وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

ترکیب های کرم موبر چیست؟

ترکیب های کرم موبر چیست؟
مواد اصلی کرم های موبر، سدیم تیوگلیکولات و کلسیم هیدرواکسید (نوعی باز) است.ماده اصلی تشکیل دهنده ی مو کراتین است. کرم های موبر ماده کراتین را حل می کنند. این کار را با حل کردن پیوندهای شیمیایی سولفور درون کراتین انجام می دهند. به این ترتیب منجر به شکسته شدن و کنده شدن مو می شوند.لایه سطحی پوست نیز حاوی کراتین است. لذا اگر کرم موبر برای مدت طولانی روی پوست باقی بماند، امکان آسیب رسیدن و تحریک پوست افزایش می یابد.اگر کسی به این کرم ها حساسیت داشته باشد، باید چه کار کند؟

کرم های موبر ممکن است آلرژی زا (حساسیت زا) باشند. این آلرژی ممکن است به ماده اصلی کرم موبر، یعنی سدیم تیو گلیگولات و یا کلسیم هیدروکساید باشد. همچنین ممکن است آلرژی به مواد نگهدارنده ، عطر و یا افزودنی های دیگر درون کرم موبر باشد.لذا بهتر است قبل از استفاده، کرم را روی پوست خود تست کنید. به این ترتیب که مقداری از کرم را به قسمت داخلی بازوی خود بمالید و پس از نیم ساعت آن را بشویید.

اگر در محل مالیدن کرم، التهاب و قرمزی و خارش ایجاد نشد، یعنی احتمالا به این کرم موبر حساسیت ندارید. اگر فردی به کرم های موبر حساسیت داشته باشد، نباید از آنها استفاده کند، زیرا راهی برای حساسیت زدایی نسبت به این کرم ها وجود ندارد.هرگز کرم موبر را روی پوست آسیب دیده (یعنی بریده، زخمی و…) استفاده نکنید. کرم موبر نباید روی پوست قرمز یا ملتهب(به هر دلیلی) استفاده شود. کرم موبر نباید نزدیک به ناحیه چشم مالیده شود.باید هر چند وقت یک بار از این کرم ها استفاده کرد؟هیچ محدودیتی در دفعات استفاده از این کرم ها وجود ندارد.این کرم ها چه انواعی دارند ؟

اشکال مختلف کرم های موبر در بازار وجود دارند. اشکال اسپری، ژل و موس نیز موجود است. ماده اصلی تشکیل دهنده این اشکال مختلف یکسان است و فرقی با هم ندارند.برای خرید این کرم ها به چه نکاتی باید توجه کرد؟ماده اصلی کرم های موبر یکی است. اما انواع کرم های موبر برای نواحی مختلف بدن وجود دارد؛ مثلا کرم موبر برای صورت با کرم موبر دیگر نواحی بدن تفاوت دارد. این تفاوت در غلظت ماده مؤثره ی آن است. کرم مخصوص صورت، ماده مؤثره ی رقیق تری دارد.

به غیر از مورد فوق، تفاوت دیگری در کرم های موبر وجود ندارد. انواع مختلف کرم های موبر بیشتر از نظر رنگ، عطر یا بسته بندی با هم فرق دارند. مهم این است که شرکت های سازنده، استاندارد تولید را رعایت کرده و از تبلیغات اغراق آمیز و گمراه کننده پرهیز کنند. برخی شرکت های سازنده، مواد افزودنی مثل ژل آلوئه را یا ترکیبات نرم کننده دیگر را به کرم اضافه می کنند.تبلیغ کرم موبر دائمی، عجیب و غیر علمی است. هیچ کرم موبر با خاصیت از بین بردن دائمی موها وجود ندارد. حتی هیچ کرم موبری با خاصیت کاهش موهای زاید نیز وجود ندارد.

البته کرم هایی با خاصیت کاهش موهای زاید وجود دارند، ولی این کرم ها موبر نیستند. بلکه این کرم ها را مثل کرم معمولی روزی دو بار باید به ناحیه مودار مالید. در طی مصرف مداوم، به مرور زمان منجر به کاهش موهای زاید ناحیه مورد نظر می شوند. این اثر کاهش موهای زاید تا وقتی ادامه می یابد که شما به مصرف آن کرم ادامه دهید. با قطع مصرف کرم موها به حالت طبیعی برمی گردند، یعنی اثر دائمی ندارند.

کرم های کاهنده موهای زاید که در حال حاضر در بازار داخلی ایران در دسترس هستند، فاقد شواهد و مدارک علمی کافی می باشند. مطالعاتی که خود شرکت سازنده یا تولید کننده ماده اولیه انجام می دهد، فاقد هر گونه ارزش علمی است مناسب است.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره