وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

ارزان ترین اقامتگاه های بوم گردی شیراز | 14 اقامتگاه اقتصادی

ارزان ترین اقامتگاه های بوم گردی شیراز | 14 اقامتگاه اقتصادی

ارزان ترین اقامتگاه های بوم گردی شیراز

 

شیراز یکی از مقاصد گردشگری عالی برای مسافران در همه فصل‌های سال است، این شهر تاریخی و سنتی، دارای مکان‌های دیدنی زیادی است که می‌توان در بازدید از آنها به دل تاریخ سفر کرد.

 

وجود اقامتگاه های ارزان بوم گردی در شیراز باعث می‌شوند که هنگام سفر به این شهر و اقامت در یکی از این خانه‌های قدیمی، بیشتر حس و حال یک سفر تاریخی را درک نمایید.

 

با توجه به این که ارزان ترین اقامتگاه های بومگردی شیراز معمولا در مرکز شهر واقع شده‌اند، می‌توان به راحتی به مراکز گردشگری شهر دسترسی داشت و بدون اتلاف وقت و ترافیک، شیراز را یک بار دیگر از نو شناخت.

 

ارزان ترین اقامتگاه های شیراز

 

اقامتگاه سنتی گلستان راز

اقامتگاه سنتی گلستان راز واقع در خیابان لطف علی خان زند است که 300 متر زیربنا دارد. این اقامتگاه دارای معماری و بافتی سنتی و در مقابل مسجد زیباو تاریخی نصیرالملک قرار دارد و خودش هم با در و پنجره‌های چوبی زیبا و شیشه‌های رنگی مانند یک مکان تاریخی و دیدنی است.

 

در این اقامتگاه صبحانه و وای فای رایگان است. اتاق‌های اقامتگاه قبل از ورود میهمان کاملا تمیز می‌شود. سرویس بهداشتی اقامتگاه گلستان راز ایرانی است و حیاط آشپزخانه به صورت مشترک برای تمام واحدها قابل استفاده است. سرویس خواب آن تخت‌خواب بوده و اقامتگاه فاقد پارکینگ اختصاصی است.

 

اقامتگاه آس دِهمورد

اقامتگاه آس دهمورد یک بوم گردی واقع در روستای گردشگری دهمورد با جاذبه‌های طبیعی و تاریخی به همراه 14 اثرملی ثبت شده در میراث فرهنگی است.

 

این اقامتگاه تمامی امکانات رفاهی را در خود جای داده و دارای جاذبه‌های کوچه باغ، آبشار بناب، ده کهنه، مسجد زینبیه، چشمه خونی، پل امام حسین، دریاچه بختگان، عمارت خان، چهار طاقی و… در نزدیکی خود است.

 

اقامتگاه دهمورد دارای پارکینگ غیرمسقف، آشپزخانه مشترک، راهنمای تور برای گردشگران، تهویه مطبوع به صورت اسپلیت، کولر آبی و شومینه هیزمی است.

 

فاصله این اقامتگاه تا شهر شیراز 212 کیلومتر و حدود 3 ساعت رانندگی است. اقامت همراه با صبحانه رایگان است. بعضی از اتاق‌ها دارای حمام، توالت فرنگی و توالت ایرانی مستقل بوده و برخی سرویس بهداشتی اشتراکی دارند.

 

اقامتگاه بوم گردی ماه منیر

اقامتگاه سنتی ماه منیر واقع در خیابان کریمخان زند شیراز، دسترسی آسان به جاذبه‌های گردشگری سنتی و تاریخی شهر را دارد. اقامتگاه سنتی ماه منیر دارای حیاط، رستوران و کافی‌شاپ بوده و استعمال دخانیات ر فضای حیاط و اشتراکی آن مجاز است.

 

سرویس‌های خواب اقامتگاه به صورت تخت‌خواب بوده و رخت‌خواب سنتی نیز در آن وجود دارد. سرویس‌های بهداشتی به صورت فرنگی است و اتاق‌ها سرویس ایرانی ندارند.

 

اقامتگاه بوم گردی ماه منیر در شیراز

 

اقامتگاه بوم گردی قصرالدشتی

اقامتگاه بوم‌گردی قصرالدشتی واقع در خیابان لطفعلی خان زند شیراز است که اتاق‌های متنوعی را در خود جای داده است. سرویس خواب این اقامتگاه به صورت تخت‌خواب است.

 

با توجه به قرار گرفتن اقامتگاه در مرکز شهر، دسترسی بسیار خوبی به اماکن تفریحی و جاذبه‌های گردشگری نظیر بازار وکیل، شاهچراغ و… دارد. این اقامتگاه دارای آشپزخانه مرکزی، اجاق گاز، و ظروف غذاخوری در صورت درخواست مهمانان است.

 

اقامتگاه دارای یک پشت بام با فضای نشیمن است. سرویس بهداشتی و حمام واحدهای اقامتی به صورت مشترک است.

 

مجموعه اقامتی نارنجستان در شیراز

فضای کلی مجتمع اقامتگاهی سنتی نارنجستان 300 متر بوده و این اقامتگاه در مرکز شهر شیراز و بافت تاریخی شهر قرار دارد. واقع شده است. این مجتمع اقامتی در سال 1360 تاسیس شده است و در سال 1402 نوسازی شده و به صورت یک فضای ترکیبی سنتی و مدرن درآمده است.

 

با اطلاع قیمت بلیط هواپیما شیراز، می‌توانید در کنار پرواز خود، این مکان را نیز رزرو نمایید. مجموعه نارنجستان 2 طبقه بوده و آسانسور دارد یک طبقه زیر همکف حیاط اشتراکی بوده و در طبقه همکف آن آشپزخانه، رستوران و لابی قرار گرفته است.

 

اتاق‌های مجموعه در طبقه اول قرار دارند و هستند و کافی شاپ در طبقه دوم یعنی پشت بام مجموعه قرار گرفته است.

 

مجموعه اقامتی نارنجستان در شیراز

 

اقامتگاه سنتی تابش

اقامتگاه سنتی تابش یک خانه تاریخی متعلق به دوره قاجاریه است که بازسازی شده و در فرایند مرمت همان سبک قدیمی در نظر گرفته شده است. اتاق‌ها و فضای این مجموعه شامل پنج دری و چلنگری و سایر نمادهای خانه‌های قدیمی است.

 

این هتل شیراز و اقامتگاه بوم گردی بسیار زیبا، در مرکز شهر و در کنار جاذبه‌های گردشگری تاریخی این شهر قرار دارد. سرویس‌های خواب این اقامتگاه به صورت تخت‌خواب‌های دو نفره، تخت‌خواب یک نفره و رخت‌خواب سنتی است.

 

سرویس‌های بهداشتی اتاق‌ها فرنگی بوده و اکثر اتاق‌ها سرویس ایرانی ندارند.

 

اقامتگاه سنتی سهراب

اقامتگاه سنتی سهراب واقع در ما در بافت تاریخی شیراز، محله سنگ سیاه است. این اقامتگاه یک خانه‌ قاجاری بازسازی شده است که فضای نوستالژیک و حس و حال خاصی را برای مسافران فراهم می‌کند.

 

سرویس‌های خواب اتاق‌های این اقامتگاه به صورت تخت‌خواب‌های بک نفره بوده و اتاق‌ها رخت‌خواب سنتی ندارند. بعضی از اتاق‌های اقامتگاه فاقد سرویس‌های بهداشتی و حمام هستند و سرویس‌های بهداشتی این اقامتگاه سنتی به صورت مشترک است.

 

اقامتگاه سنتی سهراب

 

اقامتگاه ترنجستان

اقامتگاه بوم‌گردی ترنجستان واقع در خیابان لطفعلی خان زند و بافت تاریخی شیراز است، به همین دلیل گردشگران دسترسی آسانی به نارنجستان قوام مسجد نصیرالملک ملقب به مسجد صورتی، بازار وکیل، حمام وکیل، ارگ کریمخان و موزه‌ پارس، خانه زینت الملک، امامزاده زنجیری، خانه‌ نصیرالملک، مدرسه‌ باشکوه خان و مرکز خرید اصلی شهردارد.

 

اتاق‌های اقامتگاه دارای تخت‌خواب دو نفره، یک نفره و رخت‌خواب سنتی است. سرویس‌های بهداشتی داخل اتاق‌ها به صورت فرنگی است. این اقامتگاه سنتی ترنجستان دارای شربت‌خانه‌ و رستوران گیاهی است. استعمال دخانیات درون اتاق‌ها ممنوع است و خشکشویی با هزینه‌ جداگانه وجود دارد.

 

اقامتگاه سنتی سینا

اقامتگاه سنتی سینا با فضای کلی 300 متر، در قلب شیراز و در نزدیکی بافت تاریخی شهر قرار دارد. این اقامتگاه در محله تجار قدیمی شهر واقع شده و ساختمان آن مربوط به دوره قاجار است که به مدت چهار سال بازسازی شده و در طول مرمت معماری این دوره را حفظ کرده است.

 

سرویس خواب این اقامتگاه تخت‌خواب است و اقامتگاه رخت‌خواب سنتی ندارد. سرویس بهداشتی، حیاط اقامتگاه، کافی شاپ و آشپزخانه به صورت مشترک برای تمام واحدها وجود دارد و برخی از اتاق‌ها دارای سرویس بهداشتی فرنگی هستند. آشپرخانه اقامتگاه جهت گرم کردن غذا قابل استفاده است.

 

اقامتگاه خانه زیبا

این اقامتگاه سنتی جنب سرای مشیر و در فضایی 300 متری قرار دارد. قرارگیری اقامتگاه در محله تاریخی شهر باعث دسترسی آسان به تمامی جاذبه‌هار گردشگری تاریخی شیراز شده است که می‌توان به صورت پیاده به اکثر آنها رفت.

 

اقامتگاه فاقد پارکینگ اختصاصی است و اتاق‌های آن آینه‌کاری و نقاشی شده هستند و عتیقه‌جات در آنها قرار دارد. سرویس بهداشتی فرنگی، حمام و حیاط اقامتگاه به صورت مشترک است. اقامتگاه دارای وای فای رایگان بوده و سفارش وعده‌های غذایی با هماهنگی قبلی امکان‌پذیر است.

 

اقامتگاه سنتی سهراب شیراز

 

اقامتگاه سنتی شاه پریون

اقامتگاه سنتی شاه پریون با صبحانه و وعده غذایی رایگان دارای سرویس خواب به صورت تخت‌خواب بوده و رخت‌خواب سنتی ندارد. سرویس‌های بهداشتی اتاق‌ها به صورت فرنگی بوده و هم‌چنین اقامتگاه دارای حمام ترکی است که استفاده از آن رایگان است.

 

اقامتگاه شاه پریون در فاصله کمی از جاذبه‌های تاریخی شهر شیراز قرار دارد. اقامتگاه در طبقه همکف بوده و فاقد پله است در نتیجه گزینه مناسبی برای مهمانان دارای معلولیت یا کودک خردسال است.

 

اقامتگاه خانه زیبا در شیراز

 

اقامتگاه بوم گردی عمارت هفت رنگ

اقامتگاه بوم گردی سنتی عمارت هفت رنگ شیراز، واقع در بافت قدیم و سنتی شیراز است که امکان دسترسی به جاذبه‌های گردشگری اعم از مراکز تاریخی، فرهنگی و مذهبی را فراهم می‎کند.

 

سرویس‌های خواب این اقامتگاه به صورت تخت‌خواب دو نفره است و اقامتگاه فاقد رخت‌خواب سنتی است. در این اقامتگاه سرویس بهداشتی ایرانی وجود ندارد و ۱ سرویس فرنگی و 1 حمام در اقامتگاه وجود دارد.

 

همچنین اقامتگاه هفت رنگ دارای یک جکوزی سنتی است. اقامتگاه عمارت هفت رنگ دارای یک رستوران سنتی با انواع غذاهای ایرانی دمنوش‌های سنتی است. استعمال دخانیات در حیاط اقامتگاه مجاز بوده و امکان برگزاری مراسم با هماهنگی قبلی وجود دارد.

 

اقامتگاه عمارت قوام الملک

این اقامتگاه سنتی در یک محیط به مساحت 300 متری در بافت محله تاریخی شهر شیراز واقع شده است و دسترسی به جاذبه‌های گردشگری و اماکن تاریخی از آن بسیار ساده است.

 

اقامتگاه عمارت قوام الملک جنب موزه نارنجستان قوام بوده و فاصله آن با مسجد نصیرالملک کمتر از ده دقیقه پیاده است. صبحانه اقامتگاه رایگان بوده و اقامتگاه فاقد پارکینگ اختصاصی است.

 

سرویس بهداشتی ایرانی داخل حیاط اقامتگاه به صورت مشترک است. برگزاری مراسم با هماهنگی قبلی امکان‌پذیر است. اتاق‌های اقامتگاه قبل از ورود مهمانان کاملا نظافت می‌شود.

 

اقامتگاه سنتی شاه پریون شیراز

 

اقامتگاه نیایش

اقامتگاه سنتی نیایش در یک فضای 4000 متری واقع در مرکز شهر شیراز، بین ارگ کریمخانی و شاهچراغ است. سرویس خواب این اقامتگاه تخت‌خواب بوده و اقامتگاه مجهز به آسانسور است.

 

اقامتگاه نیایش دارای حیاط، سالن اجتماعات، رستوران، کافی شاپ و آشپزخانه به صورت مشترک است. هم‌چنین محوطه بازی، فوتبال دستی، تخت و آلاچیق، سونا و جکوزی، سالن ماساژ و سالن بدنسازی در اقامتگاه وجود دارد.

 

در اقامتگاه سنتی نیایش یک پانسیون جهت نگه‌داری از حیوانات خانگی با هزینه جداگانه وجود دارد.

 

هم‌چنین اقامتگاه دارای تور عمومی تخت جمشید و نقش رستم است و کارگاه تولید کاشی هفت رنگ و مینیاتور آن حضور میهمانان و مشارکت آنها را فراهم می‌کند. اقامتگاه سنتی دارای وای فای و صبحانه رایگان است.