وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

اخذ سه استاندارد پرکاربرد در قالب پکیج IMS

اخذ سه استاندارد پرکاربرد در قالب پکیج IMS

اخذ سه استاندارد پرکاربرد در قالب پکیج IMS

 

گواهینامه IMS یا سیستم مدیریت یکپارچه سه سیستم‌ مدیریت کیفیت (ایزو ۹۰۰۱ مدیریت محیط‌زیست (ایزو ۱۴۰۰۱) و مدیریت بهداشت و ایمنی شغلی (ایزو ۴۵۰۰۱) را در یک سیستم مدیریت واحد، جامع و هماهنگ ترکیب می‌کند.

 

سازمان ها اغلب بر روی سیستم های مدیریتی به صورت جداگانه تمرکز می کنند.

 

یک تیم کیفیت با QMS سروکار دارد، اغلب یک مدیر EHS هر دو مسائل زیست محیطی و بهداشت و ایمنی را مدیریت می کند، یا مدیر SHEQ ایمنی، بهداشت، محیط زیست و کیفیت و غیره را مدیریت می کند. IMS هرسه زمینه را پوشش می‌دهد.

 

اخذ سه استاندارد پرکاربرد در قالب پکیج IMS

 

مزایای IMS چیست؟

سری گواهینامه های ims در بهبود سیستم مدیریت کیفیت یا QMS نقش پررنگی دارند. در ادامه برخی از مزایای این سیستم را بررسی میکنیم:

 

کارایی

رویه های ساده و بهبود مستمر می تواند به پیشرفت کسب و کار شما، بهبود سلامت و ایمنی و افزایش بهره وری کمک کند.

 

سرعت و مقرون به صرفه بودن

مدیریت یکپارچه با وظایف و فرآیندهای مشترک به این معنی است که هزینه ها و زمان مورد نیاز برای پیاده سازی و نگهداری سیستم شما می تواند کاهش یابد.

 

با انجام تنها یک ممیزی و یک بررسی مدیریتی، می توانید در زمان و هزینه صرفه جویی کنید و کارکنان ارشد می توانند به کارهای ضروری دیگر برسند.

 

ثبات

یکپارچه سازی سیستم های شما پیچیدگی را از بین می برد.

 

با سیستم های هم تراز و فرآیندهای مشترک، می توانید رویه های خود را منطقی تر و منسجم تر کنید.

 

این باعث می شود تا اهداف تجاری مشترک برجسته شود و به کسب و کار شما اهداف واضح و تعریف شده برای موفقیت ارائه دهد.

 

مزایای IMS چیست؟

 

اشکال مختلف IMS

قالب IMS در جهان برای یکپارچه سازی سیستم‌های مدیریتی مختلفی کاربرد دارد. شکل مرسوم آن در ایران ترکیبی از سه گواهینامه ایزو 9001، ایزو 14001 و ایزو 45001 است. اما در اشکال زیر نیز کاربرد دارد:

 

ISO 9001 و ISO 14001

این IMS سیستم مدیریت کیفیت را با سیستم مدیریت محیطی ترکیب می کند.

 

علاوه بر تمرکز قوی بر مشتری و اجرای شیوه های تجاری موثر برای ثبات و کیفیت، نقش رهبران و نیاز به نظارت و ارزیابی مورد نیاز هر دو است.

 

ISO 9001 و ISO 45001

این IMS سیستم مدیریت کیفیت را با سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی ادغام می کند.

 

برای دستیابی به هر دو، باید نشان دهید که چگونه قصد بهبود دارید، عملیاتی را برای اندازه گیری و بهبود سیستم مدیریت خود اجرا کنید، و هم اقدامات تجاری خود را نظارت و ارزیابی کنید.

 

ISO 9001، ISO 14001 و ISO 45001

برای یک سیستم کاملا کارآمد که تمام نیازهای اصلی مدیریت ISO شما را برآورده می کند، می توانید سیستم مدیریت کیفیت، سیستم مدیریت محیطی و سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی را ترکیب کنید.

 

همه این ترکیب‌ها به دلیل ساختار مشترک Annex SL به خوبی با هم کار می‌کنند، به این معنی که شباهت‌های زیادی دارند که می‌تواند مدیریت آنها را ساده‌تر کند.

 

زبان ساده همچنین اجرای آنها را آسان تر می کند و تضمین می کند که اعضای تیم شما می دانند چه کاری باید انجام دهند.

 

این به شما فضای بیشتری برای تمرکز بر روی بهبود مستمر در طیف وسیعی از مناطق حیاتی بدون اتلاف وقت و منابع غیر ضروری می دهد.

 

سازگارتر کردن استانداردهای سیستم مدیریت یکپارچه

 

سازگارتر کردن استانداردهای سیستم مدیریت یکپارچه

نحوه ساختار IMS استانداردها را سازگارتر می‌کند و یکپارچگی مؤثرتر سیستم‌های مدیریتی را در سه حوزه کلیدی: کیفیت، مدیریت زیست محیطی و بهداشت و ایمنی شغلی امکان‌پذیر می‌کند.

 

در اینجا هر یک از استانداردهای سیستم مدیریت یکپارچه که به طور جهانی پذیرفته شده‌اند را مرور می‌کنیم

 

ایزو 9001

ایزو  9001نشان می‌دهد که سازمان شما الزامات سیستم مدیریت کیفیت را در زمینه‌های زیر برآورده می‌کند: امکانات، افراد، آموزش، خدمات و تجهیزات.

 

کسب این گواهینامه به عنوان اولین گام در اجرای فرایند بهبود مستمر در سراسر سازمان شما تلقی می‌شود.

 

ایزو 14001

کسب گواهینامه ایزو 14001 برای هر سازمانی که قصد ایجاد، پیاده‌سازی، حفظ و بهبود یک سیستم مدیریت زیست محیطی کارآمد را دارد ضروری است.

 

میزان استفاده از استانداردهای ایزو  14001 بر اساس عواملی مانند سیاست‌های محیطی خاص سازمان، انواع محصولات و خدمات ارائه شده و موقعیت مکانی و شرایط عملیاتی آن است.

 

ایزو 45001

ایزو 45001 حوزه بسیار مهم بهداشت و ایمنی شغلی را در بر می‌گیرد. این استاندارد چارچوبی را برای کاهش خطرات محیط کار، بهبود ایمنی کارکنان و به طور کلی ایجاد شرایط کاری بهتر در سراسر جهان فراهم می‌کند.

 

EIQM.IR