وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

ده فیلم جنجال‌آمیز تاریخ سینما!

ده فیلم جنجال‌آمیز تاریخ سینما!
فیلم ماندگار «پرتقال كوكی» ساخته «استنلی كوبریك» در میان 10 اثر جنجالی تاریخ سینما قرار گرفت.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) فیلم «پرتقال كوكی» محصول 1971 به كارگردانی «استنلی كوبریك» كه پس از اكران، نمایش آن در كشورهای ایرلند، سنگاپور، مالزی، كره جنوبی و اسپانیا ممنوع شد، یكی از 10 فیلم جنجالی تاریخ سینما نام گرفت.

«پرتقال كوكی»
داستان مردی بنام الكس را بازگو می‌كند كه به همراه دارو دسته‌اش اقدام به تجاوز و قتل عام زنان خیابانی می‌كند.
اما بعدها همسر لوبریك پس از مرگ وی، اظهار داشت كه ممنوعیت این اثر بدنبال تهدیدهای مكرر استنلی از سوی افراد ناشناس و پیشنهاد پلیس مبنی بر عدم اكران این اثر صورت گرفت.
به نوشته ایندیپندنت، فیلم «كشتار با اره برقی در تگزاس» محصول 1974 در ژانر اكشن و ترسناك در میان این 10 اثر قرار دارد. داستان این فیلم درباره پنج دوست است كه در پی تخریب سنگ قبر پدربزرگشان به محل دفن وی می‌روند. آنها در بین راه از یك اتومبیل سواری تقاضا می‌كنند تا رایگان آن‌ها را به محل مورد نظر برساند اما پس از این‌كه راننده با چاقو به یكی از آن ها و سپس به خودش حمله می‌كند باقی افراد از آنجا فرار می‌كنند.
 
آنها برای پیمودن باقی راه به بنزین احتیاج دارند بنابراین در یك شهر كوچك برای تامین بنزین توقف می كنند و از بدشانسی این شهر كوچك محل زندگی «صورت چرمی» قاتل بد ذاتی است كه قربانیان خود را با اره برقی به قتل می‌رساند و پوست صورت آن ها را جدا كرده و از آنها به صورت ماسك استفاده می‌كند.
اكران این فیلم كه براساس داستان واقعی زندگی یك قاتل روانی به نام «اد گین» ساخته شده است برای مدتی در كشورهای فنلاند، برزیل، استرالیا، آلمان ، شیلی، ایسلند، ایرلند، نروژ، سنگاپور و سوئد ممنوع شد.
فیلم «جن گیر» محصول 1973 به كارگردانی یكی از 10 اثر جنجال‌آمیز و ترسناك تاریخ سینما محسوب می شود و داستان دختر بچه 12 ساله‌ای را بازگو می كند كه روحش توسط نیروهای شیطانی تسخیر شده و دو كشیش قصد دارند وی را از این حالت نجات دهند.
جن‌گیر كه از سوی منتقدان سینمای وحشت مورد تقدیر و ستایش قرار گرفت، نامزد 10 جایزه اسكار شد كه توانست 2 اسكار را در بخش بهترین صداگذاری و فیلمنامه از اكادمی اسكار دریافت كند. اكران این فیلم در كشورهای انگلیس، مالزی و سنگاپور ممنوع شد.
فیلم «روزگار برایان» محصول (1979) از دیگر آثار جنجالی سینماست كه داستان مردی به نام برایان را مطرح می كند كه در اسطبلی در همسایگی حضرت عیسی(ع) زندگی می‌كند و می‌پندارد كه وی مسیح است اما مردم حرف او را باور نمی‌كنند و كسی از وی پیروی نمی‌كند.
این فیلم كه حاوی مضامین دینی به همراه طنز است از سوی بسیاری از فعالان مذهبی مورد ستایش قرارگرفت.
روزگار برایان پس از ممنوعیت اكران به مدت 30 سال در كشورهای نروژ، سنگاپور و ایرلند سرانجام در سال 2009 در ولز به نمایش در آمد.
فیلم «آخرین تانگو در پاریس» محصول (1973) با هنرنمایی استاد سینما «مارلون براندو» از دیگر آثار جنجال برانگیز سینماست كه به دلیل نمایش صحنه‌های مبتذل و غیراخلاقی فراوان اكران آن در ایتالیا، سنگاپور، نیوزلند، پرتغال و كره جنوبی ممنوع اعلام شد.
فیلم «در جبهه غرب خبری نیست» محصول (1930) نیز با كارگردانی دقیق و فیلمنامه غنی جایگاه خود را در میان جنجال برانگیزترین های تاریخ باز كند.
این اثر یك گروه از سربازان جوان آلمانی را در جنگ جهانی اول نشان می دهد كه پس از ورود به جبهه به عمق تراژدی جنگ و سوتفاهماتی كه منجر به آغاز آن شده پی می‌برند.
اكران این فیلم به دلیل در برداشتن مفاهیم ضد جنگ و شعارهای ضدآلمانی، توسط حزب نازی و طرفداران «آدلف هیتلر» تا پس از جنگ جهانی دوم در آلمان و اتریش ممنوع اعلام شد.
فیلم «كالیگولا» دیگر اثری است كه در میان 10 اثر جنجال برانگیز قرار گرفته است.
كالیگولا داستان یكی از پادشاهان رومی را نشان می‌دهد كه در پی رسیدن به مقام سلطنت و پادشاهی از هر عمل وقیح و خشونت‌آمیزی دریغ نمی‌كند.
این فیلم از سوی منتقدان سینمایی نه تنها به خاطر به به نمایش گذاشتن خشونت در آن، جنجال‌آمیز نام گرفت بلكه به خاطر به تصویر كشیدن تمایل شدید گالیگولا به خواهرش مورد توجه واقع شد.
اكران گالیگولا در كانادا و ایسلند ممنوع اعلام شد.
فیلم «آخرین خانه سمت چپ» محصول (1972) است كه داستان عده‌ای دختر جوان را نشان می‌دهد كه برای جشن تولد یكی از دوستانشان به یك كنسرت موسیقی می‌روند و در راه بازگشت از آن جا در حالیكه به همراه خود مواد مخدر حمل می‌كردند توسط گروهی روانی كه به تازگی از زندان فرار كرده‌اند ربوده می‌شوند. اكران آخرین خانه سمت چپ در انگلیس، سنگاپور، ایسلند، نیوزلند، نروژ، آلمان غربی و برای 32 سال نیز در استرالیا ممنوع اعلام شد.
«وس كریون» كارگردانی این فیلم را بر عهده داشته است. وی پس از آن آثار مطرحی نظیر «تپه‌ها چشم دارند» (1977)، «كابوس خیابان الم» (1984) و سری فیلم‌های جیغ را نیز جلوی دربین برده است.
فیلم «عجایب» محصول (1932) نیز به كارگردانی «تاد برونینگ» در میان 10 اثر جنجال برانگیز قرار گرفته است.
این فیلم كه در ایتالیا، فنلاند و ایرلند ممنوع شد داستان یك دختر بندباز را بازگو می‌كند كه می‌پذیرد با رییس یك سیرك نمایشی كه بفرد بدقیافه و كوتاه قدی است ازدواج كند. اما پس از چندی دوستان مرد درمی‌یابند كه دختر به خاطر پول و ثروت او با وی ازدواج كرده است.
این فیلم برای به خدمت گرفتن ظاهر واقعی افراد به جای گریم كردن آنها مورد تحسین واقع شد.
فیلم ترسناك «كلبه وحشت» محصول (1983) آخرین اثری است كه در لیست جنجالی‌ترین‌ها قرار داد. داستان این فیلم درباره پنج دوست است كه در خلال ورود به یك خانه چوبی به كتابی به نام « كتاب مرگ» برمی‌خورند. این كتاب با آزاد ساختن نیروهای شیطانی باعث می‌شود افراد به زامی تبدیل شوند.
كلبه وحشت به دلیل نمایش صحنه‌های خشن از سوی سازمان‌های مختلف مذهبی مورد انتقاد قرار گرفت و سپس اكران آن در مالزی، انگلیس، آلمان غربی، سوئد، ایسلند، ایرلند و سنگاپور ممنوع اعلام شد.