وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

آموزش چند اسکراب خانگی برای داشتن لب هایی زیبا

آموزش چند اسکراب خانگی برای داشتن لب هایی زیبا

آموزش چند اسکراب خانگی برای داشتن لب هایی زیبا

 

تا به امروز همیشه درباره تمیزی صورت و پوست آن مطالبی خوانده ایم.اسکراب خانگی مخصوص پوست درست کرده ایم اما کم پیش آمده که به سلامت لب ها توجهی داشته باشیم.

 

به گزارش ایران ناز به طور کلی لب به خاطر نازک بودن لایه اپیدرم بیشتر مستعد آسیب بوده و به خاطر نقشی که در غذا خوردن و صحبت کردن دارند در صورت آسیب دیدن مدت زمان بیشتری طول می کشد تا بهبود یابد. به همین خاطر همواره باید در مراقبت و مرطوب نگه داشتن آن کوشا باشید.

 

به همین خاطر ما امروز قصد داریم در این مطلب به شما چند اسکراب مخصوص لب آموزش دهیم تا خودتان درست کنید بی آنکه هزینه زیادی صرف آن کنید.

 

آموزش چند اسکراب خانگی برای داشتن لب هایی زیبا

 

*آشنایی با طرز تهیه اسکراب لب

بهتر است بدانید که اسکراب لب در واقع می تواند لایه های مرده لب را از سطح لب جدا کند و ظاهری زیباتر به لب ها ببخشد. در واقع لب ها نقش حایز اهمیتی در زیبایی چهره دارند گاهی اوقات ممکن است از گران ترین رژ لب های موجود در بازار استفاده نمایید.

 

اما بازهم لب هایتان پوسته پوسته شوند که در این مواقع توصیه می شود به سراغ اسکراب های لب بروید و آن را از فروشگاه ها تهیه نمایید و یا حتی خودتان اقدام به ساخت آن نمایید.

 

توجه داشته باشید که پوست لب نیز مانند پوست بد نیاز به رسیدگی و مراقبت دارد. یکی از این روش های مراقبت انجام لایه برداری که معمولا به وسیله اسکراب لب انجام خواهد شد. این اسکراب سلول های مرده پوست را از روی لب جدا کرده و در نهایت لبی شاداب و زیبا به شما هدیه خواهد داد.

 

البته یک نکنه در انتخاب نوع اسکراب وجود دارد که آن را از انواع مخصوص پوست صورت و بدن جدا خواهد کرد. آن هم این است که پوست لب بسیار حساس بوده و به همین خاطر در تهیه اسکراب مناسب آن بایستی از فرمولاسیونی استفاده کنید که بسیار ملایم باشد.

 

معمولا ماسک های اسکراب لب از دو جزأ ماسک و ماده تقویت کننده تشکیل شده اند که این ماده تقویت کننده باعث می شود تا پایه پوست مرطوب شده و ماسک مورد استفاده لب ها را نرم تر کند. به طور کلی وجود این دو بخش کنار یکدیگر موجب رطوبت دهی و نرم کنندگی پوست خواهند شد.

 

با وجود اینکه در حال حاضر انواع مختلغی از محصولات اسکراب لب شیمیایی در بازار وجود دارند اما برخی از افراد ترجیخ می دهند تا برای حفظ سلامت از محصولات خانگی استفاده نمایند. به همین خاطر در ادامه به بیان طرز تهیه اسکراب های لب به صورت کامل پرداخته ایم:

 

*در ادامه انواع مختلف اسکراب لب را به شما معرفی میکنیم.با ما همراه باشید.

1-روش تهیه اسکراب لب با روغن نارگیل، شکر قهوه ای و عسل:

در واع روغن نارگیل دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدان و اسید های چرب است که پوست را تغذیه خواهد کرد. شکر قهوه ای نیز مانند یک لایه بردار طبیعی عمل کرده باعث رفع پوست های مرده و خشکی پوست خواهد شد. در پایان عسل نیز ترکیبی ایده آل و پر خواص برای پوست از جمله پوست لب خواهد بود.

 

-مواد مورد نیاز:

یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل

دو قاشق غذاخوری شکر قهوه ای

یک قاشق غذاخوری عسل

نصف قاشق غذاخوری آب ولرم

 

-روش ساخت:

طرز تهیه این اسکراب لب بدین صورت است که در ابتدا یک کاسه بردارید و عسل و روفن نارگیل را به خوبی ترکیب نمایید. سپس شکر قهوه ای و آب ولرم را نیز بدان بیافزایید و به خوبی هم بزنید تا یک ترکیب یک دست آماده شود.

 

الان  می توانید مخلوط ایجاد شده را به مدت ۲ الی ۳ دقیقه روی لب ها با حرکات دورانی بمالید و پس از این مدت لب هایتان را با آب ولرم شستشو دهید.

 

2-اسکراب لب با روغن نعناع، روغن زیتون و شکر:

توجه داشته باشید که شکر به عنوان یک لایه بردار طبیعی در مراقبت از لب عمل می کند و روغن نعناع و روغن زیتون نیز به تحریک جریان خون در لب ها کمک شایانی خواهد کرد. این اسکراب لب خانگی برای پوست لب بسیار آرام بخش است و به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی عمل می کند.

 

-مواد مورد نیاز:

دو قاشق غذاخوری شکر

هشت تا ده قطره روغن نعناع

دو قاشق غذاخوری روغن زیتون

 

-روش ساخت:

در ابتدا درون کاسه ای شکر را با روغن زیتون ترکیب نمایید و روغن نعناع را نیز به آن اضافه کرده و به خوبی هم بزنید. پس از اینکه یک ترکیب یک دست آماده شد می توانید آن را به مدت چندین دقیقه به صورت دورانی روی لب های خود بمالید و سپس با آب ولرم بشویید.

 

3-اسکراب لب با شکر قهوه ای، عسل و روغن اسطوخودوس:

این اسکراب نیز یکی از بهترین اسکراب های لب خانگی خانگی شناخته می شود. در واقع عسل خام قابلیت سبک کردن لب ها را دارد و شما را از شر لب های ترک خورده رها می کند و در نهایت باعث روشنی بیشتر آن ها خواهد شد. همچنین روغن اسطوخودوس نی لب ها را به صورت عمیق تغذیه می کند و برای جلوگیری از آفتاب سوختگی لب ها یک انتخاب ایده آل خواهد بود.

 

-مواد مورد نیاز:

یک قاشق غذاخوری شکر قهوه ای

یک قاشق غذاخوری عسل خام

پنج الی شش قطره روغن اسطوخودوس

 

-روش ساخت:

در طرز تهیه اسکراب لب بایستی در ابتدا شکر قهوه ای و عسل را با یکدیگر ترکیب نمایید. سپس روغن اسطوخودوس را نیز به ترکیب اضافه کرده و به خوبی هم بزنید. اسکراب به دست امده را به مدت دو الی سه دقیقه به صورت دورانی بر روی لب ها بمالید. پس از این مدت لب ها را با آب ولرم بشویید و از بالم لب استفاده نمایید.

 

آموزش چند اسکراب خانگی برای داشتن لب هایی زیبا

 

4-اسکراب با شکلات، عسل و روغن زیتون:

توجه داشته باشید که شکلات به مرطوب کردن عمیق لب ها کمک می کند و همچنین عصاره وانیل خواص ضدپیری و آنتی اکسیدانی دارد که از آسیب پوست ناشی از رادیکال های آزاد پیشگیری خواهد کرد.

 

-مواد مورد نیاز:

سه چهارم قاشق چایخوری عسل

یک قاشق غذاخوری پودر کاکائو

یک قاشق چایخوری عصاره وانیل

دو قاشق غذاخوری شکر قهوه ای

دو قاشق چایخوری روغن زیتون

 

-روش ساخت:

در ابتدا یک کاسه بردارید و پودر کاکائو، عصاره وانیل، شکر قهوه ای، روغن زیتون و عسل را با یکدیگر به خوبی ترکیب نمایید تا یک ماده یک دست آماده شود. سپس مقدار کمی از آن را روی لب های خود بگذارید و به آرامی ماساژ دهید.

 

توصیه می شود که اسکراب به مدت چندین دقیقه روی لب ها بماند و سپس آن را با استفاده از یک تکه پارچه ی نرم خیس یا آب ولرم از روی لب ها پاک کنید.

 

5-اسکراب لب با دارچین، عسل و روغن زیتون:

توجه داشته باشبد که معمولا دارچین لب ها را نرم می کند و علاوه بر این مانند یک لایه بردار طبیعی عمل کرده و به شما در داشتن لب هایی زیبا کمک خواهد کرد.

 

-مواد مورد نیاز:

نصف قاشق چایخوری پودر دارچین

نصف قاشق غذاخوری روغن زیتون

نصف قاشق غذاخوری عسل خام

 

-روش ساخت:

در طرز تهیه این اسکراب بایستی پودر دارچین، روغن زیتون و عسل را با هم ترکیب کنید. سپس اسکراب به دست آمده را با نوک انگشتان روی لب ها بمالید تا سلول های مرده پوستی از بین بروند. پس از استفاده حتما لب ها را با آب ولرم بشویید و از بالم لب دلخواه استفاده نمایید.

 

 

6-اسکراب لب با پوست پرتقال، روغن بادام و شکر قهوه ای:

همانطور که می دانید پوست پرتقال در رفع تیرگی و بی رنگی لب ها نقش زیادی دارد و در مقابل نیز روغن بادام می تواند لب های خشک و ترک خورده را به خوبی تغذیه و مرطوب نماید. شکر نیز یک لایه بردار طبیعی است که به شما در داشتن لب هایی سالم کمک خواهد کرد.

 

-مواد مورد نیاز:

دو قاشق غذاخوری پودر پوست پرتقال خشک شده

دو الی دوازده قطره روغن بادام

دو قاشق غذاخوری شکر قهوه ای

 

-روش ساخت:

در طرز تهیه این اسکراب لب بایستی پوست پرتقال خشک شده را آسیاب نمایید و سپس آن را درون یک کاسه بریزید. شکر قهوه ای و روغن بادام را به آن اضافه کرده و به خوبی هم بزنید. ترکیب به دست آمده را به مدت ۳۰ ثانیه روی لب ها بمالید و بعد با استفاده از دستمال مرطوب از روی لب ها پاک کنید یا لب هایتان را آب گرم بشویید.

 

7-روش تهیه اسکراب لب با عصاره توت فرنگی و شکر:

بهتر است بدانید که شکر می تواند سلول های پوستی مرده را از بین ببرد و همچنین روغن زیتون نیز قابلیت مرطوب کردن لب ها را دارد و به حفظ رطوبت آن ها کمک شایانی خواهد کرد.

 

-مواد مورد نیاز:

یک الی دو قطره عصاره توت فرنگی

یک قاشق غذاخوری شکر

نصف قاشق چایخوری روغن زیتون فوق بکر

 

دستورالعمل تهیه:

در طرز تهیه اسکراب لب خانگی در ابتدا روغن زیتون و شکر را به خوبی با یکدیگر ترکیب نماییدو سپس عصاره توت فرنگی را به آن بیافزایید و مجددا هم بزنید. حال اسکراب شما آماده است می توانید آن را با انگشتان تمیز روی لب ها بمالید و اجازه دهید تا چندین دقیقه روی پوست باقی بماند. پس از گذشت زمان اسکراب را با دستمال مرطوب یا آب ولرم پاک کنید و در نهایت از بالم لب استفاده نمایید.

 

8-اسکراب لب با کیوی و توت فرنگی:

این اسکراب را می توان یک نوع ارزان و بسیار موثر در رطوبت سازی و تغذیه لب های خشک دانست به گونه ای که کیوی موجود در آن لب های خشک را نرم و لطیف می کند. توت فرنگی نیز حاوی ویتامین ها و مواد معدنی است که برای لب ها بسیار ایده آل خواهد بود.

 

-مواد مورد نیاز:

نصف فنجان پوره توت فرنگی

دو قطره روغن ویتامین E

نصف یک عدد پوره کیوی

شش قاشق غذاخوری شکر

دو قاشق غذاخوری روغن زیتون

 

-روش ساخت:

برای درست کردن این اسکراب بایستی پوره توت فرنگی و کیوی را درون مخلوط کن بریزید تا به خوبی ترکیب شوند. سپس ترکیب آماده شده را داخل کاسه بریزید و کنار بگذارید.

 

در این مرحله شکر و روغن زیتون را درون یک کاسه کوچک ریخته و به خوبی هم بزنید تا یکدست شوند. سپس پوره میوه ها را با مخلوط شکر ترکیب کنید و ب خوبی هم بزنید و در آخر روغن ویتامین E را بیافزایید.

 

حال اسکراب آماده شده را به مدت ۳۰ الی ۴۰ ثانیه به صورت دورانی روی لب ها ماساژ دهید و در پایان لب ها را با آب گرم بشویید.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره