وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

کرم ضد لک ، افزایش تحریکات پوستی

کرم ضد لک ، افزایش تحریکات پوستی
 
کرمهای روشن کننده حاوی هیدروکینون که به عنوان داروی ضد لک مورد استفاده قرار می‌گیرند، دردراز مدت باعث افزایش تحریکات پوستی می‌شوند.

به گزارش سرویس «بهداشت و درمان» خبرگزاری دانشجویان ایران، دکتر مسعود داوودی متخصص پوست و مو ضمن بیان مطلب فوق افزود: هر اندازه که درصد هیدروکینون موجود در این نوع کرمها بیشتر باشد، شانس ابتلا به تحریکات پوستی افزایش می‌یابد؛ به عنوان مثال هیدروکینون ۱۰ درصد، شدیدا پوست را تحریک کرده و باعث خارش و قرمزی پوست می‌شود.

وی با اشاره به این که تاثیر کرمهای ضد لک در افراد متفاوت است و بستگی به نوع ضایعه دارد، گفت: مصرف این کرمها در بعضی افراد تاثیر گذار بوده و در بعضی دیگر تغییراتی را به وجود نمی‌آورد.

 

دکتر داوودی افزود: افراد برای پیشگیری از افزایش تحریکات پوستی بهتر است سفید کننده های حاوی هیدروکینون ۴ درصد استفاده کنند؛ همچنین جهت از بین بردن و یا کمرنگ کردن ضایعات و لکه های پوستی نیز می توانند از غلظت‌های کمتر از دو درصد استفاده کنند.

این متخصص پوست و مو در پایان خاطرنشان کرد: افراد باید بدانند در صورتی که پس از شش ماه استفاده از این کرمها، بهبودی در وضعیت آنها حاصل نشد؛ مصرف آن را قطع کنند چرا که به عقیده برخی پزشکان ممکن است لک های دائمی در پوست آنها ایجاد شود.