وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

راهنمای سفر به شیراز از پایتخت ایران

راهنمای سفر به شیراز از پایتخت ایران

راهنمای سفر به شیراز از پایتخت ایران

 

سفر به قلب فرهنگ، هنر و معماری در ایران چند مقصد بیشتر ندارد که یکی از روح‌نوازترین آن‌ها بدون شک شیراز است؛ شهری که می‌توانید در آن تنوع بالایی از جاذبه‌های تاریخی، هنری و فرهنگی را در حداعلای آن ببینید.

 

شیراز

 

با سفر به شیراز شما به دل ادبیات و شاعران پرآوازه‌اش، معماری دلنشین چند دوره تاریخی و یک فرهنگ اصیل می‌روید.

 

در این راهنمای سفر، مسیرهای دسترسی به این شهر از تهران در کنار بهترین زمانی که می‌توانید شیرازگردی کنید تا جاذبه‌های این شهر و در نهایت نحوه اقامت در این شهر را در اختیار شما قرار می‌دهیم تا بهترین برنامه‌ریزی را برای سفرتان داشته باشید.

 

مسیرهای دسترسی به شیراز از تهران

شیراز شهری در نیمه جنوبی ایران است که فاصله زیادی با تهران دارد. شهری در قلب استان فارس که برای رسیدن به آنجا می‌توانید از مسیر جاده‌ای یعنی با خودرو شخصی یا اتوبوس، مسیر ریلی یا مسیر هوایی استفاده کنید.

 

اگر می‌خواهید با خودرو شخصی به شیراز سفر کنید، از تهران مسافتی حدود ۹۰۰ کیلومتر در پیش دارید و باید حدود ۱۰ ساعت رانندگی کنید که مسیر بسیار طولانی برای سفر است.

 

اما با وجود این مسیر طولانی، سفر با خودرو این امکان را به شما می‌دهد تا در گشت‌وگذار شهری راحت بوده و دغدغه‌ای نداشته باشید.

 

برای کوتاه شدن طول مسیر می‌توانید سفر خود را به دو بخش تقسیم کنید. یعنی سفر را از مبدا تهران به مقصد شهری در بین مسیر تهران به شیراز انتخاب کرده و یک شب را آنجا اقامت داشته باشید.

 

شهرهای بین راه شما به ترتیب کاشان، اصفهان و آباده بوده که بهترین گزینه برای توقف در بین مسیر شهر اصفهان است.

 

در واقع می‌توانید با یک تیر دو نشان زده و با رزرو هتل اصفهان ارزان هم در هزینه‌هایتان صرفه‌جویی کرده و کمی هم اصفهان زیبا را بگردید.

 

بهترین زمان برای سفر به شیراز

شیراز از شهرهایی است که هر زمان به آنجا سفر کنید، بی‌نصیب نخواهید ماند. اما این شهر دیدنی در برخی از فصول زیبایی‌هایش را چندین برابر به رخ شما می‌کشد. حتما شما هم وصف بهار شیراز و عطر بهارنارنج‌هایش را شنیده‌اید.

 

در هوای معتدل بهار شیراز، درختان در گوشه‌وکنار خیابان‌ها و خانه‌ها خودنمایی می‌کنند و عطر فالوده شیرازی با شربت گلاب همه شهر را پر می‌کند.

 

اگر در اوایل فروردین ماه سفر کنید، شکوفه درختان غوغایی به پا کرده و اگر اردیبهشت مقصدتان این شهر باشد، شیرازی همه‌چیزتمام را خواهید دید و بدون شک بهترین زمان برای شیرازگردی را باید همین اردیبهشت دانست.

 

البته که زیبایی شیراز مختص به یک ماه خاص نیست و برخی از جاذبه‌های آن اتفاقا زمستانه هستند. حتما شما هم رقص نورها در مسجد نصیرالملک را دیده‌اید، بهترین زمان برای تماشای این شکوه شیشه‌های رنگی، فصل زمستان است.

 

اما به‌طور کلی اگر می‌خواهید شیراز را در بهترین زمان با تمام زیبایی‌هایش ببینید، فصل بهار را برای سفرتان انتخاب کنید.

 

مسجد نصیرالملک

 

جاهای دیدنی شیراز

شهرهای توریستی لیست کاملی از جاذبه‌ها دارند و باید برای سفری چند روزه به آنجا برنامه‌ریزی کرد. شیراز هم دقیقا چنین شهری است.

 

جاذبه‌هایی دارد که برخی از آن‌ها شکوه معماری، برخی دیگر اوج ادبیات و هنر و بعضی دیگر زیبایی‌های طبیعی شهر را به نمایش می‌گذارند.

 

در بین جاذبه‌های مختلف این شهر می‌توان شاخص‌ترین جاهای دیدنی را در یک لیست به‌صورت زیر معرفی کرد.

 

  • مجموعه وکیل (مسجد، حمام و بازار)
  • باغ ارم
  • دروازه قرآن
  • مسجد جامع عتیق
  • مجموعه حافظیه
  • مجموعه سعدیه
  • ارگ کریمخان
  • مقبره خواجوی کرمانی
  • مسجد نصیرالملک (مسجد صورتی)
  • آرامگاه شاهچراغ
  • باغ نارنجستان قوام
  • خانه زینت الملوک
  • باغ جهان نما
  • باغ دلگشا
  • باغ عفیف آباد
  • عمارت شاپوری
  • عمارت کلاه فرنگی
  • موزه موسیقی
  • مجموعه تاریخی تخت جمشید
  • پاسارگاد
  • نقش رجب
  • نقش رستم

 

نکات مهم برای خرید بلیط و رزرو هتل

اگر قصد سفر با وسایل حمل‌ونقل عمومی را دارید، برای رسیدن به شیراز می‌توانید از قطار، اتوبوس یا هواپیما استفاده کنید.

 

قطار تهران شیراز این مسیر را حدود ۱۵ ساعت طی می‌کند. در این مسیر انواع متنوعی از قطار‌ها با امکانات مختلف وجود دارند که البته هزینه بلیط آن‌ها نیز متغیر است اما به‌طور کلی سفر ریلی یک روش اقتصادی، امن و به‌صرفه برای سفر شما خواهد بود.

 

روش دیگر برای رسیدن به شهر شیراز که سریع‌ترین راه نیز محسوب می‌شود، خرید بلیط هواپیماست.

 

طول پرواز شما از فرودگاه مهرآباد به سمت فرودگاه دستغیب شیراز حدود یک و نیم ساعت خواهد بود که البته این فرودگاه با مرکز شهر حدود ۲۰ دقیقه فاصله دارد.

 

این روش گرچه دارای هزینه بیشتری نسبت به قطار است، ولی باعث صرفه‌جویی در زمان سفرتان می‌شود.

 

در نهایت سفر با اتوبوس نیز گزینه دیگر برای رسیدن به شیراز است که یک سفر اقتصادی و ارزان به‌شمار می‌رود و طول مسیر آن حدود ۱۲ ساعت است.

 

در بین راه نیز اتوبوس‌ها چندین توقف دارند که برای استراحت، صرف وعده‌های غذایی یا نوشیدنی و همچنین استفاده از سرویس بهداشتی می‌توانید از مجتمع‌های رفاهی بین مسیر استفاده کنید.

 

هتل شیراز

 

برای اقامت در شیراز نیز گزینه‌های زیادی دارید. انواع هتل‌های شهر به شما این امکان را می‌دهند تا بتوانید برای سفر لوکس یا اقتصادی و با بودجه کم برنامه‌ریزی کنید.

 

برای رزرو هتل شیراز می‌توانید هتل‌های سنتی و همچنین مدرن را انتخاب نمایید.

 

بیشتر هتل‌ها نیز به‌ویژه هتل‌های سنتی در مرکز شهر هستند و فاصله کمی با جاذبه‌های تاریخی دارند که این مورد علاوه‌بر کاهش هزینه رفت‌وآمد باعث می‌شود که زمان کمتری را برای رسیدن به یک مکان دیدنی صرف کنید.

 

ساده‌ترین راه نیز برای رزرو هتل، رزرو هتل آنلاین است؛ روشی که امکان جستجو و مشاهده همه هتل‌ها را به‌صورت یکجا به شما می‌دهد.

 

در لیست هتل‌ها می‌توانید تمامی گزینه‌ها را همراه با عکس، امکانات، موقعیت مکانی و همچنین قیمت و ظرفیت‌های باقی‌مانده مشاهده کرده و سپس گزینه موردنظرتان را رزرو کنید.

 

به‌عنوان نکته پایانی در نظر داشته باشید که سفر به شهری مانند شیراز که امکانات رفاهی و اقامتی بسیار مناسبی دارد، پیش از هر چیز یک برنامه‌ریزی دقیق می‌خواهد تا بتوانید زمان و هزینه سفرتان را به‌خوبی مدیریت کنید.

 

بخشی از این برنامه مربوط به انتخاب روش سفر و وسایل حمل‌ونقل و بخشی دیگر مربوط به رزرو هتل و سپس تهیه فهرستی از جاذبه‌های مختلف شهر خواهد بود.