وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش های طبیعی برای از بین بردن بوی بد دهان

روش های طبیعی برای از بین بردن بوی بد دهان
برخی از بیماری ها، داروها، و بعضی از مواد خوراکی ممکن است باعث ایجاد بوی بد دهان شوند، بوی بدی که ممکن است در نتیجۀ تکثیر باکتریایی نیز ایجاد ‌شود. ایران ناز، در اولین مرحله باید علت ایجاد این بوی بد را تشخیص دهید و سپس برای درمان مؤثر آن اقدام کنید. چندین راه حل طبیعی برای از بین بردن بوی بد دهان به شما پیشنهاد میکنیم، این راه حل ها ارزش امتحان کردن را دارند.

چطور به روشی طبیعی می‌توان با بوی بد دهان مبارزه کرد؟
علت بوی بد دهان چیست؟
هزاران باکتری که در دهان ما تکثیر می‌شوند، ضایعاتی تولید می‌کنند که می‌توانند عامل ایجاد بوی ناخوشایند (بوهای گوگردی) باشند و در تشکیل پلاک دندانی نقش داشته باشند.

با این حال برخی خوراکی ها (پیاز، سیر، برخی پنیرها و…) نیز بیشتر از بقیه ممکن است بوی بد دهان را با خود به همراه داشته باشند، اما این نوع بوی بد عموماً موقتی و گذراست. دخانیات، الکل، و مصرف بیش از حد قهوه نیز می‌توانند از عوامل تولید کنندۀ بوی بد دهان باشند، البته این بوی بد مدت بیشتری باقی می‌ماند.

عدم رعایت بهداشت دهان و دندان، عفونت های لثه، آبسه های دندانی، عفونت سینوس ها، برخی بیماری ها، برخی داروها (ضد افسردگی ها، آنتی هیستامین ها، خواب آورها، داروهای فشار خون بالا و…)، و به طور کلی تمام چیزهایی که می‌توانند دهان را خشک کنند، نیز گاهی اوقات ممکن است عامل ایجاد بوی بد دهان باشند. در واقع، باکتری هایی که عامل تولید بوی بد دهان هستند، در محیط های خشک بهتر و راحت تر رشد می‌کنند.

چطور به روشی طبیعی می‌توان با بوی بد دهان مبارزه کرد؟
در مواردی که بوی بد دهان کم یا متوسط است، یا علت ایجاد آن شناخته نشده، راه حل های طبیعی بسیاری وجود دارند که می‌توانند برای خوشبوتر کردن دهان، مورد امتحان قرار گیرند. واضح است که بهداشت دهان و دندان باید به دقت رعایت شود (مسواک زدن بعد از هر وعدۀ غذایی، استفاده از نخ دندان، مراجعۀ منظم سالانه به دندانپزشک و…).

به میزان کافی و بطور منظم، در تمام طول روز، آب بنوشید.
به این ترتیب، شما با خشک شدن دهان تان مبارزه کرده اید و بخش عمده ای از باکتری های دهانی را که عامل ایجاد بوی ناخوشایند هستند، از بین برده اید. میزان ترشح بزاق تان طی روز را افزایش دهید. مثلاً خوردن یک عدد پرتقال، که حاوی اسید سیتریک است، تولید بزاق را تحریک کرده و باعث از بین رفتن باکتری ها می‌شود.

به این ترتیب دهان تان خوشبو خواهد شد.
ضمناً شما می‌توانید آدامس هم بجوید، اما حواستان باشد که آدامس های تان قند نداشته باشند، زیرا قند خودش یکی از عواملی است که باعث تکثیر باکتری ها می‌شود. از گیاهان و خوراکی هایی که خاصیت آنتی بیوتیکی، ضد بو و ضد عفونی کنندگی طبیعی دارند، استفاده کنید. برای مثال جعفری تازه بخورید. (جعفری ِ سرشار از کلروفیل، یک آنتی باکتری قوی است)

میخک، چوب دارچین، دانۀ رازیانه، رازیانه، و بادیان رومی بجوید.
از عصاره های طبیعی به عنوان دهان شویه کمک بگیرید، آنها را غرغره کنید (گرم)، یا یک قطره از آنها را روی مسواک تان بریزید و به دندان ها یا زبان تان بمالید، از عصاره این گیاهان می‌توانید بهره ببرید: نعنا، لیمو، اکلیل کوهی، درخت چای، میخک، اسطوخودوس، و آویشن.
از یک زبان شویه استفاده کنید.
اگر زبان شویه ندارید، مسواک تان را روی زبان تان بکشید و یا به کمک یک قاشق کوچک یا حتی یک مسواک کوچک، زبان تان را تمیز کنید (ضمناً از آن برای پاک کردن کام و قسمت داخلی گونه های تان نیز بهره ببرید).

ضد عفونی کنید!
خمیردندانی حاوی عصارۀ درخت چای (با غلظتی کمتر از 0,2%) انتخاب کنید، مسواک تان را با کمی آب اکسیژنه (سپس قبل از استفاده، آن را خوب آبکشی نمایید) تمیز کنید، و هر 3-2 ماه یک بار، آن را عوض کنید.
به طور کلی، به فرآورده های تجاری اطمینان نکنید، و سعی کنید بیشتر از دندان پزشک تان یا داروساز مشورت بگیرید.

هیچ کدام از وعده های غذایی را حذف نکنید.
هر چه در طول روز بیشتر ناشتا بمانید، دهان تان بیشتر خشک می‌شود و باکتری ها بیشتر می‌توانند تکثیر شوند (حالتی شبیه به بوی بد دهان هنگام بیدار شدن از خواب شبانه ایجاد می‌شود).

از دنبال کردن رژیم های کم کالری نیز اجتناب کنید زیرا این رژیم ها نیز به واسطۀ استونی که توسط بدن تولید می‌شود، بد بو شدن دهان را با خود به همراه دارند.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره