وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

ماسک‌هایی برای پوست‌های جوش‌دار

ماسک‌هایی برای پوست‌های جوش‌دار
اسپری گلاب: یکی از ساده‌ترین و در دسترس‌ترین ماسک‌ها اسپری گلاب است.گلاب منافذ پوستی را می‌‌بندد، از شل بودن و افتادگی پوست جلوگیری می‌‌کند و هم اینکه نمی‌‌گذارد پوست دوباره دچار جوش گردد. اسپری گلاب از آن جهت که گلاب قابض است برای درمان منافذ باز پوستی بسیار کارا می‌‌باشد.ماسک شوید و بابونه: یک قاشق غذاخوری از شوید و بابونه را در یک لیوان آب دم گردد و بعد این را صاف کرده و روزی دو سه بار پوست را با این مایع شستشو دهد. این ماسک بیشتر برای جوش‌های سرسفید و سرسیاهی که هنوز عمیق و فراگیر بر روی سطح پوست نشده‌اند، توصیه می‌‌گردد.

ضماد آرد گندم و سکنجبین: قطره قطره سنکنجبین ( در صورت نبودن سکنجبین از سرکه می‌‌توان استفاده کرد اما سرکه را می‌‌بایست با آب مخلوط کرده چون ضماد با سرکه خالص بسیار تند و تیز می‌‌شود) را بر روی پودر آرد گندم اضافه کرده تا حدی که به قوام ماسک برسد. این ماسک را می‌‌توان برای پوستی استفاده کرد که خیلی التهاب ندارد.

ضماد حنا: برای افرادی که پوست آنها دارای التهاب می‌‌باشد یک توصیه ساده این است که حنای بی‌رنگ را تهیه کرده و به آن روغن زیتون را قطره قطره اضافه کرده تا به قوام ماسک برسد و این را بر روی نواحی دارای جوش‌های قرمز رنگ بگذارند. توصیه کلی در استفاده از ماسک‌ها این است که جهت جلوگیری از بروز هرگونه آلرژی پوستی بهتر است پیش از استفاده از ماسک‌ها افراد آنها را بر روی پوست نواحی دست و بازوی خود تست کنند.

ورزش
کنید مهم است

اگر فردی که دچار جوش است جوان است و از نیرو وانرژی کافی نیز برخوردار می‌‌باشد بهتر است یک رژیمی‌‌ورزشی مناسب را برای خود انتخاب و به آن عمل کند. برای درمان جوش ما نیازمند ورزشی هستیم که نفس انسان به شماره بیافتد، صورت فرد سرخ رنگ شود و فرد عرق کند. این عرق سبب بالا بردن حرارت بدن شده و ماده زائد تجمع یافته زیر لایه‌های زیرین پوست (ماده جوش) پخته شده و چون نزدیک به سطح پوست است از طریق پوست دفع می‌‌گردد لذا به افرادی که دارای جوش‌های بزرگی می‌‌باشند می‌‌توان توصیه کرد که جهت درمان جوش‌های خود از سونا استفاده کنند. این نکته قابل ذکر است که پیاده‌روی به عنوان یک ورزش برای درمان جوش از دیدگاه طب سنتی پذیرفته نیست.

شل بودن پوست و لک‌های پوستی


درمان بسیار ساده اما در عین حال بسیار عملی برای این موارد استفاده از لایه‌ بردارهای طبیعی مانند آرد باقالی می‌‌باشد. قطره قطره شیر را به یک قاشق مرباخوری آرد باقالی به همراه نصف قاشق غذاخوری پودر کتیرا اضافه کنید. زمانی‌که به قوام یک ماسک رسید این ماسک را بر روی تمام نواحی لک‌دار بگذارید. این کار باید از زمان کم مانند ۱۰
 
دقیقه شروع گردد و به مرور زمان، زمان ماسک‌گذاری افزایش یابد تا حدود ۳۰ دقیقه برسد. بهتر است در مدت زمانی که پوست توسط ماسک پوشیده شده است جهت بهتر عمل کردن کتیرا پوست توسط یک پنبه آغشته به آب گرم مرطوب شود. پس از مدت زمان ماسک‌گذاری پوست می‌‌بایست با شیر یا آب گرم شسته شود. به مرور زمان شاهد از بین رفتن لکه‌های پوستی و قوام پیدا کردن پوست خواهیم بود.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره