وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

برترین و زیباترین الماس های جهان

برترین و زیباترین الماس های جهان
الماس های معروف جهان بدلایل مختلف معروف شده اند برخی به خاطر اندازه ، برخی دیگر به خاطر زیبایی و رنگ ولی علت اصلی شاید گذشته یا تاریخی باشد كه آن الماس تجربه نموده است .
 
در اینجا تعدادی از معروفترین الماسهای دنیا را برایتان معرفی می كنیم اما قبل از آن لازم به یادآوری است كه گوهرها بخصوص الماس با واحد قیراط سنجیده میشوند در واقع هر قیراط 2/. گرم وزن داشته و یابه عبارتی هر گرم برابر با 5 قیراط می باشد. (‌توجه : اعداد اعشاری در برخی مرورگرها نظیر فایر فاكس بر عكس خوانده میشوند )‌
كوه نور :با 92/108 قیراط وزن از میان الماسهای مشهور جهان، بی شک کوه نور افسانه آمیزترین آنها به شمار می رود این الماس از یك سنگ اولیه 186 قیراطی برش داده شد. سرگذشت پر نشیب و فراز و حیرت انگیز آن با تاریخ هند، افغانستان، ایران و انگلستان درآمیخته است. کوه نور در قرن شانزدهم میلادی، در دوران سلطنت بابر، بنیانگذار سلسله گورکانی هند پدیدارشد.
 
سپس الماس مشهور به نوبت به دست شاه جهان(کسی که دستور ساختمان بنای تاج محل را داد)، اورنگ زیب(که تعصب دینی اش باعث اختلاف میان هندوان و مسلمانان شد) می رسد، این الماس توسط نادرشاه افشار (یکی از معروفترین جهانگشایان آسیا) درسال 1739 به ایران آورده شد تا اینکه سرانجام به انگلستان برده می شود. كوه نور در سال 1850 به ملكه ویكتوریا اهدا شد در دربار انگلیس بر روی آن تراش مجدد صورت گرفت و در تاج ملكه الیزابت دوم قرار گرفت هم اكنون از این الماس در برج لندن (Tower Landon )نگهداری می شود.
 
برترین و زیباترین الماس های جهان
درسدن (Dresden): این الماس به رنگ سبز بوده و 41 قیراط وزن دارد محل پیدایش آن بطور دقیق مشخص نیست ولی احتمالا" بایستی از هندوستان آمده باشد از تاریخچه این الماس تا سال 1742 میلادی اطلاعی در دست نیست در این زمان بود كه این الماس به فردریخ اگوست دوم دوك ساكسونی فروخته شد در حال حاضر این الماس در بنای طاق سبز (Green Vaults) شهر درسدن آلمانی نگهداری می شود.
 
برترین و زیباترین الماس های جهان
امید (Hope): الماسی آبی رنگ با وزن 52/45 قیراط ،این الماس در سال 1830 بوسیله یك بانكدار امریكایی بنام H-Ph Hope خریداری شده و دو باره برش داده شد از سال 1958 از این الماس در انستیتو اسمیت زونیای واشنگتن نگهداری می شود.
 
برترین و زیباترین الماس های جهان
ستاره افریقا یا كولینان یك (cullinan I): با 20/530 قیراط وزن ، سنگ برش نخورده این الماس 3106 قیراط وزن داشت این سنگ بزرگترین سنگی بوده است كه تاكنون پیدا شده سپس این سنگ توسط سرتوماس كولینان رئیس كمپانی معدن به 105 قطعه برش دا ده شد كه بزرگترین آن كولینان یك نام گرفت برش این الماس ها بوسیله تجارتخانه آشر در آمستردام صورت گرفت . این الماس بعدهادر نشان سلطنتی انگلیس((scepterزینت داده شد هم اكنون از این الماس در برج لندن(Tower of London) نگهداری می شود.
 
برترین و زیباترین الماس های جهان
سنسی (sancy): با 55 قیراط وزن ، گفته می شود كه این الماس توسط پادشاه چارلز در طی دهه 1470 مورد استفاده قرار می گرفته است در سال 1570 این الماس بوسیله سیگنیور دی سنسی (همنام با الماس ) سفیر كبیر فرانسه به تركیه رفت هم اكنون این الماس جهت نمایش در موزه لوور پاریس قرار دارد.
 
برترین و زیباترین الماس های جهان
تیفانی (Tiffany): این الماس زرد رنگ 51/128 قیراط وزن دارد و در سال 1878 در معدن كیمبرلی افریقای جنوبی پیدا شد سنگ برش نخورده آن 42/287 قیراط وزن داشت این الماس توسط جواهرفروشان تیفانی در نیویورك خریداری و در پاریس با 90 سطح برش داده شد.
 
برترین و زیباترین الماس های جهان
الماس شاه(shah): این الماس 70/88 قیراط وزن دارد وهمان طور كه در تصویر می بینید برش این الماس با الماسهای دیگر كاملا" متفاوت است این الماس سطوح كلیواژ را بخوبی نشان می دهد سنگ اولیه این الماس 95 قیراط وزن داشت كه پس از برش بصورت برش قطعی به 7/88 قیراط تقلیل یافت.
بی نظیر بودن این الماس بدین دلیل است كه در سه سطح این الماس نام سه پادشاه مسلمان مالك این الماس حك شده است . جهانگیر شاه ، جهان شاه و فتحعلی شاه اسامی این پادشاهان است این الماس در هنگام حمله نادر شاه در سال 1739 بوسیله نادر شاه افشار به ایران آورده شد و بعدها طی حوادثی به روسیه رفت و در سال 1829 به تزار نیكلاس اول اهدا شد از این الماس هم اكنون در كاخ كرملین مسكو نگهداری می شود.
 
برترین و زیباترین الماس های جهان
ناساك: با 38/43 قیراط وزن . این الماس در ابتدا بیش از 90 قیراط وزن داشته و در معبد شیوا نزدیك ناساك هند از آن نگهداری می شد در سال 1818 این معبد توسط انگلستان غارت شد و در سال 1927 به نیویورك رفت و در آنجا تراش مجدد داده شد در سال 1977 بوسیله پادشاه عربستان سعودی خریداری شد و هم اكنون در تملك این پادشاهی است .
 
برترین و زیباترین الماس های جهان
كولینان: چهار با وزن 60/63 قیراط. این الماس نیز یكی از 105 قطعه برش خورده از بزرگترین كریستال الماس برش نخورده پیدا شده در جهان می باشد این الماس در تاج ملكه مری قرار گرفت و بعدها به عنوان سنجاق سینه تزئینی از آن استفاده شد هم اكنون در برج لندن از آن نگهداری می شود.
 
برترین و زیباترین الماس های جهان
دریای نور ( Daray – I- Nur): دریای نور یكی از بزرگترین الماس‌های شناخته شده به وزن هفت مثقال و ۲۰ نخود، یعنی در حدود۱۸۲ قیراط است. این الماس به رنگ صورتی شفاف بوده و در سال 1739 بعد از حمله ایرانی‌ها به دهلی‌هند،توسط نادرشاه به ایران آورده شد. این الماس بر روی تاج پادشاه ایران قرار داده شده است.
 
دریای نور همراه با خواهر خود «كوه نور» كه اینك جزو گوهرهای سلطنتی انگلستان است و در جلو تاج سلطنتی آن كشور نصب شده است، توسط نادر شاه افشار جزو هدایای محمد شاه گوركانی و غنایم جنگی، از هند به ایران آورده شده است. دریای نور که درشت‌ترین و زیباترین الماس برلیان در میان گوهرهای سلطنتی ایرانو یکی از گوهرهای معروف جهان است‌. گفته می‌شود این الماس هزار سال پیشکشف و استخراج شده است‌. . رنگ اینالماس یکی از استثنایی ترین وکمیابترین رنگها میان الماسهای برلیان شناختهشده جهان است.
دریای نور تا زمان ناصر الدین شاه در وسط یکی از بازوبندهای سلطنتی نصب می‌شد، ولی در زمان او که استفاده ازبازوبند منسوخ شد، آن را به صورت پیش کلاه درآوردند و در قابی زرین با شیرو خورشید و تاج مرصع به ۴۵۷ قطعه برلیان ریز و عالی و چهار قطعه یاقوتقرار دادند.
 
این الماس برلیان از دو سو تراش خورده و به شکل هرممثلث‌القاعده‌ای است که قاعده آن چهار سانتی‌متر درازا و سه سانتی‌مترپهنا دارد و دو سوی دیگر حدود دو سانتی‌متر است‌. همه سطوح دریای نور صافو یک نواخت است‌، جز یک سمت آن که فتحعلی شاه با کندن عبارت <سلطان صاحب‌قران فتح‌علی‌شاه قاجار ۱۲۴۴>، از ارزش آن کاسته است‌.
برترین و زیباترین الماس های جهان

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره