وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

چگونه هزینه درمانی را کاهش دهیم؟

چگونه هزینه درمانی را کاهش دهیم؟

چگونه هزینه درمانی را کاهش دهیم؟

 

بیمه تکمیلی هزینه‌های درمان را کاهش می‌دهد! به احتمال زیاد شما هم این جمله را بار‌ها شنیده‌اید. این جمله خبری را افرادی درک می‌کنند که از مزیت‌ها و خدمات بیمه نامه تکمیلی استفاده کرده باشند.

 

شرکت‌های بیمه برای کاهش هزینه‌های درمان طرحی را به عنوان بیمه تکمیلی در نظر گرفته‌اند که با شرایط متنوع آن را ارائه می‌کنند تا هزینه‌های درمان برای بیشتر افراد جامعه کاهش پیدا کند و دغدغه‌ای برای درمان وجود نداشته باشد.

 

همچنین نکته مهم در این بیمه نامه شرایط تحت پوشش قرار گرفتن در بیمه نامه است. بدین صورت که برای تحت پوشش بودن بیمه درمان تکمیلی باید یکی از تحت پوشش یکی از بیمه‌های پایه بود تا شرایط استفاده از خدمات مهیا شود.

 

چگونه هزینه درمانی را کاهش دهیم؟

 

در این مطلب سعی داریم درباره اهمیت بیمه درمان تکمیلی، پوشش‌ها و مزیت‌های آن توضیحاتی ارائه کنیم تا انتهای متن همراه ما باشید.

 

رابطه بیمه پایه و بیمه تکمیلی

برای تحت پوشش بودن در بیمه درمان تکمیلی باید تحت پوشش یکی از بیمه‌های پایه مانند: بیمه خدمات درمان، بیمه ارتش یا بیمه تامین اجتماعی بود.

 

این بیمه‌های پایه دارای دفترچه بوده و تا حدودی هزینه‌های درمان را کاهش می‌دهند، اما شرط شرکت‌های بیمه‌ای برای تحت پوشش قرار گرفتن در بیمه درمان تکمیلی داشتن بیمه‌های پایه است تا بتوانند هزینه‌های مازاد درمان را جبران کرد.

 

انواع بیمه‌های تکمیلی درمانی

خرید بیمه تکمیلی با توجه به شرایط بیمه‌گزار و الویت‌های آن بررسی و صادر می‌شود. در حقیقت این بیمه نامه اختیاری بوده و در طرح‌های مختلف ارائه می‌شود تا همه افراد بتوانند از پوشش‌های آن استفاده کنند. انواع بیمه‌ تکمیلی درمانی عبارتند از:

 

• بیمه درمان تکمیلی گروهی

• بیمه درمان تکمیلی انفرادی

• بیمه درمان تکمیلی خانواده

• بیمه درمان برای مسافران خارج از کشور

 

شرایط سنی بیمه تکمیلی گروهی

از آن جا که بیمه های تکمیلی درمان ، زیرشاخه بیمه اشخاص هستند ، لذا شروط محدودیت سنی برای آنها صدق می کند و اگر سن متقاضی از حدی مجاز در شرایط بیمه‌نامه تکمیلی درمان فراتر رود، شرکت بیمه گر آن فرد را بیمه نکرده یا شرایط خاصی برای او لحاظ خواهد کرد.

 

اگر گروه های تحت پوشش بیمه درمان تکمیلی در سازمان ، کمتر از 1000 نفر باشند ، حداکثر سن در نظرگرفته شده برای بیمه شدن آن ها 60 سال است و سنین بالاتر از این سن معیار ملزم به پرداخت حق بیمه بیشتر( 50% بیشتر از حق بیمه متعارف بیمه تکمیلی درمان گروهی) هستند.

 

برای افراد بالاتر از 70 سال حق بیمه درمان تکمیلی دو برابر خواهد شد.

 

اما اگر تعداد اعضای سازمان که تحت پوشش بیمه درمان تکمیلی قرار می گیرند از 1000 نفر فراتر رود، شرط محدودیت سنی لغو شده و حق بیمه پرداختی بیمه درمان تکمیلی گروهی همه افراد یکسان خواهد بود.

 

البته نکته مهم این است که گاهی شرکت‌های بیمه‌گر شرایط محدودیت سنی را برحسب آیین نامه های درون شرکتی خود تغییر داده و محدودیت ها یا تسهیلات خاصی در نظر خواهند گرفت.

 

در صورت فوت بیمه شده اصلی ، اعضای خانواده و تحت تکفل او درصورت پرداخت حق بیمه مربوطه ، امکان تداوم استفاده از بیمه تکمیلی درمان گروهی را خواهند داشت.

 

همه کارفرمایان عزیز می‌توانند برای خرید آنلاین بیمه تکمیلی گروهی با بهترین قیمت و بیشترین پوشش‌ها برای سازمان‌های خود به بیمه دات کام مراجعه نمایند:

https://bimeh.com/health

 

پوشش‌های اصلی بیمه تکمیلی عبارتند از:

 

• هزینه‌های بستری‌، جراحی، شیمی‌درمانی‌، رادیوتراپی، آنژیوگرافی قلب، گامانایف و انواع سنگ ‌شکن در بیمارستان و مراکز جراحی محدود و Day Care جبران می‌شود.

• عمل‌های جراحی Day Care جراحی‌هایی هستند که مراحل درمان آن در کمتر از یک روز انجام شود.

• هزینه همراه افراد زیر ۷ سال و بالاتر از ۷۰ سال در بیمارستان‌ها جبران می‌شود.

• هزینه آمبولانس و سایر فوریت‌‌های پزشکی تحت پوشش خواهد بود. (البته این پوشش مشروط ‌به بستری‌ شدن بیمه‌ شده در مراکز درمانی یا نقل‌ و ‌انتقال بیمار به سایر مراکز تشخیصی، درمانی طبق دستور پزشک معالج است.)

 

هزینه آمبولانس با بیمه تکمیلی قابل جبران است

هزینه آمبولانس با بیمه تکمیلی قابل جبران است

 

پوشش‌‌های اضافی بیمه تکمیلی عبارتند از:

• افزایش سقف تعهد برای عمل‌های جراحی مربوط ‌به سرطان، مغز و اعصاب مرکزی و نخاع (به استثنای دیسک ستون فقرات)، گامانایف، قلب، پیوند ریه، پیوند کبد، پیوند کلیه و پیوند مغز استخوان

 

• جبران هزینه‌های پاراکلینیکی اول شامل: سونوگرافی، سونو غربالگری، ماموگرافی، انواع اسکن، انواع آندوسکوپی، ام آر آی، اکوکاردیوگرافی، استرس اکو، انواع آنژیوگرافی (بجز چشم و قلب)، هزینه‌های پزشکی هسته ای، سی تی آنژیوگرافی، پنتاکم، فوندسکوپی، کانفواسکن، انتروپیون، پاکیمتری و تمام تست‌های بینایی سنجی، ICG، IOL master ، HRT، انواع آندوسکوبی با یا بدون بیهوشی.

 

• جبران هزینه‌های پاراکلینیکی دوم شامل: تست ورزش، تست آلرژی، تست تنفسی (اسپیرومتری)، نوارعضله (EMG)، نوارعصب (NCV)، نوارمغز (EEG)، نوار مثانه (سیستومتری یا سیستوگرام)، شنوایی سنجی، بینایی سنجی، آنژیوگرافی چشم، هولترمانیتورینگ قلب، تست خواب دانستیومتری، تمپانومتری، بادی باکس، تیلت پلتیسموگرافی، ارگواسپیرو متری، رینو ماتومتری، برونکوگرافی و تست متاکولین (PFT) جبران هزینه‌های خدمات آزمایشگاهی شامل آزمایش‌‌های تشخیص پزشکی، پاتولوژی یا آسیب‌ شناسی و ژنتیک پزشکی، انواع رادیوگرافی، نوار قلب، فیزیوتراپی

 

• جبران هزینه عمل‌های مجاز سرپایی مثل شکسته ‌بندی، گچ ‌گیری، ختنه، بخیه، کرایوتراپی، اکسیزیون لیپوم، بیوپسی، تخلیه کیست و لیزر درمانی

• جبران هزینه‌های مربوط ‌به رفع عیوب انکساری چشم (با محدودیت در میزان ضعف بینایی)

• هزینه‌های زایمان اعم از طبیعی و سزارین

• در صورت داشتن پوشش زایمان، پوشش هزینه‌های مربوط ‌به درمان نازایی و ناباروری شامل عمل‌های جراحی مرتبط، IUI ، ITSC ،ZIFT ،GIFT ، میکرواینجکشن و IVF را هم می‌توان دریافت کرد.

• جبران هزینه‌های ویزیت، دارو و خدمات اورژانس در موارد غیر بستری

• جبران هزینه‌های دندان ‌پزشکی

• جبران هزینه‌های مربوط‌ به خرید عینک طبی، لنز تماس طبی و هزینه‌های مربوط ‌به خرید سمعک

 

شرکت‌های بیمه با توجه به نوع طرح انتخابی برای بیمه تکمیلی و توافقی که با بیمه‌گزار دارد، پوشش‌های متنوعی را برای بیمه درمانی در نظر می‌گیرد. توصیه می‌کنیم که برای انتخاب پوشش‌ها با کارشناس بیمه مشورت کنید.

 

بیمه دات کام یکی از کارگزاری‌های آنلاین خرید بیمه است که توضیحات کاملی درباره مزیت‌ها و پوشش‌های بیمه تکمیلی دارد که می‌توان با مطالعه آن‌ها اطلاعات جامعی درباره این بیمه نامه داشته باشید.

 

همچنین شرایط استعلام، مقایسه و خرید بیمه نامه را هم برای کاربرها فراهم کرده که تنها با چند کلیک از شرایط پوشش‌ها و میزان حق بیمه شرکت‌های بیمه‌ای مطلع شد.

 

دوره انتظار بیمه تکمیلی چیست؟

همانطور که اشاره شد برخی از پوشش‌های بیمه درمان تکمیلی مشمول دوره انتظار خواهند شد.

 

طبق تعریف شرکت‌های بیمه برای دوره انتظار، مدت زمانی که بیمه‌گر در برابر جبران خسارت‌های بیماری ایجاد شده هیچگونه تعهدی ندارد، دوره انتظار در بیمه تکمیلی گفته می‌شود.

 

برخی از پوشش‌ها دوره انتظار دارند که بعد از اتمام این دوره می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. مثال: دوره انتظار پوشش زایمان در بیمه تکمیلی معمولا بین ۹ تا ۱۲ ماه است! اما در بیمه‌های تکمیلی گروهی که پیش‌تر درباره آن صحبت کردیم مدت زمان این دوره به نوع بیمه بستگی دارد.

 

برای رد کردن دوره انتظار و این که بتوانید در پایان بارداری از این بیمه برای زایمان خود استفاده کنید، می‌بایست قبل از بارداری برای خرید این بیمه درمان اقدام کنید.

 

چون باتوجه به دوره‌ی انتظاری که در پیش‌رو دارید، اگر بعد از بارداری اقدام به خرید این بیمه کنید، نمی‌توانید از خدمات این پوشش استفاده کنید؛ به بیان دیگر، بیمه هیچ تعهدی را نسبت به پرداخت خسارت این پوشش‌ها نخواهد داشت.

 

بیمه درمان زایمان به صورت گروهی و برای شرکت‌هایی که حداقل بین ۱۰۰۰ کارمند دارند، دوره انتظار نخواهد داشت. البته این بیمه‌نامه فقط برای شرکت‌ها است و امکان استفاده از آن برای آن‌هایی که خودشان به صورت گروهی اقدام می‌کنند، وجود ندارد.

 

علت ایجاد دوره انتظار بالا بودن میزان ریسک برخی از بیماری‌ها است و بهتر است برای بهره‌مندی از تمام پوشش‌ها هر چه زودتر برای خرید بیمه تکمیلی اقدام کنید.

 

بیمه تکمیلی محدودیت سنی دارد

بیمه تکمیلی محدودیت سنی دارد

 

محدودیت سنی در پوشش‌های بیمه تکمیلی

بیمه درمان تکمیلی هم مانند سایر بیمه نامه‌ها یکسری شرایط و قوانین دارد که باید به آن‌ها توجه داشت. محدودیت سنی یکی از این شرایط بوده که در خرید بیمه تکمیلی اهمیت دارد و به شرح زیر است:

 

• بیمه شده فرزندهای پسر می‌توانند تا زمان اتمام مدت تحصیل و مشمول شدن برای خدمت سربازی از این بیمه نامه استفاده کنند.

• برای بیمه شده‌های دختر تا زمانی که ازدواج نکرده یا در جایی مشغول به کار نباشند، می‌تواند از پوشش‌های بیمه درمان تکمیلی استفاده کنند.

• حداقل ۱۸ سال سن برای همه انواع بیمه تکمیلی الزامی‌‌‌است.

 

چرا بیمه تکمیلی بخریم؟

همانطور که گفته شد بیمه‌های پایه، خدمات درمانی ارائه می‌کنند، اما تمام خسارت‌های درمان در این بیمه نامه‌ها پرداخت نمی‌شود و تنها بخشی از هزینه‌ها جبران خواهد شد.

 

شرکت‌های بیمه برای برطرف کردن هزینه‌های درمانی مختلف بیمه تکمیلی را طراحی و اجرا کردند تا بتوان هزینه‌های ایجاد شده ناشی از درمان و بیماری را با بیشترین میزان جبران کرد.

 

هر فردی باید بیمه تکمیلی را داشته باشد، زیرا با توجه به شرایط زندگی این روزها که دور تند دارد و بیشتر افراد از غذا‌های آماده استفاده می‌کنند، احتمال بروز بیماری‌های مختلف بیشتر شده و حتی هوای آلوده میزان آلرژی و بیماری‌های ریوی را بیشتر کرده است.

 

بنابراین با تحت پوشش بودن در بیمه درمان تکمیلی نگرانی برای هزینه‌های درمان، آزمایش‌ها، چکاپ، سی تی اسکن و بیماری‌ها کمتر می‌شود.