وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

معرفی برترین دانشگاه های فرانسه در رشته هنر

معرفی برترین دانشگاه های فرانسه در رشته هنر

معرفی برترین دانشگاه های فرانسه در رشته هنر

 

هنرهای زیبا یا هنرهای خلاق معمولاً نماد خود فرانسه هستند، در واقع، رشتة هنرهای زیبا از حمایت قوی دولت فرانسه برخوردار است، زیرا سنت های آن در هنرهای زیبا عمیق و متنوع است.

 

نقاشی، مجسمه‌سازی، رقص، معماری، موسیقی، سینما و عکاسی از زیرشاخه‌های هنرهای زیبا هستند که دانشجویان بین‌المللی در حین تحصیل در دانشگاه‌های فرانسه در آن‌ها موفق شده‌اند.

 

اگر از علاقمندان به کشور فرانسه هستید و یا در حال حاضر در کلاس آموزش زبان فرانسه شرکت می کنید، این مقاله حتما برای آینده ی شما مفید است و در اینجا تعدادی از برترین دانشگاه های فرانسه برای هنرهای زیبا با شما صحبت می کنیم.

 

دانشگاه های فرانسه رشته هنر ، French universities in the field of art

 

1. دانشگاه هنر بوردو L’Université de Bordeaux

دانشگاه بوردو  یکی از بزرگترین و قدیمی ترین دانشگاه های اروپاست. این دانشگاه در سال 1441 تاسیس شد. در ابتدا از چهار دانشکده تشکیل شده بود: هنر، پزشکی، حقوق و الهیات.

 

در سال 2014 سه دانشگاه بوردو 1، 2 و 4 باهم ادغام شدند. اما بوردو3، میشل مونتین ( هنرهای لیبرال، علوم انسانی، زبان ها، تاریخ) تصمیم گرفت که به صورت مستقل فعالیت کند.

 

دانشگاه بوردو 245 رشته لیسانس و 125 رشته فوق لیسانس را ارائه می دهد. تقریبا 12 درصد از دانشجویان دانشگاه بوردو بین المللی هستند.

 

این دانشگاه طیف گسترده ای از برنامه های تحصیلی بین المللی را  به زبان انگلیسی یا زبان های دیگر مانند اسپانیایی ارائه می دهد. دانشگاه بوردو فرانسه حدود 5600 کارمند دارد که تقریبا 4000 نفر از آنها کارکنان علمی و پژوهشی هستند.

 

این دانشگاه حدود 2000 دانشجوی دکترا دارد. در سال 2011 به علت کیفیت پژوهش های صورت گرفته در تمامی سطوح علوم و تکنولوژی موفق به کسب جایزه “Initiative of Excellence” شد.

 

به دلیل این جایزه مبلغ 700 میلیون یورو برای حمایت از رشد و توسعه تحقیقات به دانشگاه بوردو اعطاء گردید.رشته‌های مختلف تحصیلی در این دانشگاه در چهار کالج اصلی و سه مؤسسه ارائه می شود.

 

اگر شرایط کار و زندگی شما اجازه شرکت در کلاس های آنلاین و آفلاین زبان فرانسه را به شما نمی دهد، می توانید با دوره آفلاین آموزشگاه گیشه در هر زمان و مکان ممکن پروسه ی آموزش خود را پیگیری کنید.

 

دوره آموزش زبان فرانسه گیشه با کیفیتی بی نظیر و با پشتیبانی آنلاین به مدت چهار ماه بهترین انتخاب برای شماست. کافی است به سایت زبان فرانسه گیشه (guichet.ir) مراجعه کنید.

 

2. دانشگاه مون پلیه   universite de Montpellier

دانشگاه مونپلیه که در سال ۱۲۸۹ تأسیس شد، یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های جهان و ششمین دانشگاه بزرگ فرانسه است.

 

این دانشگاه بیش از ۵۰۰۰۰ دانشجو و حدود ۱۹۰۰ کارمند دارد. دانشگاه مون پلیهیک دانشگاه چند رشته‌ای با هشت دانشکده و تمرکز ویژه ‌بر علوم و تحقیقات فناوری است.

 

این دانشگاه که در جنوب فرانسه واقع شده ، از سال ۱۲۸۹ میلادی تا سال ۱۹۷۰ میلادی با عنوان دانشگاه مونپلیه فعالیت می‌کرد. پس از آن به سه دانشگاه تقسیم شد.

 

مونپلیه ۳ یا دانشگاه پل والری Université Paul Valéry بیشتر در زمینه زبان و ادبیات و علوم انسانی و هنر فعال ‌است. دانشگاه پل والری اکنون به عنوان واحدی مستقل فعالیت می کند.

 

در این دانشگاه به دانشجویان بین المللی بورسیه تحصیلی و کمک هزینه اعطا می شود.

 

3. دانشگاه اکسی مارسیAix-Marseille University

یکی از بزرگترین دانشگاه های فرانسه است. این دانشگاه دولتی تحقیقاتی در منطقة پروانس قرار دارد. این دانشگاه در سال 2012 با ادغام دانشگاه پروانس، دانشگاه مدیترانه و دانشگاه پل سزان به شکل فعلی خود درآمد.

 

هم اکنون در حدود 80 هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. بودجه دانشگاه اکسی مارسی بیش از 750 میلیون یورو در سال است.

 

شواهد قطعی از آغاز به کار این دانشگاه، مربوط به قرن چهاردهم است.

 

این دانشگاه در طی قرن 16 و 17 گسترش یافت. در سال 1763 دانشگاه رویال دو بوربن رسماً به عنوان دانشکده هنر به دانشگاه پروانس متصل شد. اضافه شدن این کالج دامنه رشته های این دانشگاه را به طرز چشمگیری گسترش داد.

 

به دلیل درخشش مراکز تحقیقاتی و تنوع گسترده مدارک دانشگاهی و ملی، که برخی از آنها در فرانسه منحصر به فرد هستند، این دانشکده از شهرت بین المللی قوی برخوردار است.

 

گروه هنر در دانشکده هنر، ادبیات، زبان و علوم انسانی شامل 5 بخش است: هنرهای پلاستیک و علوم هنر، موسیقی و علوم موسیقی، سینما و سمعی و بصری، تئاتر، و آخرین بخش میانجیگری فرهنگی است.

 

این بخش آموزش های آکادمیک را برای هر پنج بخش، از مجوز تا دکترا، و همچنین آموزش هنرهای پلاستیکی و موسیقی، که با هدف آموزش مسابقات برگزار می شود، ارائه می دهد.

 

(برای تقویت زبان فرانسه خود می توانید بهترین گزینه ها را در زمینه ی کتاب آموزش زبان فرانسه و همچنین کتاب داستان فرانسوی در سایت آموزش زبان فرانسه گیشه guichet.ir تهیه بفرمایید.

 

4. دانشگاه لیون

دانشگاه لیون در سال 1896تاسیس شد و امروزه دوازده زیر مجموعه دارد که از این میان می توان به مدرسه عالی نرمالة لیون، دانشگاه لیون 1، دانشگاه لیون ۲، و دانشگاه لیون 3 اشاره کرد.

 

دانشگاه لیون 2 درحال‌حاضر، با میزبانی از تقریباً ۳۰‌هزار نفر دانشجو در دو پردیس خود یکی از دانشگاه‌های معتبر برای تحصیل در لیون است. این دانشگاه بیشتر در زمینه‌های هنر و علوم انسانی و علوم اجتماعی فعال است و شش دانشکده و شش مؤسسه دارد.

 

برخی از رشته‌های دانشگاه لیون ۲ بدین‌شرح‌اند: مردم‌شناسی، جامعه‌شناسی، علوم سیاسی، علوم ریاضی و کامپیوتر در علوم انسانی و اجتماعی، حقوق، مطالعات انگلیسی، عربی، آلمانی و اسپانیایی، موسیقی، هنرهای نمایشی، سینما، علوم رسانه، ادبیات کلاسیک و مدرن، نوشتن خلاق، مدیریت، اقتصاد، بانکد‌اری، امورمالی، جغرافیا، تاریخ، باستان‌شناسی، گردشگری، علوم ارتباطات، علوم کامپیوتر و آمار، روزنامه‌نگاری، آموزش و روان‌شناسی.

 

5. دانشگاه بورگاندی (دیژون )   Université de Bourgogne, uB

دانشگاه بورگوندی  که پیش از این با نام دانشگاه دیژون Université de Dijon شناخته می شد یک دانشگاه دولتی واقع در دیژون، فرانسه است.

 

دانشگاه بورگوندی در محوطه ای بزرگ (بیش از 150 هکتار) در قسمت غربی دیژون به نام پردیس مونت موزارد واقع شده است.

 

دانشکده های علوم انسانی و علوم در پردیس اصلی و دانشکده های IUT (مؤسسه فناوری)، حقوق، پزشکی و ادبیات در ساختمان های جداگانه ای در محوطه این دانشگاه قرار دارند.

 

این دانشگاه با داشتن امکانات خوب، انجمن های دانشجویی متعدد، خدمات مناسب برای دانشجویان معلول، امکانات فراوان برای دانشجویان بین المللی یکی از بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در فرانسه است.

 

تاریخ تاسیس این دانشگاه به 1722 باز می گردد. بین سالهای 1805 و 1809 ، ناپلئون اول امپراتور فرانسه دانشکده های علوم ، هنر و پزشکی را در قلب دیژون تاسیس کرد.

 

طی 20 سال گذشته 5 پردیس جدید در نقاط بورگوندی افتتاح شده که همگی زیر نظر دانشگاه اداره می شوند. در حال حاضر بیش از 35 هزار نفر دانشجو در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.

 

6. دانشگاه لورن

مؤسسه‌ای بین‌المللی است که از ادغام چهار دانشگاه موجود در ناحیه لورن فرانسه ایجاد شده است.

 

دانشگاه لورن فرانسه همچنین دارای حدود ۶۰۰۰۰ دانشجو و ۶۹۰۰ کارمند، ۴۳ دپارتمان آموزشی و ۶۰ مرکز تحقیقاتی است که همین موضوع، آن را به یکی از بزرگترین دانشگاه‌های فرانسه تبدیل کرده است.

 

پردیس‌های این دانشگاه نیز در بخش‌های مختلف ناحیه لورن واقع شده و هرکدام در زمینه خاصی تمرکز دارند. دانشگاه لورن فرانسه به طورکلی به ۲ واحد دانشگاهی تقسیم شده است که یکی در نانسی و دیگری در متس قرار دارد. دانشگاه لورن علاوه بر فرانسه در کل جهان از اعتبار زیادی برخوردار است.

 

دانشگاه لورن شامل هشت کالج یا گروه آموزشی است  که هنر، ادبیات و زبان علوم انسانی و اجتماعی از جمله این گروه ها می باشد. بیشتر رشته های این دانشگاه به زبان فرانسه تدریس می شود. با این حال در مقطع کارشناسی و دکترا بعضی رشته ها را می توان به زبان انگلیسی نیز یافت.

 

7. دانشگاه سوربن

دانشگاه سوربن بزرگترین و معروفترین دانشگاه فرانسه در حوزة هنر و ادبیات و علوم انسانی و یکی از دانشگاه های سرشناس جهان است .

 

در دانشکده هنر و علوم انسانی این دانشگاه ، رشته هایی مثل ادبیات کلاسیک و مدرن ، تاریخ هنر و موسیقی شناسی ارائه می شوند . این دانشگاه برای کسانی که به تحصیل در رشته تاریخ و هنر و موسیقی شناسی علاقه مندند مناسب است البته به شرطی که به زبان فرانسه تسلط کافی داشته باشند.

 

این دانشگاه به‌روزترین منابع را برای شکل‌دهی آینده دانشجویان  به سوی موفقیتی مطمئن و مادام‌العمر دارد. به عنوان یک مؤسسه چند منظوره در محور پاریس، آرزو دارد مشکلات علمی قرن بیست و یکم را با حمایت از تنوع، خلاقیت، نوآوری و فضای باز جهانی حل کند.

 

موسسه سوربن یک دانشگاه اروپایی و بین المللی است که انگیزه آن چالش های اجتماعی است و به رشد دانش در مقیاس جهانی کمک می کند.

 

دانشکده هنر و علوم انسانی دانشگاه سوربن برخی از جامع ترین مدارک تحصیلی را در زمینه هنر، ادبیات، زبان، علوم انسانی و اجتماعی ارائه می دهد و هر سال هزاران دانشجوی بین المللی را جذب می کند.

 

دانشگاه سوربن برای چندین دهه، یکی از رقابتی ترین موسسات فرانسه در زمینه های هنر، زبان، ادبیات، علوم انسانی و علوم اجتماعی بوده است.

 

ادبیات کلاسیک و مدرن، زبان ها، ادبیات و تمدن های خارجی، زبان شناسی، فلسفه، جامعه شناسی، تاریخ، جغرافیا، تاریخ هنر و باستان شناسی و موسیقی شناسی از جمله رشته های تحت پوشش دانشکده هنر و علوم انسانی هستند.

 

8. دانشگاه هنرپاریس

در  کلان شهر پاریس سه نوع مدرسه یه دانشگاه هنر وجود دارد .دانشگاه هنر خصوصی بین المللی، دانشگاه هنر خصوصی فرانسوی ، دانشگاه هنر دولتی فرانسوی.

 

که دو مورد آخر به تسلط خوب متقاضی به زبان فرانسه نیاز دارد . و می توان گفت گونه اول مناسب ترین گزینه برای دانشجویان بین المللی است. بعد از یک آشنایی کلی با دسته بندی دانشگاه های هنر پاریس به این نکته اشاره کنیم که تمامی این دانشگاه ها مدارک معتبر و سطح بالایی ارائه می دهند.

 

دانشکده هنر پاریس که یکی از بهترین دانشکده های دانشگاه هنر پاریس است در تمامی رشته های علمی وهنری و انسانی دستی بر آتش دارد. جزو دانشگاه های خصوصی فرانسه است و از سیستم آموزشی آمریکایی پیروی می کند.و کیفیت آموزشی بسیار بالایی دارد.

 

9. دانشگاه ساکلی فرانسه

دانشگاه ساکلی که در شهر پاریس واقع شده به عنوان یکی از بهترین دانشگاه‌ های دنیا، امکانات و خدمات ویژه‌ای را برای دانشجویان فراهم کرده است.

 

دانشجویان این دانشگاه می‌توانند از کارگاه‌های آموزشی این دانشگاه به صورت رایگان استفاده کنند. کارگاه‌های دانشگاه پاریس ساکلی فرانسه عبارتند از:

 

• موسیقی

• تئاتر

• نویسندگی و دست‌خط

• رقص

• طراحی

• هنر‌های تجسمی ‌و دیجیتال

• هنر‌های آشپزی

• هنر‌های خلاق

 

علاوه بر این موارد این دانشگاه امکانات ورزشی زیادی را در اختیار دانشجویان قرار داده است. دانشجویان می‌توانند با توجه به علاقه خود یکی از رشته‌های بسکتبال، تیراندازی، هندبال، تناسب اندام، فوتبال، تنیس و… را انتخاب کنند.

 

دانشگاه ساکلی فرانسه مجموعه بزرگی را برای اقامت دانشجویان خود فراهم کرده است.

 

10. دانشگاه اکول نرمال سوپر یور پاریس Ecole Normale Supérieure

آزادی فکری، چند رشته ای در ادبیات و علوم چیزی است که واقعاً این موسسه آموزش عالی را مشخص کرده ، طبق خط مشی خود، دانشجویان را برای مشاغل آموزشی و پژوهشی آماده می کند.

 

دانشجویان بین المللی در انتخاب رشته های علوم انسانی و اجتماعی در Ecole Normale Supérieure راحت هستند.

 

دپارتمان هنر یک کرسی برجسته است که بسیاری از فعالیت های تحقیقاتی در زمینه هنری سینماتوگرافی و مطالعات تئاتر، تاریخ هنر و موسیقی شناسی را بر عهده دارد و از ابتدا تا سطح تحقیق، این بخش مجموعه ای جامع از دوره ها و سمینارها را ارائه می دهد.

 

11. مدرسه عالی ملی هنرهای پاریس École des ‎Beaux-Arts de Paris

اکول ده بوزار نام مدرسه عالی ملی هنرهای زیبا یکی از معروف ترین و معتبرترین دانشگاه های هنر در جهان است. این دانشگاه که بخشی از دانشگاه تحقیقاتی PSL است، در دو مکان قرار دارد: سن ژرمن د پرس در پاریس و سن اوون.

 

یک انتشارات و همچنین سایتی برای آموزش و آزمایش های هنری، نمایشگاه ها و حفاظت از مجموعه های باستانی و مدرن است.

 

علاوه بر این، این مدرسه به عنوان یکی از بهترین مدارس هنری در پاریس شناخته می شود و درست در مرکز سن ژرمن-د-پرس برگزار می شود.

 

این آکادمی در قرن هفدهم توسط لویی چهاردهم تأسیس شد و از آن زمان تاکنون خود را به عنوان یکی از معتبرترین مؤسسات هنری جهان تثبیت کرده است.

 

پیروی از برنامه چهار ساله در آکادمی هنرهای زیبا به این معنی است که شما به بالاترین استاندارد برتری هنری و همچنین اوج کلاسیک گرایی خواهید رسید.

 

شما هر یک از هنرهای خواهر دیگر مانند طراحی، نقاشی، مجسمه سازی و معماری را یاد خواهید گرفت، همچنین کلاسیک را به عنوان زیبایی شناسی محدود تجربه خواهید کرد، در حالی که به طور همزمان در رشته خود رشد می کنید.

 

بیست و نه کارگاه زیر نظر استادان هنرمند در دپارتمان تمرینات هنری می باشد. استودیو مکانی برای خلاقیت هنری، آزمایش و تمرین است.

 

همچنین به عنوان یک انجمن برای بحث، تجارت و نقد عمل می کند. در زمان های خاصی از سال، به ویژه در دوره های فارغ التحصیلی یا ارزیابی، به اتاق نمایشگاه تبدیل می شود.

 

12. مدرسه کوند Ecole de Condé

مدرسه کوند مهد هنرهای زیبا است. از آن به عنوان مدرسه طراحی، تصویرسازی، عکاسی ، فیلم انیمیشن و مرمت میراث یاد می شود.

 

این یک موسسه آموزش عالی فنی خصوصی است که دوره هایی را در سطوح 6 و 7 از فهرست ملی گواهینامه های حرفه ای (RNCP) ارائه می دهد.

 

پردیس های Ecole de Condo مکان هایی برای زندگی هستند که در آن هوش جمعی تمرین می شود و روحیه ابتکار تشویق می شود.

 

این دانشگاه دارای بیش از دوازده پردیس پراکنده در اروپا و فرانسه است، اما پردیس پاریس یکی از خیره کننده ترین آنهاست.

 

آموزش طراحی ترکیبی از آزمایش های زیبایی شناسی، جستجو برای کاربردهای جدید و راه های جدید خلق معنا است.

 

دانشجویان در بخش طراحی می توانند چهار لیسانس بیابند: طراحی گرافیک چاپی و دیجیتال، طراحی فضا – معماری داخلی، طراحی محصول – اشیاء، و طراحی مد – سبک.

 

یکی دیگر از بخش های جالب این کالج، بخش تصویرسازی و انیمیشن Formation Illustration & Animation است. از مقطع کارشناسی تا کارشناسی ارشد، این بخش بخش های تصویرسازی-کمیک، انیمیشن- طراحی حرکت و انیمیشن بازی های ویدیویی را گرد هم می آورد.

 

از نکات ویژه نیز آموزش عکاسی و تصاویر متحرک است که بیش از سه سال طول می کشد. لیسانس عکاسی متحرک به شما امکان می دهد در مقطع کارشناسی ارشد در جهت هنری در طراحی گرافیک UX/UI تحصیل کنید، مرحله دیگری که به شما آموزش طراحی پروژه های ارتباط بصری پیچیده را می دهد.

 

13. بیوکس آرت د پاریس Beaux-Arts de Paris

موسسه عمومی زیر نظر وزارت فرهنگ فرانسه است. این مؤسسه واقع در سن ژرمن دو پره، دارای استودیوهای متعدد، سه سالن آمفی تئاتر، یک کتابخانه هنر معاصر، و دو مکان نمایشگاهی – کاخ هنرهای زیبا از جمله این موارد هستند.

 

امکانات مجسمه‌سازی، موزاییک، مدل‌سازی، قالب‌سازی، ریخته‌گری، تکنیک‌های مواد کامپوزیتی، و سرامیک همگی در مکان دوم بیوکس در سنت اوئن به نمایش گذاشته می‌شوند.

 

دانشجویان بین المللی می توانند برنامه تحقیقاتی ARP را که مخفف Art, Research and Practice است انتخاب کنند. هدف این برنامه حمایت از هنرمندان در هنگام ایجاد و اصلاح یک موضوع تحقیقاتی با محوریت عملکرد خلاق آنها است.

 

14. مدرسه جدید، پارسونز پاریس

پارسونز پاریس از معروف ترین دانشگاه های هنر پاریس است که قدمتش به 1921 بر می گردد و عنوان نخستین مدرسه هنری آمریکایی را در پاریس در اختیار دارد.

 

تمامی کورس های تحصیلی این دانشگاه با محوریت نوآوری و کار افرینی ارائه می شوند و از فهرست درسی دانشکده هنری پارسنز تبعیت می کنند.

 

دامنة فعالیت های این دانشکدة سرشناس حوزه هایی مثل طراحی و تصویر سازی ، طراحی لباس طراحی صحنه طراحی استراتژیک و مدیریت و تعدادی رشته های دیگر را پوشش می دهد و یکی از بهترین گزینه های تحصیل در رشته فشن و طراحی لباس برای دانشجویان خارجی است.

 

دانشکده پارسونز پاریس حوزه‌های آکادمیک، هنر، طراحی و تجارت را در مقیاس جهانی نشان می‌دهد. دانشجویان بین المللی در معرض یک آموزش یکپارچه و عملی قرار می گیرند که به همان اندازه جذاب و عملی است که مرزشکنی است.

 

علاوه بر این، جامعه جهانی دانشجویان از برنامه درسی مدرسه طراحی پارسونز در شهر نیویورک بهره می برند و در عین حال خود را در میراث پاریس و فرهنگ تجاری آینده نگر غوطه ور می کنند.

 

برنامه لیسانس هنرهای زیبای پارسونز پاریس به شما امکان می دهد تلاقی هنر، طراحی و فناوری را مطالعه کنید. برنامه درسی سال اول پارسونز پاریس، که یک دوره تحصیلی بین رشته ای یک ساله برای همه برنامه های کارشناسی در پارسونز پاریس است، نقطه شروع BFA شما است.

 

15. دانشگاه نانت Université de Nantes

دانشگاه نانت فرانسه در نانتس، که یک شهر شناخته شده در زمینه فرهنگ، توسعه اقتصادی و کیفیت زندگی است قرار دارد و مشتاقان زیادی را از سراسر دنیا برای تحصیل دارد.

 

برنامه های دانشگاه نانت شامل فعالیت های  فوق العاده فرهنگی متعددی  مثل: (ورزش، تئاتر، رقص، سینما و غیره) می باشد. رویه پذیرش تحصیلی فرانسه در این دانشگاه دوگانه است، درخواست از طریق بررسی علمی و اداری ادامه می یابد.

 

هر درخواست ابتدا توسط دو کارشناس با استفاده از بالاترین استانداردهای بین المللی مورد ارزیابی قرار می گیرد. یک عضو از هیئت مشاوره علمی کفایت این درخواست را با سیاست موسسه ارزیابی می کند.

 

بهترین شهرها برای تحصیل هنر و طراحی در فرانسه بر اساس تعداد دانشگاه ها و رتبه آنها عبارتند از بوردو، اورسی، مارسی و مونپلیه.

 

در پایان در صورتی که در زمینه ی آموزش زبان فرانسه نیاز به مشورت دارید، می توانید با کارشناسان گیشه guichet.ir در ارتباط باشید. شماره تماس:

02128424132