وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

کشف پاپیروس 1200 ساله در فاضلاب

کشف پاپیروس 1200 ساله در فاضلاب
این ورق پاپیروسی که در آستری از پوشش چرمی مصری متعلق به کتابی 1200 کشف شده است به گفته باستان‌شناسان اولین سندی است که رابطه میان مسیحیان ایرلندی و کلیسای قبطی خاورمیانه را نشان می‌دهد.

مقمات موزه ملی ایرلند اعلام کردند، این یافته سوالات بسیاری را مطرح کرده و برخی از نظریه‌های پذیرفته شده در خصوص تاریخ مسیحیت در ایرلند را با چالش مواجه خواهد کرد.

به گفته کارشناسان قدمت این یافته پیچیده شده در حفاظی چرمی متعلق به قرن هشتم میلادی است اما هنوز به روشنی معلوم نشده است چه وقت و کجا این کاغذ در چاه فاضلاب قرار گرفت.

علاوه بر آن، مدافعان نظریه مصری بودن این یافته معتقدند،‌ نقص و پارگی‌های موجود روی پوست چرمی محافظ کاغذ نشان دهنده آن است که این دست نوشته‌ها به مصر باستان تعلق داشته اند. از اینرو به عقیده این گروه از باستان‌شناسان، این دست نوشته‌ها از کتابخانه‌ای در مصر خارج و پس از آن به قسطنطنیه، روم و سپس ایرلند رسیدند.

گفتنی است این یافته چهار سال پیش کشف شد اما بررسی‌ها کارشناسی روی آن به تازگی به اتمام رسید. مقامات موزه دوبلین نیز قصد دارند، پس از بررسی های تکمیلی این ورق پاپیروسی را سال آینده در به صورت عمومی به نمایش بگذارند.