وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

معرفی کامل بیمه بدنه و بیمه شخص ثالث خودرو و موتور ( آپدیت 1402)

معرفی کامل بیمه بدنه و بیمه شخص ثالث خودرو و موتور ( آپدیت 1402)

معرفی کامل بیمه بدنه و بیمه شخص ثالث خودرو و موتور ( آپدیت 1402)

 

شرکت‌های بیمه برای اینکه بتوانند هنگام حادثه و خطرات در کنار افراد باشند، بیمه نامه‌های مختلفی را در رشته‌های وسایل نقلیه طراحی کرده‌اند.

 

بیمه شخص ثالث خودرو، بیمه بدنه و بیمه موتور از انواع بیمه‌های اجباری و اختیاری است که صاحبان وسایل نقلیه باید برای وسایل نقلیه خود آن‌ها را خریداری کنند.

 

معرفی کامل بیمه بدنه و بیمه شخص ثالث خودرو و موتور ( آپدیت 1402)

 

دقت کنید که هر چه سقف تعهدات در این بیمه نامه‌های بیشتر باشد، میزان خسارت دریافتی از بیمه‌گر هم افزایش پیدا می‌کند.

 

برای اینکه با پوشش‌های این سه بیمه نامه بیشتر آشنا شوید تا انتهای متن همراه ما باشید.

 

بیمه بدنه خودرو چیست؟

بیمه بدنه یکی از بیمه‌های اختیاری است که راننده‌های خودرو آن را برای جبران خسارت‌های مالی وارد شده در اثر حادثه‌های رانندگی خریداری می‌کنند.

 

این بیمه نامه جبران کننده خسارت‌های مالی وارد شده به رانننده مقصر حادثه است و هزینه‌های مازاد وارد شده به اشخاص ثالث را تا سقف تعهدات جبران می‌کند.

 

برای اینکه هنگام بروز تصادف، خسارت‌های ایجاد شده را از جیب خودتان پرداخت نکنید بهتر است که دو پوشش اصلی و اضافی این بیمه نامه را تهیه کنید تا ریسک جبران خسارت‌های ایجاد شده را به بیمه‌گر منتقل کنید.

 

پوشش‌های بیمه بدنه

بیمه بدنه دو نوع پوشش اصلی و اضافی دارد که برای جبران خسارت‌های مالی وارد شده به بدنه طراحی شده‌اند.

 

پوشش‌های اصلی این بیمه نامه با پرداخت حق بیمه پایه قابل خریداری است و برای پوشش‌های اضافی نیاز است که حق بیمه بیشتری را پرداخت کرد.

 

پوشش‌های اصلی بیمه نامه بدنه عبارتند از:

 

• پرداخت خسارت نجات خودرو در حین انتقال تا 50 درصد

• خسارت وارد شده به لاستیک‌ها و باتری تا میزان 50 درصد قیمت نو

• هزینه‌های متعادف برای نجات یا انتقال خودرو به تعمیرگاه تا میزان 20 درصد

• سرقت کلی خودرو

• واژگونی و سقوط خودرو

• آتش سوزی خودرو یا لوازم یدکی

• برخورد با یک جسم متحرک یا ثابت

• آذرخش یا انفجار خودرو یا لوازم یدکی

 

پوشش‌های اضافی بیمه نامه بدنه عبارتند از:

 

• شکست شیشه خودرو بر اثر تراکم هوای داخل خودرو

• افزایش یا کاهش قیمت خودرو

• سرقت لوازم یدکی و قطعات خودرو بدون سرقت کلی

• هزینه رفت و آمد (هنگامی‌که خودرو در دسترس نیست یا در تعمیرگاه است.)

• بلایای طبیعی( زلزله، سیل، طوفان و تگرگ)

• پرداخت خسارت‌های پاشیدن رنگ، اسید و مواد شیمیایی

 

دقت کنید که این بیمه نامه تنها حبران کننده خسارت‌های مالی است و برای خطرات جانی هیچگونه تعهدی ندارد. شرایط صدور بیمه بدنه مربوط به خودروهای فرسوده در شرکت‌های بیمه متفاوت است.

 

برخی از بیمه‌گران اتومبیل‌های بالای ده سال ساخت را بیمه نمی‌کنند. بعضی دیگر مثل بیمه بدنه ایران این محدودیت را برای خودروهای بالای 15 سال اعمال می‌کنند.

 

اگر ماشین شما در دسته خودروهای 20 سال ساخت یا بالاتر قرار می‌گیرد؛ به احتمال زیاد نمی‌توانید شرکتی را برای بیمه کردن آن پیدا کنید.

 

طبق تجربه، چون ریسک ماشین‌های مدل پایین برای شرکت‌های بیمه بیشتر است؛ بنابراین، حق‌بیمه بالاتری هنگام محاسبه بیمه بدنه ماشین دارند.

 

به عبارت دیگر، اتومبیل‌های بالای 10 سال ساخت، به ازای هر سال اضافه باید 5 درصد حق‌بیمه بیشتر بپردازند.

 

بیمه شخص ثالث خودرو چیست؟

با توجه به اجباری بودن خرید بیمه شخص ثالث و بیمه موتور، تمام شرکت‌های بیمه‌ای این بیمه نامه را با قیمت مناسب و پوشش‌های مختلف ارائه می‌کنند.

 

این بیمه نامه جزو متداول‌ترین بیمه نامه‌ها است تا در صورت بروز حادثه، خسارت‌های وارد شده جبران شود.

 

همانطور که از اسم این بیمه نامه مشخص است، زیان‌های وارد شده به اشخاص ثالث در بیمه موتور و بیمه شخص ثالث خودرو جبران خواهد شد.

 

در حقیقت علت نام گذاری این بیمه نامه این است که به شخص اول بیمه‌گزار، به شخص ثانی بیمه‌گر و به شخص زیان دیده شده در حادثه شخص ثالث گفته می‌شود.

 

همچنین بیمه ثالث خودرو و بیمه موتور پوشش‌های اصلی دارند که با پرداخت حق بیمه می‌توان تحت پوشش این موارد قرار گرفت.

 

بیمه شخص ثالث خودرو چیست؟

تمامی خودروها باید بیمه داشته باشند

 

پوشش‌های بیمه شخص ثالث خودرو

بیمه شخص ثالث برای اینکه خسارت‌های رخ داده در حادثه‌های رانندگی را جبران کند دو نوع پوشش اصلی دارد که پوشش جانی و مالی را تا سقف تعهدات جبران خسارت خواهند کرد. این پوشش‌ها به شرح زیر هستند:

 

• خسارت‌های مالی: شرکت‌های بیمه خسارت‌هایی که بر اموال اشخاص ثالث وارد می‌شود را جبران خواهند کرد.

 

این خسارت‌ها مانند: تصادف با ماشین فرد ثالث است که بیمه‌گر جبران هزینه‌های تعمیرات و زیان وارد شده به وسیله نقلیه را پرداخت خواهد کرد.

 

البته که با توجه به دیه اعلام شده در ابتدای هر سال، سقف مشخصی برای جبران خسارت‌های مالی در نظر گرفته می‌شود.

 

• خسارت‌های بدنی و جانی: خسارت‌های جانی مانند: فوت، نقص عضو و هزینه‌های درمان در بیمه شخص ثالث تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

 

همچنین پرداخت خسارت بدنی، دیه یا همان ارش با توجه به نوع شکستگی، نقص عضو و صدمه ازکارافتادگی کلی و جزئی تحت پوشش این بیمه نامه خواهد بود.

 

شرکت‌های بیمه تقریبا قیمت‌های یکسانی برای بیمه شخص ثالث ارائه می‌کنند. اما قیمت، به تنهایی نمی‌تواند عامل تعیین‌کننده در خرید بهترین بیمه شخص ثالث باشد.

 

در انتخاب و خرید بیمه شخص ثالث باید عوامل مختلفی نظیر: توانگری شرکت بیمه، میزان پوشش مالی ارائه شده، کیفیت پرداخت خسارت، تعداد شعب، سهم از بازار و… مدنظر قرار گیرند.

 

شما می‌توانید برای استعلام بیمه شخص ثالث https://bimeh.com/thirdparty))از شرکت‌های مختلف به سایت bimeh.com مراجعه نمایید.

 

سپس آنها را با هم مقایسه کنید و بهترین بیمه شخص ثالث را انتخاب و پروسه خرید آنلاین بیمه شخص ثالث خود را پیش ببرید.

 

بیمه موتور سیکلت

بیمه موتور سیکلت همان بیمه شخص ثالث است که برای جبران خسارت‌های مالی و جانی رخ داده در حادثه‌های رانندگی طراحی شده است.

 

این بیمه نامه هم اجباری بوده و در صورت عدم تهیه آن با جریمه و توقیف موتور سیکلت روبه رو خواهید بود.

 

بدین صورت که اگر از تاریخ تمدید بیمه نامه گذشته باشد، شرکت بیمه‌گر به ازای هر روز تاخیر، مبلغی را به عنوان جریمه در نظر خواهد گرفت که در نتیجه منجر به افزایش حق بیمه می‌شود.

 

بیمه موتور سیکلت

بیمه موتور خسارات جانی و مالی به دیگران را جبران می کند

 

پوشش‌های بیمه موتور

همانطور که اشاره شد، بیمه موتور دو نوع پوشش اصلی جانی و مالی دارد که با توجه به دیه اعلام شده خسارت‌های رخ داده در حادثه‌های رانندگی را جبران خسارت خواهد کرد و این پوشش‌های به شرح زیر هستند:

 

• خسارت مالی: پرداخت خسارت مالی به شخص ثالث جزو پوشش‌های مهم بیمه شخص ثالث موتور است. شرکت بیمه موظف است با توجه به قرارداد بیمه، خسارت‌های مالی که برای اشخاص ثالث در حادثه رخ داده است را تا سقف تعهدات خود و مطابق با دیه مشخص شده جبران خسارت کند.

 

• خسارت جانی و بدنی: خسارت جانی به شخص ثالث بدین گونه است که زیان وارد شده به شخص ثالث مطابق با دیه اعلام شده در ماه‌های حرام و عادی جبران خواهد شد.

 

• خسارت جانی راننده مقصر: خسارت جانی به راننده مقصر در حادثه برای پوشش بیمه شخص ثالث موتور جبران خواهد شد. همچنین حداکثر هزینه پرداختی به راننده موتور در سال 1400 برابر با مبلغ 480 میلیون تومان دیه در ماه‌های عادی اعلام شده است.

 

به طور کلی جبران خسارت‌های تحت پوشش بیمه موتور عبارتند از:

 

• غرامت فوت و نقص عضو

• هزینه خسارت‌های وارد شده به وسیله نقلیه یا محمولات آن

• برخورد و تصادف با هر گونه جسم ثابت یا متحرک

• هزینه درمان شخص ثالث در صورت بروز مصدومیت به علت تصادف با موتور سیکلت

• هر گونه خسارت مالی وارد شده به شخص ثالث

 

خرید بیمه نامه با استعلام

خرید بیمه شخص ثالث، بیمه موتور و بیمه بدنه همیشه یکی از دغدغه‌های افرادی بوده که وقت و زمان کافی برای تهیه این بیمه نامه‌ها را نداشته‌اند.

 

از این رو بیمه دات کام که یکی از سامانه‌های آنلاین خرید بیمه است، شرایطی را فراهم کرده تا همه افراد بتوانند بدون نگرانی و در زمان کوتاهی به صورت غیر حضوری برای خرید بیمه اقدامات لازم را انجام دهند.

 

در حقیقت کارگزاری بیمه دات کام شرایط خرید بیمه نامه را به صورت استعلام و مقایسه فراهم کرده تا همه افراد بتوانند در زمان کوتاهی بهترین بیمه نامه را تا سقف تعهدات تهیه کنند.

 

به طور حتم اینکه بتوان شرکت‌های بیمه را در یک تصویر و در کنار هم مقایسه کرد، می‌تواند تا حدود زیادی در انتخاب و نوع پوشش‌ها کمک کند.

 

کافی است که به صفحه اصلی این بیمه نامه مراجعه کنید تا در بخش لیست محصولات بیمه نامه مد نظر خود را بدون محدودیت مکانی و زمانی خریداری کنید.

 

سقف تعهدات در بیمه شخص ثالث و بیمه موتور

به طور حتم برای انتخاب پوشش‌ها در بیمه ثالث و موتور نیاز دارید که سقف تعهدات را مشخص کنید. اما سوال این است که سقف تعهدات در بیمه نامه چقدر خواهد بود؟

 

مهم‌ترین عامل در تعیین نرخ بیمه شخص ثالث موتور سیکلت، سال تولید آن است. هرچه موتور سیکلت قدیمی‌تر باشد، ریسک خسارت‌های احتمالی آن برای شرکت بیمه بیشتر است. بنابراین، نرخ بیمه موتورسیکلت) https://bimeh.com/thirdpartyMotor)نیز گران‌تر می‌آید.

 

دیه یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در قیمت بیمه نامه و سقف تعهدات است. بدین صورت که شرکت‌های بیمه‌ای نمی‌توانند بیشتر از دیه اعلام شده، تعهدات جبران خسارت داشته باشند. از این رو در سال 1402 مبلغ دیه به شرح زیر اعلام شده است:

 

• ماه‌های حرام معادل یک میلیارد و دویست میلیون تومان

• ماه‌های عادی معادل مبلغ نهصد میلیون تومان