وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

جشن تولد 12 سالگی گوگل (google.com)

جشن تولد 12 سالگی گوگل (google.com)
گوگل بزرگترین موتور جستجوی وب در دنیا که امروز دوازدهمین سالگرد تولد خود را جشن می گیرد لوگوی خود را شبیه به یک کیک کرد که خالق شخصیت کارتونی میکی ماوس آن را طراحی کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، گوگل موتور جستجوی اینترنت و پر بازدیدکننده صفحه وب در دنیا است. این جستجوگر علاوه بر دسته بندی و ارائه آدرسهای صفحات "پهنای جهانی وب" (WWW) تصاویر، اخبار، نقشه ها، کتابهای الکترونیک، سرویس پست الکترونیک و فیلم هم به کاربران خود عرضه می کند.

از صبح امروز، دوشنبه 27 سپتامبر لوگوی این جستجوگر به کیکی تبدیل شد که حرف L آن شبیه به یک شمع است. به این ترتیب گوگل دوازدهمین سالگرد آغاز به کار خود را جشن گرفت.

با نگهداشتن مکان نما بر روی این لوگو کاربر می تواند این نوشته را مشاهده کند: "تولد 12 سالگی گوگل، از طرف وایان تیبو. برای اتصال عزیز VAGA از نیویورک".

VAGA (انجمن گالریها و هنرهای بصری) در نیویورک و صاحب امتیاز تمام حقوق آثار "وایان تیبو" است.

"وایان تیبو"، نقاش معروف آمریکایی است که در 12 نوامبر 1920 متولد شده و شهرت خود را به خاطر نقاشی بر روی شیرینی ها، کیکها، نانها، اسباب بازیها و سرویسهای بهداشتی به دست آورده است.

شهرت وی نه تنها به خاطر نقاشیهایش در داخل کافی شاپها است بلکه وی طراح شخصیتهای معروفی چون "میکی ماوس" است و اکنون وی با طراحی این لوگوی کیک مانند گوگل، جشن تولد بزرگترین موتور جستجوی دنیا را به آن تبریک گفت.

امروزه این جستجوگر از چنان شهرتی برخوردار است که در بسیاری از زبانها واژه "گوگل" به عنوان یک فعل وارد فرهنگ لغات شده است. به طوری که برای مثال فعل "to google" در زبان انگلیسی، فعل "googeln" در زبان آلمانی و فعل "googlare" در زبان ایتالیایی در فرهنگ لغات به معنی "جستجو کردن در روی وب" است.

تاریخچه
به گزارش مهر، لری پیج و سرگی برین دو دانشجوی دانشگاه استانفورد پس از آنکه تئوری توسعه یک موتور جستجو برپایه تجزیه ریاضی روابط میان وب سایتها را ایجاد کردند در 15 سپتامبر 1997 مجوز تاسیس شرکت گوگل را به ثبت رساندند و یکسال بعد یعنی در 27 سپتامبر 1998 رسما فعالیت این جستجوگر را آغاز کردند.

این دو بنیانگذار برای این موتور خود به دنبال اسمی می گشتند که بتواند توانایی این جستجوگر را در سازماندهی تعداد نامحدود اطلاعات موجود در روی وب به خوبی نشان دهد. به همین دلیل تصمیم گرفتند از واژه موجود "گوگول" (Googol) استفاده کنند.
 
این واژه را نوه ادوارد کاسنر ریاضیدان آمریکایی در سال 1938 برای شرح عدد 1 که در مقابل آن تا 100 صفر قرار گیرد اختراع کرده بود که به نظر برین و پیج این واژه می توانست به خوبی بیانگر وسعت و بیکرانگی وب باشد.
از سویی دیگر، این واژه یک بازی با کلمات بود. در حقیقت Google شباهت بسیاری به واژه goggles به معنی عینک داشت و می توانست نشان دهد گوگل قادر است اعماق شبکه را به گونه ای کشف کند که شبیه به "یک نگاه از نزدیک" به آن باشد.

سرورها
گوگل برای نگهداری سرورهای خود از یک پارک محتوی بیش از 450 هزار رایانه "لینوکس" استفاده می کند که وظیفه این رایانه ها پاسخگویی به جستجوها و طبقه بندی وب است. به خاطر این توان محاسباتی نامحدود، گوگل قادر است در میلی ثانیه یک جستجو را از بین میلیونها صفحه وب انجام دهد.
در این سرورها لینکهای صفحات وب برای کشف صفحات جدید و وارد کردن این صفحات به پایگاه داده های گوگل هر روز مورد ارزیابی قرار می گیرند.
گوگلی که 12 سال قبل و در نخستین سالهای اختراع وب پا به عرصه وجود گذاشت امروز به سایتی تبدیل شده است که توانسته نه تنها مفهوم اینترنت بلکه مفهوم ارتباطات اجتماعی، تحقیق و مطالعه را هم تغییر دهد.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره