وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

پخش«ربنا»ی شجریان از صداوسیما

 پخش«ربنا»ی شجریان از صداوسیما

مدیر شبكه رادیو ایران با تشریح برنامه‌های ویژه ماه رمضان این شبكه رادیویی به پخش «ربنا»ی شجریان و تبعیت رادیو از توافق صداوسیما با «محمدرضا شجریان» خبر داد.

 به گزارش فارس، نشست اعلام برنامه‌های رادیو ایران در ماه مبارك رمضان امروز با حضور علیرضا نوری مدیر رادیو ایران ، یدالله گودرزی مدیر گروه جوان و اندیشه رادیو ایران، مرادی مدیر گروه حماسه رادیو ایران و جمعی از نمایندگان رسانه‌های جمعی در ساختمان شهدای رادیو برگزار شد.

بنابراین گزارش، در این مراسم نوری به تشریح ویژه برنامه‌های رادیو در ماه مبارك رمضان پرداخت و گفت: ماه مبارك رمضان ماهی است كه ماه صیام است و ماهی است كه در آن پرهیز ما از امور دنیا بیشتر می‌شود. فلسفه ماه خودسازی است و رسانه رسالت‌هایی بر دوش دارد و سعی می‌كند نظارت كمك آموزش قرآنی و فرازهایی كه در ماه رمضان توصیه شده است.

وی افزود: معیارهایی نظیر توصیه به تقوا، تذكر به مسئولین، مظلومیت خداوند، توصیه به صبر، اخلاق مداری، پرهیز از دروغ و ریا و بازسازی خود و… در برنامه سازی ما مد نظر خواهد بود و این برنامه‌ها از سحر آغاز و تا افطار ادامه خواهد داشت. برنامه ریزی ما برای این ویژه برنامه‌ها از 2 ماه قبل انجام شده و در نهایت 14 عناون برنامه جدید پیشنهاد شد و به تصویب رسید كه مجموعا میزان برنامه‌های رادیو ایران 21 هزار و 605 دقیقه در این ماه خواهد بود.

نوری تصریح كرد: ویژه برنامه سحرگاهی ما در این ماه از ساعت 3 بامداد تحت عنوان "قرار بی قراران " شروع می‌شود. همچنین دفتر سوم و چهارم مثنوی معنوی ایجاد شده است و در هر بخش با استفاده از داستان‌های معنوی در آیات قرآن كریم برخی از مسائل معنوی مورد توجه قرار می‌گیرد.

مدیر رادیو ایران اظهار داشت: آیتم بعدی ما آیتم پدر و پسر است كه مباحث معنوی و عرفانی را مطرح می‌كند، آیتم دیگر ما نیز به سخنان حضرت علی(ع) در نهج البلاغه می‌پردازد. بخش 32 غزل نیز غزل‌های مثنوی معنوی و دیوان شمس و حافظ را با اجرای بهروز رضوی روی آنتن می‌برد. بعد از برنامه های سحرگاهی نیز تلاوت ترتیل قرآن را داریم كه از 5:30 تا 6:30 صبح به روی آنتن می‌رود.

وی افزود: سخنرانی اخلاقی نیز از ساعت 12 تا 12:30 به روی آنتن می‌رود كه سخنانی از امام خمینی(ره)، شهید مطهری،‌آیت الله حق شناس، انصاریان و… خواهد بود و به موضوعاتی نظیر فضیلت ماه رمضان، دعا، فضیلت شب‌های قدر و… می‌پردازد. ضمن این كه ما از كارشناسانی نظیر سرلك و شمشیری نیز در برنامه‌های خود استفاده می‌كنیم. ما طبق معمول هرسال ویژه برنامه‌های شب‌های احیا را به طور مستقیم پخش می‌كنیم و از یك هفته قبل از عید فطر نیز به استقبال این عید می‌رویم.

نوری در ادامه این نشست درباره پخش ربنا با صدای محمد رضا شجریان در ماه مبارك نیز تصریح كرد: «ربنا»ی شجریان حس نوستالژیك بسیار قوی دارد و همه ما به آن علاقه‌مند هستیم و حال و هوای خاص خود را دارد اما درباره پخش آثار ایشان از رادیو و تلویزیون باید بگویم كه آقای شجریان خودش از سازمان صدا و سیما خواسته كه آثارشان از صداوسیما پخش نشود و توجه به خواسته به حق وی باعث شده تا ما با كسب رضایت نسبت به پخش آثارشان اقدام كنیم و هر تصمیمی كه در این رابطه گرفته شود، ما اجرا می‌كنیم.

مدیر رادیو ایران درباره پخش آثار جایگزین «ربنا»ی شجریان گفت: رادیو آثار زیبایی در این زمینه تولید كرده و ما از آنها استفاده می‌كنیم البته طی این سال‌ها نیز فقط رادیو ایران مجاز به پخش ربنای شجریان بود البته اگر صدا و سیما با وی توافق كند، پخش آثار ایشان از سر گرفته می‌شود.