وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

آثار و برکات خواندن آیت الکرسی

آثار و برکات خواندن آیت الکرسی

در این بخش می پردازیم به آثار و معجزات آیت الکرسی پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله) فرمود: وقتی که خداوند تعالی فاتحه الکتاب (سوره حمد) و آیه الکرسی را نازل کرد بر عرشش معلق کرد که هیچ چیزی بین اینها و خداوند حجاب نبود…، پس خداوند فرمود: به عزت و جلالم قسم اگر بنده ای از بندگان من این آیات را بعد از هر نمازی قرائت کند من او را در حظیره القدس و آنچه که در آن است ساکنش می‌کنم.

 

و در هر روز هفتاد بار او را نظر می‌کنم به نگاه خاصی. . . و در هر روز هفتاد حاجت او را که کمترینش مغفرت و عفو من باشد برای او برآورده می‌کنم و در نزد تمام دشمنانش عزیز و نصرتش می‌دهم و هیچ چیزی مانع دخولش در بهشت نیست. آیه الکرسی برای دیدن جای بهشت در کتاب خواص الایات ص۱۹ آمده:

 

در روایات آمده است: هرکسی بعد از هر نماز واجبی به خواندن آیه الکرسی مداومت داشته کند، از دنیا نخواهد رفت تا زمانی که جایگاه خود را در بهشت ببیند. آیه الکرسی برای استجابت دعا در کتاب مهج الدعوات ص۳۱۶ آمده: در کتاب تحفه الملوک ص۲۱۲، : بعضی از وجود مقدس حضرت ختمی مرتب روایت کرده اند که:

 

اسم اعظم که دعا بوسیله آن مستجاب می‌شود در سه سوره قرآن می‌باشد: الف) سوره بقره: آیه الکرسی آیه ۲۵۵. ب) در سوره آل عمران آیه ۲: الم اللهُ لا اِلهَ اِلا هُوَ الحیُ القَیوم. ج) در سوره طه آیه ۱۱: وَ عَنتِ الوجوهُ لِلحیِّ القیُّوم. آیه الکرسی برای رفع فراموشی در کتاب خواص الایات ص۲۰ آمده: سلمان فارسی روایت می‌کند که:

 

آثار و برکات خواندن آیت الکرسی

 

پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله) فرمود: هرکس آیه الکرسی را با زعفران بر کف دست خود بنویسد و آنرا بمکد و هفت بار چنین کند هرگز چیزی را فراموش نخواهد کرد و فرشتگان برای او آمرزش خواهند کرد. آیه الکرسی برای رفع گرفتاری در کتاب امالی از شیخ صدوق علیه الرحمه آمده: امیرالمؤمنین علی (ع) فرمود:

 

اگر بدانید آیه الکرسی چه اندازه با اهمیت و با ارزش است در هیچ حالی آنرا ترک نمی‌کنید. برای رفع و از بین بردن مشکلات خود به آیه الکرسی پناه ببرید، اگر مشکلی دارید و یا اگر گرفتارید، اگر بیمارید، اگر تمام درهای این عالم به روی شما بسته شده است چرا از آیه الکرسی غافلید. با ایمان کامل و اعتقاد به اثر بخوانید

 

و نتیجه بگیرید کما اینکه خواندن و نتیجه گرفتند. آیه الکرسی برای در امان بودن متاع در کتاب بحارالانوار، ج۱۰۲، ص۳۰۰آمده: حضرت علی (ع) فرمود: «هرکس قبل از طلوع خورشید یازده مرتبه سوره توحید، سوره قدر، و آیه الکرسی را بخواند خداوند مالش را از هر زیان و خطری حفظ می‌کند.» آیه الکرسی برای سفر در ایام هفته در کتاب الامان من اخطا الأسفار ص ۳۸ آمده:

 

از امام صادق (ع) پرسیدند: آیا در ایامی که سفر ناخوشایند است مثل روز چهارشنبه و دوشنبه و…اگر بخواهیم سفر کنیم اما دچار نحوست آن نگردیم چه کاری باید انجام دهیم! حضرت فرمود: برای از بین بردن ناخوشایندی و نحوست آن روزها سفرت را با صدقه و تلاوت آیه الکرسی شروع کن که به مقصودت خواهی رسید.

 

آثار و برکات خواندن آیت الکرسی

 

آیه الکرسی برای شفای هر دردی در کتاب مفاتیح الجنان نقل شده است راوی می‌گوید: نشسته بودیم که رسول خدا (صلی الله علیه وآله) برما وارد شد و سلام کرد و ما جواب دادیم. سپس فرمود: آیا دعایی را که جبرئیل به من یاد داده به شما تعلیم بدهم که به دوای طبیب محتاج نشوید؟ حضرت علی (ع) و سلمان گفتند:

 

این دوا چیست؟ پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله) فرمود: آب باران را در ماه نیسان بگیرید و بر آن هفتاد مرتبه سوره حمد و آیه الکرسی، فلق، ناس، کافرون وهفتاد و یک مرتبه سوره توحید و هفت روز متوالی صبح و شام از این آب بیاشامید. و همچنین نقل شده است در کتاب مکارم الاخلاق، ج۱، ص۹۳: پیامبر فرمود: قسم به خدایی که مرا به پیغمبری مبعوث کرد،

 

جبرئیل گفت: کسی که این آب را بنوشد خداوند هر دردی را که در بدنش باشد برطرف کرده و به او عافیت می‌بخشد. آیه الکرسی برای رسیدن به مراد در کتاب بحارالانوار نقل شده است: اگر کسی ۳ بار آیه الکرسی را بر آب بخواند و روی خود را بشوید و دو رکعت نماز بگذارد و در هر رکعت سوره حمد را یکبار و آیه الکرسی را نیز یکبار بخواند هر مراد که داشته باشد

 

به نتیجه می‌رسد. آیه الکرسی برای شفای بیمار در کتاب وسائل الشیعه جلد۱ ص۳۸۰ نقل شده است: در روایات وارد شده است که: آیه الکرسی را کنار مریض و میت بخوانید و بعد بگوئید «اَللّهُمَ اَخرِجهُ الی رِضا مِنکَ وَ رِضوانٍ اَللّهُمَ اَغفِرلَهُ ذَنبُهُ جَلَّ ثَناء وَجهکَ» بعد آیه سخره که آیه ۵۴ تا ۵۶ سوره اعراف است را خوانده و نیز سه آیه آخر سوره بقره و بعد سوره احزاب را تلاوت نموده که برای بهبودی و شفای موثر است.