وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

نامه تکان دهنده یک دختر به یک روحانی !

نامه تکان دهنده یک دختر به یک روحانی !
به گزارش شیعه آنلاین به نقل از دریا نیوز، حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ مجتبی روحانی امام جمعه بابل در سلسله مباحث خود در هر هفته ،در خصوص عفت و حجاب در جامعه گفت: من بسیار متاسف و متاثرم که دختری برایم نامه نوشته و تلفن زده و اشک می ریزد که پدر و مادرم مرا وادار می کنند که باید برای خود دوست پسر پیدا کنم و پدرو مادرم مرا وادار می کنند که تن به روابط نامشروع با افراد دیگر بدهم .
 
عفت در این فضا اجازه نمی دهد که اشاره کنم اما آمارها نشان می دهد که به تدریج این حریم در جامعه ما شکسته می شود و چقدر ضروری است که پدر و مادران این حریم را در خانواده نگه بدارند. وقتی حضرت مریم (س) فرزند خود را آورد بنی اسرائیل تصور می کنند که او دچار آلودگی شد و بدون شوهر چگونه آن نوزاد را به دنیا آورده است و نمی دانند که آن فرزند روح ا… و کلمه ا… است و خدای متعال این فرزند را بدون پدر از او به دنیا آورده است و او منتصب به اراده ی الهی است و به مریم مقدس(س) می گویند ای دختر عمران نه مادرت زن آلوده ای بود و نه پدرت و جای تعجب است که دختر آن پدر این گونه از آب در آمده است و معنی این جمله این است که پدر و مادر ن نقش بسیار موثری در ایجاد این صفت در دختر و پسر خود دارند و امروزه دختران و پسران ما سخت به این عفت نیازمندند و دوای درمان و ناکامی و محرمیت های آن ها نیز همین امر است.

حجت الاسلام روحانی یادگار نماینده فقید ولی فقیه در مازندران با اظهار تاسف شدید از وضع موجود در خصوص روابط آزاد جنسی خاطرنشان کرد: من متاثرم که بعضی از افراد برای خود توجیح می آورند و اتفاقا قرآن نیز آیاتی برای توجیح شان آورده است. برخی توجیح شان این است که چون این جوان نتوانسته ازدواج بکند بنابراین سر از بی عفتی در آورده است.

آن دختر و پسری که احیانا شرایط اقتصادی و اجتماعی و فرهنگ غلط او را از ازدواج محروم کرده است بهانه نیاورد که چون من ازدواج نکرده ام پس باید تن به بی عفتی بدهم بر خلاف این مسئله قرآن می فرماید: این افراد باید عفت بورزند تا خدای متعال در سایه ی این عفت و حیا زمینه ی مناسبی را برای او فراهم کنند.

وقتی مریم مقدس (س) فرزند خود را نزد بنی اسرائیل آورد حیا در او به گونه ای نهادینه شده بود که گفت: ای کاش من قبل از این مرده بودم و ای کاش وجود نداشتم که بیایم در میان این مردم و آن ها تهمت بی عفتی به من بزنند. عفت برای آن ها راهی است برای کمال و خدای متعال در آن آیه ی مبارکه می فرماید: آیا می دانید که چرا مریم بانویی برجسته است و چرا خدای متعال او را بر زنان دیگر برتری داد؟ علتش عفاف است و این عفاف زمینه ی کمال و عزمت را برای او فراهم کرد و ما نباید این عفت ها را دست کم بگیریم.

خطیب نماز جمعه در ادامه سخنان خود به حدیث نورانی از امام باقر (ع) اشاره کرد و گفت: آن حضرت فرمودند که در میان عبادت های شما هیچ عبادتی مانند عفت نیست و آن هنگامی شهوت در انسان غلیان می کند اما ایمان در حیات او آنچنان سایه افکنده است که اجازه ی تعدی به او نمی دهد و محکم و قدرتمندانه خود را نگه می دارد و نگاه خود را حفظ می کند این انسان عبادتی را انجام داده است که کمتر عبادتی به آن می رسد. و آن انسانی که دامن خود را از آلودگی نگه بدارد عبادتی انجام داده است که بالاتر از آن عبادتی انجام نشده است.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره