وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

خواننده‌هایی که با تیتراژ سریال معروف شدند!

خواننده‌هایی که با تیتراژ سریال معروف شدند!
سریال، آخرش خوشه
تیتراژ سریال‌ها نقطه عطفی در کارنامه بسیاری از خوانندگان است
اگر نگاهی به سریال‌ها وتیتراژ آنها بیندازیم با کلی اسم معروف رو به رو می‌شویم؛ اسم‌هایی که بعضی از آن‌ها به واسطه تیتراژخوانی معروف شدند و بعد‌ها مسیرشان را جدا کردند مثل محمد اصفهانی. بعضی‌ها در تیتراژخوانی ماندند مثل مجید اخشابی و بعضی‌ها هم ناپدید شدند مثل عیوضی در «روزگار جوانی» (مثل یک رنگین کمون هفت رنگ) فهرستی که اینجا می‌بینید، نمونه‌هایی هستند که یک جورهایی با خواندن ترانه تیتراژ سریال معروف شده اند.
 
علیرضا افتخاری
«دوش در حلقه‌ی ما قصه گیسوی تو بود…» این غزل حافظ با آهنگسازی کامبیز روشن روان در سریال «امیر کبیر» (سعید نیکپور- 1362) نام این خواننده اصفهانی را در تمام ایران پخش کرد. تا قبل از این، شاگرد تاج اصفهانی را فقط شنوندگان پیگیر موسیقی سنتی می‌شناختند. افتخاری درسریال‌های «پنجمین خورشید»، «‌به کجا چنین شتابان» ‌و «روز رفتن» هم تیتراژ خوانده.
 
صدیق تعریف
مگر می‌شود کسی تصنیف سریال «امام علی(ع)» را یادش نباشد؛ «کل صبح و کل اشراق آیا …» تصنیفی قدیمی از عبدالقادر مراغه ای – موسیقی‌دان قرن نهم- که صدیق تعریف آن را با آهنگسازی فرهاد فخرالدینی خواند. صدیق تعریف با تصنیف معروف «از نگاه یاران به یاران…» برای سنتی بازها شناخته شده بود اما با این کار شناخته شد. بعد‌ها علیرضا قربانی آن ترانه را در اجراهای فخرالدینی در داخل و خارج بازخوانی کرد.
 
علی لهراسبی
پیله‌های پرواز باترانه آشنای «اونی که مدعی بود عاشقته» از اولین کارهای او بود. تیتراژ سریال‌های دیدار، دلنوازان و برنامه‌هایی مثل عبور شیشه ای و محرمانه از دیگر کارهای اوست؛ همچنین سریال فاصله‌ها که آمار دانلود آن هم بسیار بالا بود.

محمد اصفهانی
او از خیلی سال‌های پیش برای سریال‌ها خواند. پهلوانان نمی‌میرند از کارهای قدیمی اوست. او با داشتن تیتراژ‌هایی چون معصومیت از دست رفته، ولایت عشق، تنهاترین سردار، شکرانه، وفا، اخراجی‌ها، آخرین دعوت، رستگاران و این آخری هم زیر هشت یکی از سردمداران خوانندگان سریال‌هاست اما معروفیت او برای خواندن تیتراژها نیست و توانسته نامش را فراتر از تیتراژ‌ها ببرد.
 
مجید اخشابی
او یکی از مهم‌ترین خوانندگانی است که بیشتر برای سریال‌ها می‌خواند. سریال همراز، گمگشته،‌ خانه به دوش، روزهای زیبا، متهم گریخت،‌ دارا و ندار و برنامه‌های ماه محبوب،‌ محله بنده نواز، مسابقه ستاره‌ها و تیتراژ پایانی مردان آهنین از کارهای اوست. اخشابی به تیتراژ خوان تلویزیون شهره است.

علیرضا قربانی
«گشته خزان نو بهار من..» تیتراژ سریال تاریخی کیف انگلیسی با آهنگسازی فخرالدینی نام او را سر زبان‌ها انداخت و با تیتراژ سریال شب دهم حسن فتحی «مرز در عقل و جنون باریک است» چهره شد. مدارصفر درجه و پریدخت از کارهای دیگر اوست.