وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش نوین فروش مواد مخدر از خودپرداز !

روش نوین فروش مواد مخدر از خودپرداز !
به تازگی در یكی از كوچه‌های منتهی به بازار حضرتی تهران، معتادان و فروشندگان مواد مخدر از طریق ایجاد درهای پنهان یا جانمایی شیارهای مخفی در بدنه در خانه‌ها اقدام به خرید و فروش مخفی مواد مخدر می‌كنند.

به گزارش جوان مدتی پیش خبری در چند سایت اینترنتی منتشر شد مبنی بر اینكه در یكی از محلات تهران فروشندگان مواد مخدر شیوه جدیدی برای خرید و فروش مواد مخدر در دستور كار خود قرار داده‌اند كه در اصطلاح به آن خود‌پرداز «مواد مخدر» می‌گویند.

در این مكان معتادین در صف‌های طولانی چند نفره برای خرید مواد، با فردی كه پشت در است، مشغول چانه زنی می‌شوند و روزها پاتوق مردان معتاد و كارگران افغانی و شب‌ها افراد دیگر و حتی زنان خیابانی است.

نشانی این است: كوچه غریبان، گذر الماس !
اما افراد معتاد و فروشندگان مواد مخدر برای شناسایی مكان تجمع و توزیع مواد از عناوین فرعی و مستعاربرای كوچه‌ها استفاده می‌كنند، «كوچه غریبان، گذر الماس»عنوانی است كه این افراد در مكالمات و دیالوگ‌های روزمره از آن استفاد می‌كنند، این در حالی است كه «كوچه حسن‌زاده دستجردی، گذر حاج زمان» نام اصلی این محله است.

هیچ كس جرأت رفتن به این مكان را ندارد
زمانی كه خبرنگار روزنامه قصد بازدید از این منطقه را دارد، تعدادی از كسبه و مغازه‌داران بازار حضرتی ضمن اعلام این مطالب كه« كسی جرأت رفتن به این مكان را ندارد، به شما نمی‌خورد كه این كاره باشی‌، این مكان خطرناكه و برو دنبال كارت»، به هر نحو به دنبال منصرف كردن خبرنگار«جوان» از رفتن به این محل هستند.

اما خبرنگار«جوان»، برای پیگیری وضعیت این خانه‌ها و به دست آوردن اطلاعات بیشتر در رابطه با نحوه زندگی در این محل به ناچار مجبور به برقراری ارتباط با یكی از افراد معتاد در این محل می‌شود و با پرداخت مبلغی در ازای دریافت اطلاعات بیشتر، تلفن همراه خود را در اختیار این فرد قرارمی دهد تا از در‌ها و خودپردازهای مواد مخدر عكسبرداری كند.

فرد معتاد بعد از چند دقیقه با گرفتن 4 عكس از این محل ( عكس درج شده در گزارش )بازگشته و در پاسخ به سؤال خبرنگار«جوان» مبنی بر چگونگی توزیع مواد مخدردر گذر الماس می‌گوید: خرید و فروش مواد مخدر دراین منطقه آنقدر زیاد شده كه نیازی نیست خودت را برای تهیه آن به زحمت بیندازی، از هر نقطه تهران كه اراده كنی می‌شود هر نوع موادی را ظرف 5 دقیقه در این مكان تهیه كرد!

*خود پرداز مواد مخدر

گروه گروه از راه می‌رسند
اما حاج رضا صرافی یكی از كسبه قدیمی بازارحضرتی با اشاره به حضورتدریجی افراد معتاد در ساعات بعد از ظهر می‌گوید: افراد معتاد برا ی اینكه شناسایی نشوند به صورت تك نفره و در فواصل زمانی معینی برای خرید از خود‌پرداز موادمخدر اقدام می‌كنند.

این كاسب قدیمی ادامه می‌دهد: در ماه‌های گذشته شب‌ها از ساعت 21 به علت تاریكی هوا و نبود روشنایی این منطقه به محلی برای تجمع و تردد زنان خیابانی تبدیل می‌شود و روزانه 20 تا 30 نفر از افراد معتاد به این محل مراجعه می‌كنند.

شاید باور این موضوع كه درمناطقی از تهران معتادان به راحتی از پشت در‌های بسته اقدام به خرید و فروش مواد مخدر می‌كنند كمی سخت باشد و این در حالی است كه دیگر نمی‌توان محل تجمع افراد معتاد را در مكان‌های خاص و به ویژه خرابه‌های سطح شهر دانست.

اگر سیاست‌های مقابله و مبارزه با فروشندگان مواد مخدر به منوال كنونی ادامه یابد، شاید تا چند وقت آینده مشاهده خودپردازهای مواد مخدر در كنار خیابان‌های اصلی شهر هم اتفاق نادر یا تعجب برانگیزی نباشد!

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره