وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

دلیل خروج باد از آلت تناسلی زنان و درمان آن

دلیل خروج باد از آلت تناسلی زنان و درمان آن

دلیل خروج باد از آلت تناسلی زنان و درمان آن

 

گاهی اوقات در حین رابطه جنسی یا در وقتهای دیگر خروج باد از آلت تناسلی زنان آنها را نگران و حتی شرمزده میکند ! خارج شدن باد از واژن اکثر در زنان در زمان نزدیکی، بعد از زایمان، و چه بسا در دختران هم امکان دارد ایجاد شود.

 

بروز باد از واژن معمولاً موضوعی طبيعي است و به ندرت نشانی از مشکلات حاد سلامت میباشد. با این حال در ادامه این مطلب از ایران ناز به بررسی دلایل و راه‌های درمان و پیشگیری آن پرداخته ایم.

 

خارج شدن باد از واژن میتواند دلایل مختلفی داشته باشد که در ادامه به بررسی آن پرداخته ایم:

 

دلیل خروج باد از آلت تناسلی زنان و درمان آن

 

– ضعف عضلات لگن

 

شایع ترین علت نفخ واژن در دختران و زنان، ضعف و شل شدگی عضلات ناحیه لگنی است. هوا بطور معمول وارد واژن ميشود وارد شدن هوا بسته به قدرت عضلات لگن دارد و هرچقدر این عضلات قوی‌تر باشد اجازه ورود هوا را نمی دهد.این مسئله میتواند در درجه اول ژنتیکی باشد ولی عواملی مثل نشستن های طولانی مدت بی حرکت، یا چاق و لاغر شدن های پی در پی و یبوست میتواند از دلایل زمينه ای و کمک کننده براي ایجاد باد در واژن باشد.

 

فعالیت جنسی یکی ديگر از علل عمده ی بروز باد از واژن میباشد . حرکت رو به جلو و عقب آلت تناسلی مردانه داخل واژن میتواند سبب وارد شدن هوا به داخل کانال واژن و تجمع گاز در آن شود.زمانیکه عضلات داخل واژن شما در اثر ارگاسم انقباض یافته شوند یا زمانیکه آلت مردانه از داخل واژن به بیرون کشیده شود، گاز از داخل واژن ازاد و تخلیه ميشود. این تخلیه ی هوا میتواند همراه با صدا و حالت کف دار همراه باشد.

 

روابط جنسی دهانی با واژن هم میتواند سبب محبوس شدن هوا در آن شود.

 

– خارج شدن باد از واژن در زمان قائدگی

 

برخی از زنان در چند روز مانده به قائدگی دچار خارج شدن باد از واژن میشوند برای این که دهانه واژن باز شده و رحم کمی منقبض ميشود.

 

فیستول رکتوم به واژن

 

دلایل پاتولوژیکی زيادي مانند فیستول رکتوم به واژن( وجود سوراخی که ایجاد ارتباط بین رکتوم و واژن را آماده ميکند) نیز میتواند از دلایل باد رحم باشد. اما با علایم دیگری مثل خارج شدن خون قائدگی از رکتوم هم همراه است.

 

درمان و پیشگیری از خروج باد از واژن

 

راه دقیق و قطعی براي درمان و پيش‌گيري از بروز این پدیده وجود ندارد چرا که بسته به شرایط و عوامل بیرونی است. ولی تقوت عضلات لگنی در کنترل آن موتواند مؤثر واقع شود.

 

با ورزش های مختلف که عضلات ناحیه لگنی را تقویت ميکنند با افزایش توان عضلات لگنی و واژن میتوانید از وارد شدن هوا به واژن جلوگيري کنید. حرکات و تمریناتی مانند: کگل. خانم های جوان با مداومت بر ورزش کگل،میتوانند به تقویت عضلات لگن کمک کنند. همچنين روزانه چند بار به جلو خم شده و روی ناحیه رحم با دست فشار بیاورید.

 

 

پیش از شروع روابط جنسی، به پشت خوابیده و با کف دست به شکم فشار بیاورید تا هوای موجود داخل واژن تخلیه شود». در زمان روابط جنسی، از همسر خود بخواهید تا دخول و خروج را بصورت سطحی انجام داده و از حالاتی که در آن ها باسن در بالا قرار می گیرد خودداری کند.

 

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره