وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

افزایش میل جنسی در دوره قاعدگی و دلایل آن

افزایش میل جنسی در دوره قاعدگی و دلایل آن

افزایش میل جنسی در دوره قاعدگی و دلایل آن

 

شاید برای خیلی از افراد غیر قابل باور باشد اما کاملا علمی و صحیح است اگر میل جنسیتان در دوره قاعدگی افزایش پیدا می کند باید بدانید این امر کاملا طبیعی است.چرخه قاعدگی زنان شامل سیکلی از بالا و پایین رفتن استروژن،

 

پروژسترون، تستوسترون و DHEA است که این هورمون ها نقش زیادی در میل جنسی شما ایفا می کنند. ما فقط ارتباط بین آن ها را می دانیم ولی دانشمندان به طور دقیق از تاثیر چرخه قاعدگی بر میل جنسی آگاه نیستند.

 

در تحقیقی که در مورد رفتار و هورمون ها منتشر شد سطح هورمون چرخه قاعدگی زنان شرکت کننده در دو ماه اندازه گیری شد و ما میل جنسی آن ها مورد مقایسه قرار گرفت.

 

محققین دریافتند که تغییر سطح استروژن و پروژسترون عوارض جانبی جدی روی میل جنسی می گذارد. استروژن میل و خواست جنسی را بهبود می بخشد و پروژسترون هورمونی تثبیت کننده است که میل جنسی را سرکوب می کند.

 

قبل از شروع زمان پریود همه این هورمون ها به بالاترین سطح خود می رسد ولی درست قبل از پریود سقوط می کنند در طول هفته ای که پریود شروع میشود استروژن به صورت پایدار صعودی می شود

 

به همین دلیل میل جنسی در پریود به طرز باورنکردنی ای افزایش پیدا می کند. در طول پریود و بلافاصله بعد از آن پروژسترون که سرکوب کننده میل جنسی است در پایین ترین سطح خود نسبت به استروژن قرار دارد.

 

البته اگر بخواهیم میزان میل جنسی را با هورمون ها بسنجیم، زنان بالاترین میل جنسی را در دوره پریود تجربه نمی کنند. تحقیقات نشان داده اند بالاترین میل جنسی زنان نزدیک به زمان تخمک گذاری است که حدودا دو هفته بعد از پریود یا اواسط چرخه قاعدگی است.

 

این بدان معنی است که عوامل دیگری به جز هورمون ها در افزایش میل جنسی شما در دوره پریود تاثیر گذار هستند.برخی از زنان گزارش داده اند که رابطه جنسی یا ارگاسم در پریود باعث کاهش گرفتگی و ناراحتی های پریود می شود.

 

رابطه جنسی و ارگاسم می تواند استرس و فشار را کاهش داده و باعث کاهش دردهای قاعدگی شود.البته داشتن رابطه جنسی در پریود به معنی دخول نیست شما می توانید بدون دخول و با رابطه لمسی ماساژ یا دهانی در پریود به ارگاسم برسید.

 

برای تمیز بودن ناحیه اطراف واژن در پریود در صورتی که تمایل به داشتن رابطه جنسی در پریود دارید می توانید از کاپ قاعدگی یا تامپون استفاده کنید و از رابطه جنسی بدون دخول در پریود لذت ببرید.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره