وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

10 فرمان برای داشتن لب‌هایی سالم

10 فرمان برای داشتن لب‌هایی سالم
اگر پی در پی دچار ترك‌خوردگی، پوسته شدن و خشكی لب می‌شوید، بهتر است به پزشك مراجعه كنید اما روش‌هایی هم هست كه می‌توانید خودتان به درمان و پیشگیری از این مشكل كمك كنید:

1 – از بیرون رفتن در هوای خشك و گرم و آفتابی تا حد امكان خودداری كنید یا اینكه با خود به اندازه كافی آب خوردن به همراه داشته و حداقل 5/1 لیتر در روز آب بخورید.

2 – در زمستان بهتر است علاوه بر استفاده از شال و پوشاندن صورت با آن، با وازلین یا پماد‌های ویتامین آ لب خود را چرب كنید. بهتر است از برق لب، روغن یا رژهای مخصوص مرطوب كننده لب كه ضد‌آفتاب هم هستند، استفاده كنید.

برق لب‌هایی كه نرم‌كنندگی بیشتر داشته و در تركیب آن از فلزاتی چون مس استفاده نشده باشد، هم مفید هستند. معمولا اجزای مرهم‌هایی كه مخصوص لب هستند از آلوئه ورا، عسل، بابونه، روغن بادام، روغن گل سرخ، لانولین، وازلین، موم، روغن زیتون، كره كاكائو، موم زنبور عسل، لیمو و ویتامین ای و ث ساخته شده‌اند.

3 – از ژل یا رژهایی برای لب استفاده كنید كه مواد آن طبیعی‌تر بوده و مواد حساسیت‌زا و معطر كمتری در تركیب آن به‌ كار رفته‌است.

4 – به اندازه كافی میوه و سبزیجات بخورید. كمبود ویتامین‌ها به‌خصوص ریبوفلاوین، می‌تواند باعث ترك‌خوردگی گوشه لب‌های شما شود.

5 – عادت لیس زدن و گاز زدن و كندن پوست لب‌هایتان را كنار بگذارید.

6 – هنگام خرید محصولات آرایشی مانندصابون، رژ و كرم‌ از استاندارد بودن آن مطمئن شوید و سعی كنید از محصولاتی استفاده كنید كه كمتر حساسیت‌زا بوده و به اصطلاح هایپو آلرژن هستند.

7 – خانه خود را به‌خصوص در زمستان كه بخاری ‌روشن است، مرطوب نگهدارید. برای این‌كار می‌توانید یك كتری روی بخاری گذاشته یا از بخور استفاده كنید.

8 – سیگار مضرات فراوانی برای شما دارد كه خشكی و ترك‌خوردن لب یكی از ساده‌ترین آنهاست، پس به بهانه ترك‌خوردن لب هم كه شده سیگار را كنار بگذارید.

9 – هیچگاه پوست لبی كه خونریزی و عفونت دارد نكنید.

10 – اگر خشكی با چرب كردن رفع نشد با توجه به علت خشكی و طبق توصیه پزشك می‌توان از داروهای كورتون، آنتی بیوتیك‌ها و ضد قارچ‌ها استفاده كرد.



 

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره