز (قهرمان گلف)، بازیگران‌هالیوود، نیکلا ساركوزی (رئیس‌جمهور فرانسه) و همسرش کارلا برونی، سیلویو برلوسكونی (نخست‌وزیر ایتالیا)، ولادیمیر پوتین (رئیس‌جمهور سابق روسیه) و آنجلو بالدوجی (از ملازمان پاپ و کشیشان کاتولیک) بارها و بارها در انواع رسانه‌ها مطرح شده است.
دو سال پیش، روزنامه امریکایی «کاونتر بنکش» در سایت اینترنتی‌اش، به ذکر ده مورد از فضاحت‌بارترین رسوایی‌های اخلاقی دولت‌های امریکا پرداخت:
• توماس جفرسون، رئیس‌جمهور امریکا: رابطه نامشروع او با خواهرزنش کشف شد.
• وارین‌هاردینگ، رئیس‌جمهور امریکا: رابطه پنهانی پانزده ساله او با همسر دوستش، جیمز فیلیپ، فاش شد.
• الکساندر همیلتون، وزیر خزانه‌داری امریکا‌: وقتی با همسر و بچه‌هایش در فیلادلفیا زندگی می‌کرد، با ماریا رینولد رابطه برقرار کرد و دو سال با او رابطه داشت.
• سناتور آرتور براون: وی که از برجسته‌ترین اعضای کنگره بود، با منشی خود، آنا مادیسون برادلی، قرار گذاشت که همسرش را طلاق دهد و با او رابطه برقرار کند.
• جان کندی، رئیس جمهور امریکا: رابطه‌اش با مرلین مونرو، بازیگر سینما، برملا شد.
• جیمز بوکانان، رئیس‌جمهور امریکا: با ویلیام کینف، عضو کنگره امریکا، یک رابطه هم‌جنس‌گرایانه داشت.
• سناتور استرام سورموند: از نژادپرست‌ترین اعضای کنگره و دشمن سرسخت سیاهان و رنگین‌پوستان بود. روزی رسانه‌ها خبر دادند که او شدیداً به برقراری رابطه با دختران سیاه‌پوست کوتاه‌قد ولع دارد و عاشق آن است که پسرهای نوجوان سیاه‌پوست را به رابطه جنسی با این دختران بکشاند.
• کلاونیس توماس، قاضی دادگاه‌عالی امریکا: پس از آنکه در 1981 به این سمت رسید روزنامه‌های امریکایی با دست‌یابی به گزارش دفتر تحقیقات فدرال مردم را غافلگیر کردند و نوشتند که او به بسیاری از زنان و کودکان تجاوز کرده است.
• هلن جینویس، عضو کنگره امریکا: این خانم پس از آنکه به نمایندگی از حزب جمهوری‌خواه شهر آیداهو عضو کنگره شد با پسران جوان و نوجوان بسیاری رابطه برقرار کرد. وقتی رازش آشکار شد، سریعاً در برابر کمیته تحقیق اعتراف کرد که شرایط او و رنجی که از ازدواج نکردن می‌برد باعث شده که به این کار بپردازد.
• جرج بوش، رئیس جمهور امریکا: بسیاری به حرص بوش به میگساری اعتراف دارند و می‌دانند که او به دلیل استفاده از کوکائین مشکلاتی دارد.
البته در این‌میان، فاش‌شدن راز‌های بیل کلینتون، رئیس‌جمهور اسبق امریکا، و همچنین، پرنسس دایانا، همسر شاهزاده بریتانیا، جنجالی‌ترین رسوایی‌های اخلاقی دنیا را به بار آورده‌اند.
پرنسس و تاجر
دیانا فرانسس اسپنسر، معروف به پرنسس دایانا و ملقب به پرنسس ولز، همسر شاهزاده چارلز بود که در سی و شش سالگی در یک حادثه رانندگی در پاریس درگذشت. ورود به خانواده سلطنتی بریتانیای کبیر، زیبایی، مدگرایی و کمک‌های انسان‌دوستانه، دایانا را به یکی از سرشناس‌ترین و محبوب‌ترین زنان جهان تبدیل کرد. مرگ دایانا یکی از خبرسازترین وقایع سال بود و تا مدت‌ها فشار افکار عمومی روی خانواده سلطنتی به ویژه ملکه الیزابت و پرنس چارلز سایه افکنده بود.
 
شهرت و محبوبیت دایانا و چارلز باعث شد کوچک‌ترین کارهای آنها از طرف رسانه‌ها و پاپاراتزی‌ها پوشش داده شود و بسیاری از مسائل خصوصی‌شان در مطبوعات انعکاس پیدا کند. روابط نامشروعی که چارلز پیش از زندگی با دایانا داشت و نیز رابطه دایانا و مربی اسب‌سواری‌اش از داغ‌ترین و خبرسازترین اتفاقات بود. از ۱۹۸۸ روابط خارج از عرف دایانا با چندین مرد از جمله نگهبان شخصی و یک مربی راگبی برملا شد و در تمام این سال‌ها، وی از خبرسازترین افراد انگلستان بود.
سرانجام دایانا و چارلز در ۲۸ اوت ۱۹۹۶ رسماً از هم طلاق گرفتند. با این کار عنوان سلطنتی دایانا تنزل یافت، اما چون وی مادر یکی از شاهزادگان بود، تا آخر عمر یکی از اعضای خانواده سلطنتی باقی ماند و لقب پرنسس ولز را حفظ کرد.
در ۳۱ آگوست ۱۹۹۷، دایانا در یک تصادف شدید رانندگی درگذشت. وی آن شب به همراه معشوقش، دودی الفاید، و راننده‌اش برای فرار از دست عکاسان از در پشتی هتل خارج شد تا از پاریس برود. بنز لیموزین در تونلی در پاریس در حال حرکت بود که به دلیل سرعت زیاد و عدم کنترل راننده با دیواره برخورد کرد و هر سه نفر جان باختند. بعدها معلوم شد که نه دایانا و نه الفاید هیچ‌کدام کمربند ایمنی نبسته بودند. همچنین، گفته شد که راننده سه برابر بیشتر از اندازه مجاز نوشیدنی الکلی مصرف کرده بود.
کلینتون و لوینسکی
پرزیدنت و کارآموز

ویلیام جفرسون بیل کلینتون چهل‌و‌دومین رئیس‌جمهور ایالات‌متحده‌ امریکا (از ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۱) بود. بعد از افشای رابطه پنهانی بیل كلینتون، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده، با مونیكا لوینسكی، كارمند 22 ساله سابق كاخ سفید كه در 1998 میلادی همچون بمب خبری در رسانه‌های جهان انعكاس یافت، هریك از آنها با سرنوشت متفاوتی روبه‌رو شدند. لوینسكی به شهرتی چشمگیر دست یافت و كلینتون با یك محاكمه طولانی كه او را مقابل افكار عمومی قرار می‌داد، مواجه شد. رابطه آنها بعد از اینكه لوینسكی كاخ سفید را ترك کرد و به پنتاگون انتقال یافت فاش شد.
لوینسكی از جزئیات رابطه‌اش با رئیس‌جمهور ایالات متحده با دوستان نزدیكش حرف زده بود و این در حالی بود كه یكی از كارمندان وزارت دفاع مكالمات تلفنی آنها را ضبط كرده بود. بدین ترتیب، وقتی در ژانویه 1998 لوینسكی رابطه با بیل كلینتون را تكذیب كرد، او نوار مكالمات ضبط شده را در اختیار كنت استار، مسئول بررسی این پرونده، قرارداد. بیل كلینتون زمانی‌كه اولین بار اخبار مرتبط به او و لوینسكی منتشر شد، بلافاصله همه آنها را تكذیب كرد. اما روند قضایا به نحوی پیش رفت كه از كلینتون بارها در این زمینه بازجویی شد و سرانجام در تابستان 1998 در یك گفت‌و‌گوی تلویزیونی به داشتن رابطه پنهانی با مونیكا لوینسكی اعتراف كرد.
رابطه این دو از نوامبر 1995 آغاز شد و تا اواخر ماه مارس 1997 ادامه یافت. بیل كلینتون در جریان دادگاه بررسی، وقتی به اتهامات پائولا جونز كه مدعی شده بود در 1991 در یكی از هتل‌های آركانزاس با بیل كلینتون رابطه داشته است، در مورد روابط غیرمشروع خود با پنج زن دیگر توضیح می‌داد، هرگونه رابطه با لوینسكی را تكذیب کرده و گفته بود تنها چند بار او را در دفتر كارش در حضور منشی خود ملاقات كرده است.
كلینتون بعدها اعتراف كرد كه در مورد پیدا‌كردن کار برای لوینسكی با او چند بار صحبت كرده بود. البته رئیس‌جمهور ایالات‌متحده به اینكه او و لوینسكی چندین‌بار هدایایی با یكدیگر رد وبدل كرده‌اند هم اعتراف كرد. هیلاری كلینتون، همسر او، در واكنش به این رسوایی اخلاقی گفت كه كلینتون را می‌بخشد، اگرچه گذشت زمان مشخص كرد هیلاری تمام این سال‌ها برای رسیدن به اهدافی نظیر كسب قدرت سكوت كرد و از حمایت كلینتون دست برنداشت.
 
با اینكه انتشار تقویم برنامه ملاقات‌های روزانه هشت سال حضور او در كاخ سفید چندی قبل نشان داد كه كلینتون همواره در یك‌قدمی دفتر كار هیلاری به او خیانت كرده بود و حتی گفته می‌شود كه او تا حدودی در جریان این ملاقات‌ها قرار داشته، افكار عمومی ایالات‌متحده از هیلاری كلینتون خرده می‌گیرند كه سكوت طولانی‌ وی در این مورد اشتباه بوده است. به‌هرحال، به‌رغم افشای رابطه كلینتون و لوینسكی، رئیس‌جمهور دموكرات ایالات‌متحده تا سال 2000 و پایان دوره دوم ریاست‌جمهوری خود در كاخ سفید ماند.