وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

لب‌ها، خشکی و ترک خوردگی آنها

یکی از مشکلات آزاردهنده لب‌ها، خشکی و ترک خوردگی آنهاست. زیرا لب‌ها فاقد غدد چربی بوده و به خشکی محیط خارج بسیار حساس هستند و به آسانی ترک می‌خورند. لب‌های ترک خورده علل متعددی دارد و می‌تواند در هر فصلی اتفاق بیفتد..

هوای زمستانی خشک یا گرمای خورشید در تابستان می‌تواند به همان اندازه خشکی در خانه در ایجاد این مشکل مشارکت کند. کسانی که غالبا لب‌هایشان را لیس می‌زنند ممکن است متوجه شوند که هر چه بیشتر لیس می‌زنند، لب‌هایشان خشک‌تر می‌شود.

برای اینکه لب‌هایتان را مرطوب نگه‌دارید باید از محصولات با پایه وازلین یا موم زنبور عسل یا پماد ساده وازلین استفاده کنید. از محصولات خوش طعم اجتناب کنید زیرا موجب می‌شوند شما دائما در تلاش‌ برای لیسیدن لب‌هایتان باشید.

پیشنهاد می‌شود که از یک پماد ساده استفاده کنید چون پمادهای دارویی معمولا دارای مفتول هستند که پتانسیل ایجاد خشکی را دارند.

برخلاف تصور مردم، پماد لب اعتیادآور نیست. پس از مدتی مصرف پماد، فرد متوجه می‌شود که احساس لطافت ناشی از آن را دوست دارد و تمایل پیدا می‌کند که با به کارگیری مجدد آن، این احساس را تداوم ببخشد. این امر ذاتا نه اعتیاد محسوب می‌شود و نه اینکه استفاده از مقدار زیاد آن چیز مضری است

رعایت نکات زیر می تواند به جلوگیری از ایجاد لبهای ترک خورده کمک کند

۱) رطوبت محیط را افزایش دهید. هوای خانه‌تان را به وسیله یک بخور مرطوب نگه دارید (که می‌توانید از هر داروخانه‌ای خریداری کنید.) اطمینان حاصل کنید که بخور، تمیز است. آن را از دسترس اطفال دور نگه دارید.

۲) لیس نزنید. خشک و مرطوب کردنی که به وسیله لیس زدن اتفاق می‌افتد به سرعت موجب ترک خوردن لب‌ها می‌شود. به جای لیس زدن، از یک پماد لب استفاده کنید.

 

۳) صورت‌تان را بپوشانید، در زمستان، به خصوص در روزهایی که باد زیاد می‌وزد، اطمینان حاصل کنید که یک شال یا کلاه یا یک ماسک، لب‌های شما را پوشانده است.

۴) از پماد لب‌های دارای ضدآفتاب استفاده کنید، چون خورشید می‌تواند سبب ایجاد ترک در لب‌های شما شود یا اینکه آن را بدتر کند. پس از محصولی که حاوی فاکتور ضدآفتاب یا SPF 15 یا بالاتر است، استفاده کنید.


 

پایگاه فرهنگی تفریحی ایران ناز

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره