وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

با زیباترین دشت گل های ایران آشنا شوید (+تصاویر)

با زیباترین دشت گل های ایران آشنا شوید (+تصاویر)

با زیباترین دشت گل های ایران آشنا شوید (+تصاویر)

 

در سراسر کشور عزیزمان ایران زمین دشت های گل فراوانی وجود دارند که در هر گوشه ای از کشور که باشید می توانید به نزدیکترین دشت بروید و از تماشای گل ها لذت ببرید و آرامش بگیرید.

 

گروه گردشگری و ایرانگردی ایران ناز در این پست بهترین و زیباترین دشت گل های ایران را به تصویر کشیده تا از تماشای این گل های زیبا لذت ببرید پس با ما همراه باشید.

 

الیگودرز ،شهر لاله های واژگون

 

با زیباترین دشت گل های ایران آشنا شوید (+تصاویر)

 

طبیعت لرستان در بهار سخاوتمندتر از همیشه است. دشت‌ها سرسبز، چشمه‌ها و آبشارها پرآب و مزارع پرگلند.

 

یکی از مناطقی هم که دشت لاله واژگونش از اواسط فروردین تا آخر خرداد خیلی‌ها را به سفر وامی‌دارد، دشت لاله‌های واژگون الیگودرز در لرستان است.

 

با زیباترین دشت گل های ایران آشنا شوید (+تصاویر)

 

منطقه دالانی را در ایران به دشت لاله‌های واژگونش می‌شناسند، جایی دور از شهر و در دل کوه‌های اشترانکوه که خبری از هیاهو نیست و زیبایی‌اش خیره تان میکند.

 

نحوه دسترسی به الیگودرز

الیگودرز با خرم آباد ۱۴۹ کیلومتر فاصله دارد. برای رسیدن به دالانی، از الیگودرز خارج می‌شوید و راه روستاهای جوشان، ززم، برم، خان آباد وچشمه پر را در پیش می‌گیرید.

 

بهبهان؛ غرق در گل های نرگس

 

با زیباترین دشت گل های ایران آشنا شوید (+تصاویر)

 

در جنوب شرقی خوزستان، بهبهان قرار گرفته و آوازه نرگس زارش در دنیا پیچیده.

 

معروف است که انبوه گل نرگس در بهبهان به قدری در گذشته زیاد بوده که رنگ یکپارچه و طلایی رنگش از دور نمایان بوده و بویش به مشام هر رهگذری می‌رسیده است.

 

از انواع گل نرگس، نرگس شهلا در این منطقه وسعت بیشتری دارد. چه زمانی میتوان گل نرگس را در بهبهان دید؟ هر سال از نیمه دوم سال رویش نرگس ها شروع و تا پایان بهمن و گاهی نیمه اول اسفند ادامه دارد.

 

نحوه دسترسی به گل های نرگس بهبهان

بهبهان تا اهواز ۲۰۷ کیلومتر فاصله دارد. بعد از رسیدن به بهبهان، وارد خیابان شهید پیروز و یا جاده قدیم اهواز بشوید. هر یک از این مسیرها به جاده سیمان می رسد و بعدش نرگس زارها نمایان می‌شوند.

 

رامیان؛ دشت وسیع کلزا

 

با زیباترین دشت گل های ایران آشنا شوید (+تصاویر)

 

یکی از قشنگترین مناطق ایران رامیان است، طوری که هرچقدر از زیبایی‌اش بگوییم کم گفته ایم و خودتان ببینید بهتر است.

 

رامیان، سرزمین ابرها، جنگل‌ها، دشت‌ها، چشمه ها، آبشارها و اسب‌های وحشی است. این شهر که در ۷۸ کیلومتری گرگان واقع شده به دشت گل های کلزایش هم شهره است.

 

کلزا، گلی زرد رنگ و روغنی است که به دلیل نداشتن کلسترول، کاشتنش بین کشاورزان زیادی متداول است. رامیان در شرق گرگان واقع شده و برای رسیدن به آن میتوان جاده گرگان به بجنورد را در پیش گرفت.

 

داماش ؛ دشت سوسن چلچراغ

 

با زیباترین دشت گل های ایران آشنا شوید (+تصاویر)

 

در ایران سوسن چلچراغ گل کمیاب و نادری است و اهمیتش باعث شده به عنوان اولین گل در آثار ملی طبیعی به ثبت برسد.

 

گل سوسن چلچراغ را تنها در کشور آذربایجان و روستای داماش ایران می‌توان پیدا کرد.

 

فصل رویش سوسن چلچراغ که فرا برسد، یعنی از اوایل بهار تا اوایل تابستان، جشنواره باشکوهی در اطراف داماش برگزار می‌شود؛ اهالی منطقه عمارلو با لباس‌های محلی در آن شرکت می‌کنند و بازارچه‌های محلی برپا می‌شود.

 

برای تماشای سوسن چلچراغ باید به منطقه حفاظت شده این ناحیه رفت، جایی که این گل در چهار هکتار روییده.

 

نحوه دسترسی به دشت سوسن چلچراغ داماش

داماش در نزدیکی رودبار واقع شده. راه قزوین به شهر لوشان را بروید و وارد جاده فرعی جیرنده شوید. جاده پیچ و خم های زیادی دارد ولی چندان طولانی نیست.

 

پس از طی حدود ۴۲ کیلومتر به جیرنده می‌رسید و از آنجا ۴۰ کیلومتر با روستای داماش فاصله دارید.

 

لایزنگان، دشت گل محمدی

 

با زیباترین دشت گل های ایران آشنا شوید (+تصاویر)

 

روستای لایزنگان در ۷۵ کیلومتری شهر داراب در استان فارس قرار دارد. روستایی که به گل محمدی اش در ایران و جهان شهره است.

 

آنقدر زیاد که تا چشم کار می‌کند گل محمدی می‌بینید. مثلا چقدر؟ ۵ هزار هکتار گل محمدی دیم و ۵۰۰ هکتار گل محمدی آبی.

 

حجم گل محمدی تولید شده در این روستا باعث شده به قمصر و نیاسر هم که خود از تولیدکنند گان عمده گل محمدی در ایران هستند، گل فرستاده و از آن گلاب درست شود.

 

روستای لایزنگان علاوه بر دشت گل محمدی، چندین غار و چشمه نیز دارد و مویز، انار و انگورش هم معروف است.فصل رفتن به این روستا برای تماشای گل های محمدی‌اش تابستان است.

 

نحوه رفتن دسترسی به لایزنگان

از شیراز تا داراب ۲۵۳ کیلومتر راه است. بعد از رسیدن به داراب به سمت اتوبان شیراز –بندرعباس برانید. منطقه نوایگان را که پشت سر گذاشتید یک فرعی شما را به لایزنگان می‌رساند.

 

شهر محلات، هلندی در ایران

 

با زیباترین دشت گل های ایران آشنا شوید (+تصاویر)

 

یکی از مقاصد پر گل و زیبا شهر زیبای محلات است . شهری در استان مرکزی که آنقدر پرگل است و آنقدر گل‌ زرد میخک و شقایق‌های وحشی‌‌ دارد که به هلند ایران مشهور است.

 

معروفیت محلات تنها به همینجا هم ختم نمی‌شود. دور بودن محلات از شهر، باغ‌های متعددش و تبحر آن در پرورش گل‌های زینتی باعث شده به آن بهشت افسانه‌ای هم بگویند.

 

سالانه بیشتر از ۲۲ میلیون شاخه گل از محلات به شهرهای دیگر فرستاده می‌شود و ۱۵۰ میلیون شاخه گل هم به کشورهای دیگر می‌رود.

 

گل‌هایی مثل میخک، مریم، زنبق، مینا، رز، محبوبه شب و گل‌هایی دیگر که اطرافمان را قشنگتر می‌کنند. بازدید و استفاده از چشمه های آبگرم به شدت پیشنهاد می شود.

 

نحوه دسترسی به محلات

محلات در جنوب شرقی استان مرکزی و ۲۷۰ کیلومتری تهران واقع شده. برای دسترسی به این شهر می‌توان از جاده دلیجان به محلات رسید یا راه جاده اصلی قم – اصفهان(مسیردودهک- خورهه) را در پیش گرفت.

 

شاهرود دشت شقایق و آفتابگردان

 

با زیباترین دشت گل های ایران آشنا شوید (+تصاویر)

 

شهر دیگری که پر است از دشتهای زیبای پرگل شهر شاهرود است که این شهر در ۱۸۳ کیلومتری سمنان می باشد.

 

دشت‌های اطراف شاهرود دوبار در سال پوشیده از گل می‌شوند، یکبار از اواسط اردیبهشت تا آخر خرداد میتوان در منطقه کالپوش شاهرود شقایق‌های وحشی را دید و یکبار در شهریور میتوان به تماشای گل های آفتابگردان نشست.

 

با زیباترین دشت گل های ایران آشنا شوید (+تصاویر)

 

نحوه دسترسی به دشت شقایق و آفتابگردان شاهرود

۲۲۰ کیلومتر به سمت شمال شاهرود در استان سمنان بروید. دشت کالپوش در ۱۴۰ کیلومتری شمال شرقی میامی است. بعد از طی۶۰ کیلومتر از مسیر شاهرود- مشهد با رسیدن به شهر میامی به سمت شمال بروید.

 

دشت دریا سر

 

با زیباترین دشت گل های ایران آشنا شوید (+تصاویر)

 

دشت دریا سر در استان مازندران و شهر تنکابن قرار دارد. این دشت زیبا به عنوان بهشت اریبهشت ایران نیز شناخته می شود.

 

شاید در وهله اول تصور کنید آنچه که در تصاویر مربوط به دشت دریا سر مازندران مشاهده می کنید واقعی نیستند.

 

اما بدون اغراق باید بگوییم که تمام زیبایی های نقش بسته بر این بوم نقاشی وار کاملا واقعی بوده و تا چشم کار می کند زیبایی های طبیعت است و گل هایی که روح و روان انسان را جلا می دهند.

 

دشت دریا سر یکی از جا های دیدنی تنکابن است؛ این منطقه در بخش های جنوبی شهر تنکابن واقع شده و در منطقه ای به نام دو هزار، چشم انداز فوق العاده ای از کوه الموت را به نمایش می گذارد و باید بگوییم که وجود این کوه در منطقه دو هزار باعث شده است تا زیبایی های این منطقه صد چندان شود.

 

آسمان آبی و شفاف با آن تکه ابرهای سفید و پراکنده که گویی می خواهند کوه الموت را محاصره کنند بر فراز این دشت پر از گل قرار گرفته است و صحنه خارق العاده ای از زیبایی های بی حد و حصر طبیعت را به نمایش می گذارند.

 

جاذبه های دیدنی اطراف دشت دریا سر

البته الموت تنها کوه این منطقه نیست و می توان گفت دشت دریا سر توسط کوه های دیگری نیز احاطه شده است.

 

این دشت از غرب به گردنه سیالان، قله ‌های خشچال و کندیگان و از شرق به طالقان محدود می ‌شود. دشت دریا سر در فصل بهار با لایه ای از گل های بابونه و گل های زرد بهاری پوشیده می شود.

 

رنگ زرد گل ها در میان پوششی از رنگ سبز به شدت خودنمایی کرده و انسان را به ستایش طبیعت وادار می کند.

 

چشمه های زیادی در این منطقه جوشیده اند و در میان دشت دریا سر نیز می توان شاهد جاری بودن یک رودخانه زلال بود که از ارتفاعات سیالان سرچشمه می گیرد.

 

اگر عاشق کوهنوردی هستید یا می خواهید یک طبیعت گردی بکر را تجربه کنید یا به پیک نیک های آخر هفته علاقه دارید یا اگر می خواهید شهر ستارگان را در آسمان شب مشاهده کرده و در برخی از ایام سال نیز شاهد بارش شهاب ها از آسمان باشید حتما به دشت دریا سر در مازندران بروید.

 

دشت لاله های زرد مزرعه لزور

 

با زیباترین دشت گل های ایران آشنا شوید (+تصاویر)

 

دشت لاله های زرد را می توانید در مزرعه لزور مشاهده کنید. کندر نام روستایی بهشتی است که در استان البرز و در اطراف شهر کرج واقع شده و می توان گفت یکی از خوش آب و هوا ترین مناطق ایران نیز قلمداد می گردد.

 

این روستای زیبا دارای یکی از بهترین و چشم نواز ترین مناظر طبیعی ایران بوده و مزرعه لزور را در خود جای داده است.

 

جالب است بدانید که دشت لزور به تازگی به لیست زیبا ترین دشت گل های ایران پیوسته است و به یکباره پتانسیل های نهان خود را به مردم منطقه نشان داد.

 

زیبایی های این دشت زیبا که مملوء از گل های رنگارنگ و بخصوص لاله های زرد و قرمز است به قدری بود که آژانس های گردشگری تمام تلاش خود را برای معرفی این پدیده جدید به مسافران و گردشگران به کار گرفته اند.

 

این دشت زیبا تنها ۷ کیلومتر با جاده رویایی و بسیار زیبای کرج به سمت چالوس فاصله دارد. طراحی این فرش زیبا کار مردم روستاست اما هرگز کسی تصور نمی کرد که نتیجه کار اینقدر زیبا و شگفت انگیز باشد.

 

این فرش گل زیبا بر دامان کوه برافراشته شده و در زیر سایه یک آسمان شفاف قرار گرفته است به گونه ای که انسان تصور می کند با یک صحنه رویایی و غیر واقعی مواجهه است این درحالی است که هرچه در این رویای زیبا و دل انگیز مشاهده می کنید کاملا واقعیت دارد.

 

جنگل فندوق لو

 

با زیباترین دشت گل های ایران آشنا شوید (+تصاویر)

 

جنگل فندوق لو در مرز های شمالی ایران و میان شهر گرم و مرطوب گیلان و هوای سرد و خشک اردبیل قرار گرفته است.

 

این جنگل زیبا از یک طرف محل رویش درختان سرسبز و پرباری است که در اغلب ایام سال سر سبز و با طراوت هستند و از طرف دیگر محل زندگی گوزن های وحشی و فوق العاده زیبایی است که جذابیت منطقه را ده برابر کرده اند.

 

در کنار این ها باید به دشت بابونه های سفید اشاره کرد که به عنوان یکی از زیبا ترین دشت گل های ایران در فصل بهار شناخته می شود.

 

این گل ها در کنار جاده منتهی به فندوق لو نیز روییده اند و گویی در میان فضای مه آلود جاده یک صحنه جذاب با افکت های هنری را شکل داده اند.

 

حتما می دانید که گل بابونه یکی از آرامش بخش ترین گل های دارویی است و اگر به این منطقه سفر کردید لازم نیست تا یک مشت از آن را درون قوری ریخته و دم کنید.

 

البته در فندوق لو به غیر از گل های بابونه می توانید گونه های نادری از گل های نسترن، خاس، پامچال، گیلدیک، بنفشه و گل گاو زبان را هم مشاهده کنید.

 

به این گل ها دست نزنید و سعی کنید از زیبایی های خیره کننده آن ها لذت ببرید چرا که تعداد این گل ها در منطقه به شدت کاهش یافته است و اگر مراقب نباشید برای چند سال دیگر با انقراض آن ها در فندوق لو مواجه خواهیم شد.

 

دشت لار

 

با زیباترین دشت گل های ایران آشنا شوید (+تصاویر)

 

علاوه بر دشت آزو یک دشت زیبای دیگر نیز در حدفاصل تهران به سمت مازندران وجود دارد که می تواند در فصل خوش آب و هوای بهار و در روزهای نرسیده به گرمای تابستان پذیرای شما باشد.

 

این دشت که به دشت لار معروف است به عنوان پارک ملی لار نیز شناخته می شود و یکی از مهم ترین مناطق محافظت شده ایران است. در اینجا می توانید برخی از نمونه های جانوری را نیز مشاهده کنید که تحت پوشش قوانین شکار ممنوع به یک زندگی مسالمت آمیز در کنار گردشگران می پردازند.

 

جالب است بدانید که دشت لار به قدری گسترده است که وسعت آن را چیزی در حدود ۷۴ هکتار برآورد کرده اند.

 

در اینجا یک طبیعت بکر و دست نخورده را مشاهده می کنید که شامل اجزای مختلفی از مراتع، سنگ های طبیعی، گل های رنگارنگ، رودخانه و دریاچه است.

 

این منطقه به بهشت کسانی تعبیر می شود که عاشق طبیعت هستند و از دیدن زیبایی های طبیعت به وجد می آیند.

 

دشت لار در شرقی‌ ترین قسمت‌ های شمیرانات تهران، در مرز مازندران و تهران و در دامنه قله دماوند جای گرفته است و به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری شهر آمل شناخته می شود.

 

شما می توانید از طریق مسیر لواسان بزرگ یا آبعلی یا روستای گرمابدر راهی این منطقه شوید. البته مسیر دیگری نیز وجود دارد که به دشت هویج معروف است. اگر به شدت عاشق طبیعت گردی هستید این مسیر را به شما پیشنهاد می دهیم.

 

دشت آزو

 

با زیباترین دشت گل های ایران آشنا شوید (+تصاویر)

 

در کوه پایه های دماوند دشت پر از گلی وجود دارد که به دشت آزو معروف است. البته زیبایی های این منطقه به همین دشت گل محدود نمی شود و شما در تمام ایام سال می توانید در دامنه های رشته کوه های البرز شاهد آثار هنری و طبیعی بسیار زیادی باشید.

 

دشت آزو به عنوان بهترین چشم انداز دماوند شناخته می شود. روستای نوا در استان مازندران که البته فاصله بسیار کمی هم با تهران دارد محلی است که باید برای بازدید از دشت آزو به آن جا بروید.

 

در این دشت و در فصل بهار می توانید شاهد رویش گل های رنگارنگ باشید اما در این میان گل های قرمز و زرد بر روی گستره سر سبز علف ها و گیاهان باطراوات بهاری یک صحنه دل انگیز را خلق می کنند.

 

این دشت در ارتفاعات روستای نواست و تقریبا به ۴۵ دقیقه پیاده روی نیاز است تا به این منطقه برسید اما بعد از اینکه به بخش های اصلی دشت و گل های رنگارنگ آن رسیدید شاید دیگر اصلا نخواهید برگردید اما عمر این دشت نیز همانند اغلب دشت های بهاره چندان زیاد نیست و شما نهایتا بتوانید چند هفته ای از زیبایی های آن استفاده کنید.

 

بهترین زمان مسافرت به این منطقه در فصل بهار و اردیبهشت ماه است. روستای نوا از اواسط اردیبهشت تا اوایل خرداد بهترین زمان ممکن برای طبیعت گردی را دارد.

 

همانطور که مشاهده می کنید عمر این دشت زیبا و بهاری تقریبا دو هفته است و سریع تر از آنچه که فکر می کنید روزهای سر سبزی خود را به اتمام می رساند. بنابراین برای بازدید از دشت آزو به یک برنامه دقیق و حساب شده نیاز دارید.

 

ترکمن صحرا

 

با زیباترین دشت گل های ایران آشنا شوید (+تصاویر)

 

ترکمن صحرا نام جلگه بسیار پهناوری است که بخشی از آن در ایران قرار گرفته است. البته همین بخش نیز در در شهرهای گلستان و خرسان شمالی واقع شده و در واقع می توان گفت به هر دو شهر شمال شرقی ایران تعلق دارد.

 

برخلاف آن چه که از اسم ترکمن صحرا به دست می آید این جلگه به هیچ وجه صحرا و بیابان نیست و حتی در فصلی همانند بهار می تواند با زیبایی های فوق العاده خود و به خصوص دشت گل های بهاری شما را شگفت زده کند.

 

البته نامگذاری این منطقه به صورت ترکمن صحرا از آن روست که مراتع و گیاهان این منطقه همانند شن های بیابان هستند که به رنگ سبز درآمده اند. درواقع می توان آن را یک بیابان سرسبز قلمداد نمود.

 

با زیباترین دشت گل های ایران آشنا شوید (+تصاویر)

 

کافی است به تصاویر ناب و خارق العاده ای که از ترکمن صحرا به دست آمده اند نگاهی بیاندازید تا متوجه شباهت آن به بیابان های مرکزی ایران بشوید.

 

زمانی که دشت گل های زرد و قرمز را بر پهنه سر سبز زمین مشاهده می کنید احساسی سرشار از شادی و سر مستی را در درون خود تجربه خواهید کرد؛ مگر می شود این همه زیبایی در یک نقطه جمع شده و واقعیت داشته باشد؟!

 

بله باید بگوییم که ترکمن صحرا و تمامی دشت گل های فوق العاده ای که در این مقاله معرفی کرده ایم واقعیت داشته و خیال پردازی ذهن یک انسان نیستند. تصاویر شگفت انگیز این دشت گل ها را مشاهده کرده و برنامه خود را برای یک بهار متفاوت تنظیم کنید.

 

قطعا تجربه مسافرت های کوتاهی که به عشق طبیعت و گردش در میان موج گل ها ایجاد می گردد هرگز از ذهن انسان محو نخواهد شد.

 

دشت ارژن شیراز یا دشت ارجن

 

با زیباترین دشت گل های ایران آشنا شوید (+تصاویر)

 

در مجاورت ارتفاعات جنوبی رشته کوه‌های زاگرس (که در این قسمت به نام زاگرس فارس معروف است). در ۶۰ کیلومتری غرب شیراز (در مسیر جاده کازرون- شیراز) قرار دارد.

 

دشت ارژن شیراز با مساحت تقریبی ۹۰ کیلومتر مربع در مجاورت کوه‌های زاگرس قرار دارد که این موضوع باعث ایجاد آب‌وهوایی عالی در این منطقه شده است.

 

با زیباترین دشت گل های ایران آشنا شوید (+تصاویر)

 

در شمال آن روستای دشت ارژن و در غرب آن شهر کازرون واقع شده‌اند. محیط سرسبز و وجود حیوانات مختلف، دشت ارژن را به انتخاب بسیاری از گردشگران تبدیل کرده‌اند.

 

ضمن اینکه برخی آثار تاریخی و دریاچه‌ای به همین نام نیز در نزدیکی آن وجود دارد که می‌توان با یک تیر دو نشان زد و از همه آن‌ها دیدن کرد.

 

دره ارغوان مشهد

 

با زیباترین دشت گل های ایران آشنا شوید (+تصاویر)

 

دره ارغوان مشهد در فاصله چهار کیلومتری «طرقبه» و در مسیر «طرقدر» به روستای «کلاته آهن» قرار دارد. از انتهای محله طرقدر در طرقبه، وارد مسیری می‌شوید که شما را به روستای «کلاته آهن» می‌رساند.

 

قبل از رسیدن به روستای «کلاته آهن»، مسیری آسفالته به دره‌ای باز و پهن منتهی می‌شود که‌‌ همان «دره ارغوان» است.

 

طرقبه یکی از مناطق ییلاقی و کوهستانی خراسان رضوی است که از گذشته تا کنون از قطب های اصلی گردشگری مشهد و خراسان محسوب می شود. این منطقه پر از چشمه سارها، کوه ها و رودخانه است.

 

منطقه کوهستانی طرقبه از سمت غرب و شمال توسط بینالود و کوه تخت رستم احاطه شده است، این منطقه سرسبز و ییلاقی، تابستان های بسیار خوش آب و هوا دارد و زمستان ها به منطقه ای پر برف و زیبا برای تفریحات زمستانی تبدیل می شود.

 

ارغوان با نام علمی Cercis siliquastrum درختی‌ست با شکوفه‌های بنفش و برگ‌های قلبی شکل که از همین روی به درخت عشق (Love Tree) معروف شده است.

 

نکا سرزمین گل گاوزبان

 

با زیباترین دشت گل های ایران آشنا شوید (+تصاویر)

 

سرزمین نکا و هزارجریب در استان مازندران به دلیل داشتن آب و هوای معتدل تر با اندکی تاثیرات کوهستانی و جنگل های شکوهمند و ییلاقاتی سرسبز محلی مناسب برای کاشت و برداشت گل گاو زبان در ایران است.

 

هزارجریب منطقه ای پر از روستاهای زیبا، غارها، آبشارها، چشمه سارها و انبوه درختان ممرز، افرا، شمشاد، بلوط، انجیلی، بارانک و گل هایی همانند شقایق و بنفشه است.

 

هزار جریب نکا اما در سال های اخیر یکی از مناطق مطرح مازندران در زمینه پرورش گیاهان دارویی است که علاوه بر فواید درمانی بسیار، چشم-اندازهای بسیار رویایی را در ترکیب با جنگل های سرسبز و کوه های مرتفع به نمایش می گذارد.

 

زمان برداشت گل گاوزبان

زمانیکه به نیمه های اردیبهشت در فصل بهار نزدی می شویم ، هوایی بهشتی تمام نکا را همانند نقطه نقطه مازندران فرا می گیرد.

 

در میان طبیعتی سرسبز که هوای بهاری حسابی از خواب زمستانی بیدارش کرده و زمینی که کم کم جان گرفته، دامنه های کوهستانی نکا به سرعت برق و باد به بار می نشینند.

 

عطر دل انگیزی در اغلب روستاها و زمین ها و مزارع هزارجریب به مشام می رسد که سال هاست برای اهالی هزارجریب نکا آشناست.

 

نکا سرزمینی است که در بین شهرهای مازندران کسوت کوهستانی بودن را دارد و همین کوهستانی بودن سبب شده تا اغلب زمین ها و روستاها بر روی زمین های شیب دار واقع شده باشد.

 

دشت شقایق‌ های وحشی پادلدل شهرستان گالیکش

 

با زیباترین دشت گل های ایران آشنا شوید (+تصاویر)

 

یکی از دشت‌های شقایق نادر در شمال کشور است که در اراضی جنوبی این روستا واقع‌شده است و در صورت ایجاد زیرساخت‌های گردشگری و تفریحی، می‌تواند در فصل بهار به‌ویژه در اردیبهشت هرسال طبیعت گردان بسیاری را به‌سوی خود جذب کند.

 

با زیباترین دشت گل های ایران آشنا شوید (+تصاویر)

 

هرساله در اردیبهشت‌ماه همزمان با جلوه گری مناظر طبیعی در سراسر کشور، روستاهای دهستان نیلکوه و بخصوص روستای پادلدل شاهد رویش شقایق های سرخ است.

 

در بهار دشت شقایق اراضی پادلدل یکسره سرخ است که چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند.

 

آدرس: استان گلستان ، شهرستان گالیکش ، روستای پادلدل